כאשר טסלה הציגה את המודל 3 החדשה (היילנד) היא הציגה את הדגם ללא מוט איתות או הילוכים כאשר השליטה על ההילוכים עברה לסליידר על המסך המרכזי ומוט האיתות הוחלף בכפתורים על ההגה.
בשוק הסיני לפחות ולאחר ביקורת רבה מצד הלקוחות, טסלה נכנעה וכעת היא משווקת את הדגם עם מוט איתות סטנדרטי. מעריצי טסלה ישבעו כמובן שכפתורים נוחים יותר וזה בכלל גאוני, אבל בשורה התחתונה תפעול מוט איתות היא פעולה עיוורת שלא דורשת שום תשומת לב, זאת לעומת כפתורים על ההגה שלא משנה כמה התרגלתם אליה, הם תמיד דורשים עוד קצת תשומת לב, במיוחד אם ההגה לא ישר.

בשלב זה לפחות רק לקוחות מסין ייהנו מהשינוי הזה ולקוחות שכבר רכשו את הדגם יוכלו להגיע למרכז שירות של טסלה ותמורת סכום של $350 יוכלו להתקין מוט איתות ולקבל את ההגה עם כפתורים מעודכנים בהתאם. רק נזכיר כי במודל Y החדשה טסלה כן השאירה את מוט האיתות כך שאין ספק שהיא הייתה מודעה לביקורת על העברת האיתות לכפתורים על גלגל ההגה.
טסלה תמיד טוענת שהרכבים שלה יהיו אוטונומיים וזה חלק מהסיבה לשינויים מסוג זה, כמו גם הסרת חיישני החנייה האולטרה-סוניים וכו', יתכן אך בשורה התחתונה קודם כל מדובר בהוזלת עלויות ייצור.
האם השינוי הזה יגיע גם לשווקים נוספים? נחייה ונראה.