יונדאי איוניק
יונדאי איוניק.
יונדאי איוניק
יונדאי איוניק.

יונדאי איוניק כבר לא משווקת בישראל מתחילת השנה ובחודש הבא השיווק יופסק גם בשאר העולם שכן יונדאי תפסיק את הייצור של הדגם שהיה אחד הדגמים החשובים ביותר של המותג בשנים האחרונות כסוג של דגם גישור במעבר ממנועי בעירה פנימית להנעה חשמלית ותשובה משכנעת של יונדאי לפריוס ולקורולה של טויוטה.

 

האיוניק הייתה אחת המכונית החשובות ביותר של יונדאי בשוק המקומי שלנו ומאז תחילת השיווק של הדגם בישראל בסוף שנת 2016 הדגם השתקע באופן קבוע בעשירייה הראשונה של טבלת המכירות כולל תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2018 ומאז שנת 2019 ועד להפסקת השיווק הדגם החזיק באופן קבוע בתואר המשפחתית השנייה הנמכרת ביותר בישראל, מאחור אך בצמוד לקורולה של טויוטה. 

 

יונדאי איוניק
יונדאי איוניק.

האיוניק נולדה כסוג של מתחרה לפריוס של טויוטה והיא הייתה לדגם ההיברידי הייעודי הראשון של החברה. מה שייחד את האיוניק זה התכנון הבסיסי שנועד לאפשר לשווק את הדגם עם שלוש טכנולוגיות הנעה שונות, היברידי רגיל, היברידי פלאג-אין וחשמלי מלא, בישראל הדגם לא שווק בגרסת הפלאג-אין אך כן בשתי תצורת ההנעה האחרות. 

 

עבורינו יונדאי חדשה יחסית בתחום ההנעה ההיברידי אך למעשה היא משווקת רכבים היברידיים עוד משנת 2009, אז יונדאי השיקה בקוריאה את האלנטרה Lpi Hybrid שהטכנולוגיה שפותחה עבורה מהווה את הבסיס לכל הדגמים ההיברידיים של יונדאי עד היום, זו גם הייתה המכונית ההיברידית הראשונה בעולם עם מנוע העושה שימוש בגז טבעי דחוס ובסוללה מסוג ליתיום-יון פולימר. 

 

יונדאי איוניק EV
יונדאי איוניק EV.

האיוניק ההיברידית התבססה על מנוע 1.6 ליטר שביחד עם מנוע חשמלי בהספק 43.5 כ"ס יצר יחידת הנעה בהספק כולל של 141 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ לצד צריכת דלק משולבת של 21.7 ק"מ לליטר. האיוניק פלאג-אין לא שווקה בישראל אך הדגם המקביל לה בקיה, הנירו, דווקא כן שווק בתצורה הזו וזכה להצלחה גדולה. האיוניק פלאג-אין הוסיפה מנוע חשמלי חזק יותר, 60.5 כ"ס, וסוללה גדולה יותר בקיבלות של 8.9kWh שאפשרה לדגם טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-50 ק"מ. 

 

האיוניק החשמלית לא זכתה להצלחה לזה זכתה הגרסה ההיברידית, בעיקר כי בתחילת השיווק המחיר היה גבוה יחסית והדגם שווק עם סוללה קטנה יחסית של 28kWh שאפשרה טווח נסיעה של 280 ק"מ בתקן NEDC. בשנת 2020 נחתה בישראל האיוניק EV המחודשת עם סוללה גדולה יותר משמעותית בקיבלות של 38.3kWh שאפשרה לדגם טווח נסיעה של 380 ק"מ בתקן NEDC המקביל או 311 ק"מ בתקן WLTP העדכני. 

 

יונדאי איוניק
יונדאי איוניק.

האיוניק שרתה היטב את הייעוד שלה עבור יונדאי, אך כמו במקרה של הפריוס של טויוטה שגם ככל הנראה לא תזכה לדגם מחליף, היצע הדגמים ההיברידים הרחב של יונדאי כבר לא מצריך להחזיק בהיצע דגם היברידי ייעודי. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar