יונדאי קונה היברידי
יונדאי קונה היברידי.
יונדאי קונה היברידי
יונדאי קונה היברידי.

לאחר שהציגה בשנה שעברה גרסה חשמלית לקונה, עם טווח מרבי של 450 ק"מ, יונדאי חושפת כעת גרסה היברידית לדגם המצוידת באותה יחידת הנעה של האיוניק 2019 המחודשת שהוצגה בתחילת השנה. כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, מוסרת כי הקונה ההיברידי ישווק בישראל אך בשלב זה טרם ידוע מועד ההשקה.

בחזיתו של הקונה ההיברידי נמצא כאמור את יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של יונדאי: מנוע 1.6 ליטר GDI עם 105 כ"ס ו-15 קג"מ הנעזר במנוע חשמלי בהספק של 43.5 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ. יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 141 כ"ס ו-27 קג"מ. כמו באיוניק, הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים DCT.

 

קונה היברידי
יונדאי קונה היברידי עם צריכת דלק של 25.6 קילומטר לליטר.

סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.56kWh אחראית על תפעול המנוע החשמלי ומאפשרת לדגם נסיעה על בסיס המנוע החשמלי לטווח מוגבל. לקונה ההיברידי מהירות מרבית של 160 קמ"ש, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.2 שניות (11.6 ש' עם חישוקי "18) וצריכת דלק משולבת של 25.6 ק"מ לליטר עם חישוקי "16 או 23.2 ק"מ לליטר עם חישוקי "18.

בצד הוויזואלי אין שינוי לעומת דגמי הבנזין של הקונה למעט עיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים. בתא הנוסעים נוכל למצוא מספר שינויים כולל מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "10.25 (אופציה) ומערכת Blue Link המאפשרת פתיחה של הרכב באמצעות אפליקציה. בנוסף נמצא גם משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים שהותאם למערכת הנעה היברידית ותאורת רקע כחולה למתגים בתא הנוסעים.

 

יונדאי קונה היברידי
מולטימדיה חדשה ולוח מחוונים מותאם להנעה היברידית.

מערכת הבטיחות SmartSense זכתה גם היא למספר שדרוגים והיא כוללת כעת גם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, אור גבוה אוטומטי, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מגביל מהירות חכם הנתמך בזיהוי התמרורים, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.