יונדאי גרנדיור החדשה, מכונית הסאלון של יונדאי שתתחרה בעיקר ב-ביואיק להקרוס.

יונדאי גרנדיור / אזרה החדשה

יונדאי משיקה את הגרנדיור החדשה בקוריאה (אזרה בארה"ב). הגרנדיור מוגדרת כמכונית סאלון לבעלי תקציב מוגבל וממוקמת בין הסונטה הקטנה ממנה לג'נסיס היוקרתית הזהה לה בגודלה. עיקר המכירות של הגרנדיור/אזרה הוא בשוק הבית המקומי ובארה"ב, אך יונדאי מייעדת את הגרנדיור החדשה גם להתחרות במשפחתיות פרמיום הגדולות באירופה כדוגמת אודי A4 ו-וולוו S60.

 

בארה"ב עיקר התחרות של הגרנדיור היא מול ביואיק להקרוס שזוכה להצלחה עצומה מאז תחילת שיווקה וכמו ה-להקרוס הנשק של הגרנדיור הוא ממדים סאלוניים, רשימת אבזור מכובדת ותג מחיר אטרקטיבי. יונדאי השקיע לא פחות מ-415 מיליון דולר בפיתוחה של הגרנדיור החדשה. התוצאה, רכב בממדים הפונים בדיוק ל-להקרוס עם אורך כולל של 4,910 מ"מ, 1,860 מ"מ רוחב, 1,470 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,845 מ"מ.

 

הגרנדיור החדשה תשווק תחילה עם שני מנועים. לדגם הבסיס מנוע מסדרת Theta II בנפח 2.4 ליטר GDI בהספק של 201 כ"ס המציע צריכת דלק משובלת של 12.8 ק"מ לליטר ובראש ההיצע מנוע 3.0 ליטר V6 חדש (Lambda) בהספק של 270 כ"ס עם צריכת דלק משולבת של 11.6 ק"מ לליטר. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ומניעים את הגלגלים הקדמיים.

 

בתחום האבזור והבטיחות ניתן למנות מערכת חניה אוטומטית (במקביל) בדומה למוכר לנו מדגמי פולקסווגן/סקודה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מצב תנועה בפקקים. בתחום הבטיחות ישנן 9 כריות אוויר, מערכת בקרת דינמיות ובקרת יציבות ומערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים.

 

יונדאי צופה למכור במהלך 2011 כ-100,000 יחידות (80,000 מתוכן לשוק המקומי) וב-2012 הצפי עומד על כ-120,000 יחידות. יונדאי נתפסת בישראל כמותג עממי מידי בכדי להביא מכונית סדאן שתתחרה בביואיק להקרוס, למרות שה-סנטה-פה נמכרת באותה גזרת המחיר, אך בישראל קרוסאובר עדיין נתפס כיוקרתי יותר מרכב סדאן בלי קשר מציאותי למחיר.

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.