יאריס GT
טויוטה יאריס GR.
יאריס GT
טויוטה יאריס GR.

טויוטה יאריס GR הקיצונית אמנם לא זולה לרכישה, אך עם מחיר דומה להוט האצ' כמו המגאן RS היא אלטרנטיבה ראוייה לכל המתחרות הגדולות יותר מאירופה, יפן או קוריאה.

 

כשלושה חודשים לאחר שחשפה את היאריס GR טויוטה פותחת את פנקס ההזמנות לדגם במספר מדינות מובילות אירופה, גרמניה ובריטניה בעיקר. ידענו שהמחיר לא יהיה זול, אך מסתבר שהוא לא כזה נורא בהתחשב בחבילה המרשימה שמקבלים, סוג של מכונית ראלי חוקית לכביש.

 

מחיר הדגם בגרמניה עומד על החל מ-33,200 אירו, שהם 2,000 אירו פחות ממחירה של רנו מגאן RS החדשה שאמנם שייכת לסגמנט אחד גבוה יותר, אך ליאריס GR נתונים מרשימים יותר, היא קלה יותר ב-300 ק"מ משמעותיים מהמגאן RS, היא חזקה במידה דומה, היא מצוידת בהנעה כפולה מתקדמת לעומת קדמית בלבד ובשורה התחתונה, היא גם מהירה יותר.

 

טויוטה יאריס GR
יאריס GR - מנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו.

ליאריס GR מפרט טכני מרשים: מנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 272 כ"ס ו-36.7 קג"מ המשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית המעבירה את הכוח אל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה המאפשרת לנהג לבחור את יחס ההנעה, החל מ-60:40 לטובת הציר הקדמי ועד ל-30:70 לטובת הציר האחורי. כל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-5.5 שניות, מהירה יותר מכל הוט האצ' אחרת כיום, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-230 קמ"ש.

היאריס GR היא הרבה יותר מסתם נתונים יבשים, זו מכונית שתוכננה כך שתוכל לשמש כבסיס ליאריס WRC הבאה שתתחרה בעונת 2021. ברור כי היאריס GR הרבה יותר תרבותית לנהיגה מרכב ראלי מלא שלו מטרה אחת, אך כל הפיתוח של הדגם נעשה באמצעות פידבקים שמהנדסי חטיבת המרוצים של טויוטה (GAZOO) קיבלו מנהגי הראלי של טויוטה. בישראל נזכה לפגוש בהמשך השנה את היאריס 2020 החדשה, על היאריס GR אנחנו רק יכולים לחלום.

 

טויוטה יאריס GR תא הנוסעים
טויוטה יאריס GR.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.