טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס.
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס.

ביולי אשתקד טויוטה חשפה את הקורולה קרוס, קרוסאובר קומפקטי הגדול יותר מהיאריס קרוס, שישווק בחודש הבא בישראל, אך קטן יותר מהראב4. במהלך השנה האחרונה הדגם שווק רק בשווקים מתפתחים במזרח אסיה או בדרום אמריקה אך כעת הדגם מגיע גם לשווקים מערביים עם השקה קרובה של הדגם בשוק האמריקאי ובשוק היפני וזה אומר לנו שההשקה של הדגם בישראל מתקרבת גם היא. אמנם אין עדיין תאריך יעד מוצק אך זה יקרה כנראה במהלך השנה הבאה.

 

כפי שהיאריס קרוס מבוסס על היאריס ולא סתם נושא את השם המסחרי הזה, גם הקורולה קרוס מבוסס על הקורולה המוכרת לנו. לקורולה קרוס, המבוסס כמו הקורולה על פלטפורמת GA-C, אורך של 4,460 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,640 מ"מ, מידות המציבות את הדגם בדיוק במקום בו הוא צריך להיות מול דגמים כגון מאזדה CX-30, קיה ספורטאז' ועוד. גם נפח תא המטען העומד על 440 ליטר (עם גלגל חלופי) מתאים לסגמנט בו מתחרה הדגם.

 

טויוטה קורולה קרוס
עיצוב בהשראת הראב4.

הקורולה קרוס משווק בעולם עם מגוון של מנועים, אם אפשר לנחש אז בישראל הדגם ישווק עם שתי יחידות הנעה: 2.0 ליטר בנזין עם 171 כ"ס ו-21.4 קג"מ, זה המנוע של הדגם בשוק האמריקאי, וכמובן 1.8 ליטר היברידי 122 כ"ס המוכר לנו מהקורולה. מנועי הבנזין משודכים לתיבת הילוכים CVT רציפה - Direct Shift החדשה של טויוטה.

 

קורולה קרוס
תא הנוסעים המוכר של הקורולה.

העיצוב החיצוני ייחודי, גם אם יש בו אלמנטים בהשראת הראב4, אך תא הנוסעים לעומת זאת הוא בדיוק תא הנוסעים המוכר לנו מהקורולה בשינויים קלים בלבד שהם תוצאה של המרכב השונה. גם האבזור בדגם דומה מאוד למה שאפשר למצוא בקורולה, כגון לוח מחוונים דיגיטלי למחצה, מערכת מולטידמיה 2 TOUCH T עם מסל מגע "8 והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה אלחוטי Qi, בקרת אקלים מפוצלת, אופציה למערכת שמע של JBL, תאורת LED מלאה, מפתח חכם ועוד.

 

טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס.

גם מפרט הבטיחות זהה למוכר לנו מהקורולה עם בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת, אור גבוה אוטומטי ועוד.

 

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 30

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.