יונדאי vision t קונספט
טוסון חדש על בסיס הקונספט Vision T.
יונדאי vision t קונספט
טוסון חדש על בסיס הקונספט Vision T.

במהלך השנה הקרובה נפגוש מספר חידושים חשובים ומעניינים מצידה של יונדאי, כולל השקה של דגמים חדשים והטמעה של טכנולוגיות הנעה חדשות בדגמי החברה, כגו תיבת 8 הילוכים DCT, מערכת מיקרו-היברידית ועוד.

 

כבר בשבוע הבא נפגוש באלנטרה החדשה, דור שביעי למשפחתית סדאן של יונדאי - הדגם הנמכר ביותר של יונדאי עם מעל ל-13.8 מיליון יחידות. האלנטרה החדשה תציג עיצוב מוחצן במיוחד דמוי קופה, את הגריל החדש של יונדאי שהוצג עם הגרנדיור והיא תצויד במנועים החדשים של יונדאי ממשפחת Smart Stream. הדגם מבוסס על פלטפורמה חדשה, שהוצגה לראשונה עם הסונטה החדשה, וסביר להניח כי לראשונה, הדגם ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית מלאה.

 

יונדאי אלנטרה החדשה
יונדאי אלנטרה החדשה.

בחודש אפריל הקרוב, יונדאי צפויה לחשוף את הטוסון החדש שהוא קרוב משפחה מכני לאלנטרה החדשה. כמו האלנטרה החדשה, גם הטוסון החדש יציג עיצוב זוויתי ומתוחכם, הצצה לכך פגשנו אשתקד עם הקונספט Vision T שהוא בפועל קדימון לטוסון החדש.  כמו באלנטרה, גם בטוסון החדש נפגוש מנועים חדשים לחלוטין, כולל לדוגמה מנוע 2.0 ליטר חדש או 1.5 ליטר טורבו 160 כ"ס שהוצג עם ה-i30 המחודשת. בנוסף, את הטוסון החדש אנחנו מצפים לפגוש גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין החיונית כיום להצלחת הדגם בשוק האירופי. את הטוסון החדש יונדאי הייתה אמורה להציג בתערוכת ניו יורק שנדחתה לחודש אוגוסט בשלב זה, כך שאנחנו לא יודעים לומר בשלב זה האם גם חשיפת הדגם תידחה למועד מאוחר יותר. 

 

יונדאי VISION T קונספט
יונדאי VISION T קונספט - קדימון לטוסון החדש.

במקביל לטוסון ולאלנטרה, חטיבת הביצועים N של יונדאי תחשוף השנה לפחות שלושה דגמי ביצועים חדשים. הראשון הוא i20N כגרסת ביצועים ליונדאי i20 החדשה עם הספק הצפוי לעמוד על כ-200 כ"ס. יונדאי i20N תתחרה מול דגמים כגון פולו GTI ורנו לקיאו RS. דגם נוסף הוא קונה N שיוצג במקביל למתיחת פנים לדגם. אנחנו מכירים שלל דגמי ביצועים לקרוסאוברים גדולים ויקרים אך גרסאות ביצועים לקרוסאובר עממי זו נישה די חדשה שכיום אפשר למצוא מעט מאוד דגמים, כגון קופרה אטקה או פולקסווגן T-ROC R - שניהם עם הספק מרבי של 300 כ"ס.

 

יונדאי i20N עיבוד מחשב
יונדאי i20N (עיבוד מחשב).

דגם נוסף הוא גרסת N לאלנטרה החדשה, זו צפויה לעשות שימוש באותה יחידת ההנעה של ה-i30N עם מנוע 2.0ליטר טורבו בהספק של 275 כ"ס. יונדאי הציגה לאחרונה את ה-i30 המחודשת כך שאנחנו מצפים לפגוש בהמשך השנה גם גרסה מחודשת לדגם הביצועים i30N. יונדאי i30 המחודשת מצוידת במנועים חדשים, כולל מנוע 1.5 טורבו 160 כ"ס חדש במקום 1.4 טורבו ועם תוספת של מערכת מיקרו-היברידית 48V. 

חידוש נוסף שיוצג השנה הוא גרסה היברידית לסנטה פה, כולל גרסת פלאג-אין. הגרסה ההיברידית תעשה שימוש באותה יחידת הנעה שהוצגה עם קיה סורנטו הייבריד החדש, שילוב של מנוע 1.6 ליטר טורבו (חדש) עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ. יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה היברידית בהספק מרבי של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. גרסת הפלאג-אין של הסורנטו עדיין לא הוצגה.

 

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.