2021 יונדאי סנטה פה היברידי
2021 יונדאי סנטה פה החדש.
2021 יונדאי סנטה פה היברידי
2021 יונדאי סנטה פה החדש.

בתחילת החודש הנוכחי יונדאי חשפה לראשונה את דגמי 2021 החדשים/מחודשים של הסנטה פה ולמרות שעקרונית מדובר רק במתיחת פנים לדגם שהוצג רק לפני כשנתיים, עם כל כך הרבה שינויים ושדרוגים שהוטמעו בדגם, כולל פלטפורמה, אפשר להתייחס אל הדגם כאל דגם חדש לחלוטין.

 

כעת, יונדאי מציגה את רשימת המנועים אשר ישרתו את הסנטה פה בשוק האירופי והרשימה הזו כוללת מנוע דיזל 2.2 ליטר חדש, מערכת הנעה היברידית וכן מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, הנחשפת כעת לראשונה ואשר תשרת גם את הסרונטו החדש של קיה. כל המנועים הם מנועים חדשים מסדרת Smartstream הכוללים מערכת תזמון שסתומים מתקדמת CVVD במנועי הבנזין (תזמון שסתומים רציף) ומערכת LP EGR במנוע הדיזל להפחתה משמעותית של פליטת NOx המאפיינת מנועי דיזל. בשלב זה יונדאי לא מציינת עדיין את נתוני צריכת הדלק של הדגם.

 

2021 יונדאי סנטה פה היברידי
לראשונה עם הנעה היברידית והיברידית פלאג-אין.

יחידת ההנעה ההיברידית של הדגם מבוססת על מנוע 1.6 ליטר טורבו T-GDi Smartstream עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ ומנוע חשמלי המייצר 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ, כך שלמערכת הספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. המנוע החשמלי מוזן באלקטרונים באמצעות סוללת ליתיום-יון בקיבולת קטנה של 1.49kWh המנוע החשמלי מוצמד לתיבת ה-6 הילוכים האוטומטית של הדגם שהיא תיבה ייעודית להנעה היברידית לא ממיר מומנט - תיבה מדור חדש. את הסנטה פה ההיברידי ניתן לקבל עם הנעה קדמית או כפולה.

 

2021 יונדאי סנטה פה החדש תא הנוסעים
גם תא הנוסעים זכה למקצה שדרוגים.

בתחילת 2021 יונדאי תצרף להיצע את הסנטה פה פלאג-אין PHEV על בסיס אותה יחידת הנעה היברידית אך עם מנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 90 כ"ס וסוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה משמעותית של 13.9kWh. ההספק הכולל של המערכת עומד על 265 כ"ס אך המומנט נותר זהה על 35.7 קג"מ. הסנטה פה פלאג-אין ישווק עם הנעה כפולה בלבד.

לקוחות שירצו יחידת הנעה קונבנציונלית יותר יוכלו לבחור בסנטה פה דיזל עם מנוע ה-2.2 ליטר טורבו דיזל החדש של יונדאי בהספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ. המנוע החדש מבוסס על בלוק אלומיניום במקום פלדה מה שאפשר להפחית את משקל המנוע ב-19.5 קג"מ. מנוע הדיזל החדש משודך לתיבת הילוכים חדשה, 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (מצמד רטוב).

 

לא רלוונטי לשוק האירופי אך בהחלט רלוונטי לשוק המקומי שלנו. מנוע ה-2.4 ליטר של הדגם הנוכחי מוחלף במנוע 2.5 ליטר סמארט סטרים חדש עם 198 כ"ס ו-25.3 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'.

 

2021 יונדאי סנטה פה החדש
מרווח רגליים משופר בשתי השורות מאחור.

 

הסנטה פה החדש מבוסס כאמור על פלטפורמה חדשה, זהה לזו של הסורנטו החדש, וזאת בכדי שיוכל לשאת ביעילות את מערכת ההנעה ההיברידית מבלי שזו תשפיע לרעה על המרווח בתא הנוסעים או נפח תא המטען. יונדאי לא ניצלה את המעבר לפלטפורמה החדשה בכדי להגדיל את הדגם אך העיצוב החדש הכתיב מידות קצת שונות וגדולות יותר רק באופן סמלי. עם אורך של 4,785 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ וגובה של 1,685 מ"מ, מדובר בתוספת של 15 מ"מ לאורך, 10 מ"מ לרוחב ו-5 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,765 מ"מ, לעומת 2,815 מ"מ בסורנטו החדש.

 

2021 יונדאי סנטה פה החדש תא הנוסעים
לוח מחוונים דיגיטלי חדש עם תצוגה המשתנה לפי בורר מצבי הנהיגה.

המידות אמנם לא השתנו במיוחד אך ביונדאי מדווחים כי התכנון המעודכן של תא הנוסעים אפשר להגדיל משמעותית את מרווח הרגליים בשורה השנייה והשלישית ב-30 מ"מ ו-40 מ"מ בהתאמה. גם נפח תא המטען שודרג ודגם ה-7 מושבים מציע כעת נפח של 571 ליטר כאשר השורה השלישית מקופלת, תוספת של 24 ליטר לעומת הדגם הנוכחי. השורה השנייה נעה על מסילה ודחיפה של המושבים לעבר הנהג תגדיל את הנפח לכדי 782 ליטר, תוספת של 32 ליטר לעומת הדגם הנוכחי.

דגמי ההנעה הכפולה של הסנטה פה עושים שימוש במערכת ההנעה הכפולה HTRAC של יונדאי בגרסה חדשה ומעודכנת. המערכת כוללת בפעם בורר מצבי שטח/נהיגה. החוגה הממוקמת בין המושבים מאפשר בחירה במצב חול, שלג או בוץ וכן במצבי הנהיגה ECO, ספורט ונוחות. הנהג יכול לבחור במצב נוסף הנקרא מצב אוטומטי בו המערכת בוחרת לבד את מצב הנסיעה בהתאם למצב האחיזה וסגנון הנהיגה של הנהג. במצב ספורט המערכת מעבירה עד 50% מהמומנט לציר האחורי, במצב נוחות עד 35% ובמצב אקו הציר האחורי מנותק וההנעה קדמית בלבד לטובת חיסכון בצריכת הדלק.

בעוד שהעיצוב החיצוני השתנה מהותית, במיוחד העיצוב החדש לחלוטין לחזית הדגם, עיצוב תא הנוסעים נותר דומה מאוד למוכר לנו מהדגם הנוכחי אך גם פה נוכל למצוא שלל חידושים משמעותיים. זה כולל לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל של "12.3, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר עם מסך מגע "10.25 ועיצוב חדש לחלוטין לקונסולה בין המושבים שם נמצא שליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים באמצעות כפתורים במקום המוט המסורתי, מערך שליטה חדש לחלוטין על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים ועוד. ביונדאי מבטחים כי תא הנוסעים החדש שקט יותר ובזכות הפלטפורמה החדשה פחות רעידות יעברו מהכביש אל ישבני הנוסעים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.