יונדאי חושפת את הטנדר הראשון שלה עבור השוק האמריקאי, יונדאי סנטה קרוז, והוא פחות או יותר כל מה שאתם לא מצפים לפגוש בטנדר, למעט כמובן הארגז מאחור. הסיבה לכך שהיא שבעוד שמרבית המתחרים שלו מבוססים על שלדת סולם ותוכננו לשמש כרכבי עבודה לפני הכל, הסנטה קרוז מבוסס בכלל על שלדה אחודה (של הטוסון) והוא סוג של הכלאה בין קרוסאובר לטנדר שנועד לספק מקסימום נוחות, ביצועים ואיכות כרכב פנאי לטיולים ותחביבים.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

החזית המוחצנת של הסנטה קרוז מציגה גריל ותאורת יום בהשראת הטוסון החדש והעיצוב המוחצן הזה לא מסתיים בחזית אלא ממשיך כל הדרך עד לחלקו האחורי של הדגם המסתיים בפנסים גדולים ומודרניים למראה. הסנטה קרוז הוא אמנם רכב גדול למדי עם אורך של 4.97 מטר, רוחב של 1.90 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר, אך הוא קטן יותר מהמתחרים שלו בשוק האמריקאי, כגון הונדה אדג'ליין וטויוטה טוקומה, הדומים בגודלם לטנדרים המשווקים כאן בישראל כדוגמת טויוטה היילקס ואיסוזו D-MAX.

 

יונדאי סנטה קרוז
יונדאי סנטה קרוז.

בחזיתו של הדגם נמצא שני מנועי בנזין: 2.5 ליטר אטמוספרי עם 190 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית או 2.5 ליטר טורבו עם 275 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים DCT. המנועים האלו מעבירים את הכוח אל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה HTRAC המוכרת של יונדאי עם אפשרות לנעילות חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי. לדגם הטורבו כושר גרירה של 2.27 טון.

 

יונדאי סנטה קרוז
נלקח ישירות מהטוסון החדש.

תא הנוסעים נלקח ישירות מהטוסון החדש, למעט אזור מוט ההילוכים, דבר המדגיש עוד יוותר את הייעוד של הדגם כרכב פנאי וטיולים. כמו בטוסון נמצא לוח מחווונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסכים בגודל של "10.25. את בסיס המושב האחורי ניתן לקבל בכדי לקבל נפח אחסון פנימי ושימושי.

 

יונדאי סנטה קרוז
פחות טנדר יותר קרוסאובר.

גם בתחום הבטיחות הסנטה קרוז מספק את כל מה שאפשר לצפות לו מקרוסאובר מודרני, כגון בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת, מערכת יציאה בטוחה, ניטור תנועה חוצה מאחור, מצלמת 360 מעלות ועוד.

2021 יונדאי סנטה קרוז