לאחר שחשפה בתחילת החודש את ה-A3 ספורטבק החדשה, דור רביעי לקומפקטית פרימיום האצ'בק של החברה, אודי מספקת לנו את כל הפרטים על הדגם יחד עם שפע של תמונות וסרטונים. אל ה-A3 ספורטבק החדשה תצטרף בהמשך השנה גם ה-A3 סדאן החדשה ובמקום גרסת השלוש דלתות, שכבר לא תשווק יותר עם הדגם (גם לא הקבריולט), אודי צפויה להציג גרסת 4 דלתות קופה לדגם אשר תתחרה ישירות מול מרצדס CLA, ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

אודי A3 החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB II שהיא גרסה עדכנית לפלטפורמה של הדגם היוצא שהשינוי העיקרי בה הוא התאמה אידיאלית יותר למערכת הנעה היברידית פלאג-אין - שתיים כאלו יוצעו בדגם. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,636 מ"מ אך למידת האורך נוספו 30 מ"מ לכדי אורך של 4,343 מ"מ ותוספת זהה לרוחב העומד כעת על 1,816 מ"מ. נפח תא המטען נותר ללא שינוי על 380 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,200 ליטר.

הגובה עם מתלים סטנדרטיים עומד על 1,449 מ"מ, בחירה בבולמים אדפטיביים (המגיעים יחד עם היגוי פרוגרסיבי) תנמיך את המרכב ב-10 מ"מ ובחירה במתלי ספורט (סטנדרט עם חבילת S ליין) תנמיך את המרכב ב-15 מ"מ. מערכת הבולמים האדפטיביים יכולה הפעם להיקרא אדפטיבית באמת שכן קשיחות הבולם, בהתאם לכיול שבחר הנהג מבין 3 דרגות קשיחות, משתנה באופן רציף באמצעות חיישנים המודדים את תנועת הבולם ומשנים את הקשיחות באמצעות שסתום עם מפעיל אלקטרו-מגנטי. אודי מציינת כי ה-A3 החדשה שומרת על כל הערכים המוכרים של הדגם, אך היא תהיה חדה ומהנה יותר לנהיגה לעומת הדגם היוצא.

 

אודי A3 החדשה
שדרוג מוצלח לדגם מצליח

אודי ציידה את ה-A3 ספורטבק במערכת הנעה כפולה (קוואטרו) חדשה, הרלוונטית בעיקר לגרסאות הספורטיביות יותר של הדגם. במצב נהיגה רגיל המערכת תעביר את עיקר הכוח אל הציר הקדמי ובהתאם למצב האחיזה, המערכת מסוגלת להעביר עד 100% מהכוח אל הציר האחורי בלבד. במצב ספורט המערכת תעביר באופן תמידי חלק מהכוח אל הציר האחורי בכל סיבוב של ההגה לטובת ניהוג ספורטיבי וחד יותר. דגמים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומעלה מצוידים במתלה אחורי רב חיבורי, דגמים חלשים יותר מצוידים במתלה אחורי פשוט יותר מסוג קורת פיתול.

 

אודי A3 החדשה מנועים מעודכנים
מנועים מעודכנים ומערכת הנעה כפולה חדשה

מערכת מיקרו-היברידית ושני דגמי פלאג-אין TFSI e:

אודי A3 החדשה תשווק בשלב הראשון עם מבחר מצומצם של מנועים, 1.5TFSI עם 150 כ"ס או 2.0TDI עם 116 כ"ס או 150 כ"ס. בשלב מאוחר יותר יצטרפו להיצע גם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, 1.5TFSI בגרסת 130 כ"ס וכן שתי גרסאות פלאג-אין TFSI e במקום דגם e-tron היוצא. מנוע ה-1.5TFSI מוצע בגרסה רגילה עם תיבת הילוכים ידנית או בגרסה עם מערכת מיקרו-היברידית 48V MHEV בשידוך לתיבת הילוכים אוטו'.

 

בנזין:

אודי A3 35 TFSI: מנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 224 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 19.6-20.8 ק"מ לליטר.

 

אודי A3 35 TFSI MHEV: מנוע 1.5 ליטר טורבו עם מערכת מיקרו היברידית בהספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,500 סל"ד. עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים s-tronic לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 224 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20-21.3 ק"מ לליטר.

 

מערכת מיקרו היברידית
מערכת מיקרו-היברידית לדגמי הבבנזין

דיזל:

אודי A3 30 TDI: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 116 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. עם תיבת 6 הילוכים ידנית לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.1 שניות, מהירות מרבית של 206 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 27.8-28.6 ק"מ לליטר.

 

אודי A3 35 TDI: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ. עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים s-tronic לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 224 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 25.6-27.0 ק"מ לליטר.

 

אודי A3 החדשה תא הנוסעים
שני דגמי פלאג-אין

היברידי פלאג-אין:

כאמור, אודי A3 ספורטבק החדשה תשווק עם שתי מערכות פלאג-אין, שתיהן הוצגו עם הגולף החדשה ומבוססות על מנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו, תיבת 6 הילוכים DSG וסוללה בקיבולת של 13kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-60 ק"מ ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי עד למהירות של 135 קמ"ש. למערכת הבסיסית הספק מרבי של 204 כ"ס ולמערכת הבכירה הספק מרבי של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ.

 

בהמשך השנה יוצגו דגמי הביצועים: אודי S3 עם הנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של קצת מעל ל-300 כ"ס. אודי עדיין לא תאפשר ניתוק מלא של בקרת היציבות, אך בחברה מבטיחים כי במצב נהיגה ספורט הדגם מאפשר חופש רב הרבה יותר על ציר הסבסוב. אודי RS3 הבאה תצויד במנוע ה-2.5 ליטר חמישה צילינדרים של הדגם הנוכחי אך בהספק הצפוי לעמוד על כ-430 כ"ס, יישור קו מול מרצדס A45s. כמו זו האחרונה, מערכת ההנעה הכפולה של אודי RS3 תאפשר מצב דריפט בו כל הכוח עבור אל הגלגלים האחוריים.

 

אודי A3 החדשה תא הנוסעים
שדרוג ראוי לדגם היוצא

תא הנוסעים:

תא הנוסעים של ה-A3 החדשה מיישר קו עם שאר הדגמים העדכניים של אודי אך עדיין מציג עיצוב ייחודי משלו, בולטים במיוחד הם פתחי המיזוג הצמודים ללוח המחוונים וצפים מעל הדשבורד - מוזר למראה. איכות החומרים והגימור גבוהה כצפוי ובאודי מבטיחים בידוד רעשים משופר לעומת הדגם היוצא. לקוחות שירצו בכל, יוכלו לבחור בריפודי מושבים העשויים מסיבים המופקים ממחזור של בקבוקי פלסטיק.

 

לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 מגיע כסטנדרט ובמרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של אודי שלראשונה עבור הדגם כוללת מסך מגע בגודל "10.1, זה גם אומר שממשק הגלגלת של מערכת ה-MMI בין המושבים נעלם ובמקומו נמצא משטח מגע עגול קטן ורב תפקודי המאפשר שליטה נוחה על מערכת השמע. כמו כל מערכת מודרנית ישנו חיבור קבוע לרשת האינטרנט (eSIM), הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אפשרות לתפעול קולי, שמירה של העדפות הנהג בפרופיל (עד 6 פרופילים) עם זיכרון של כיוון המראות, המושבים, יעדים במערכת הניווט ועוד, מגוון שירותי רשת ואפליקציה למכשיר הסלולרי.

בניגוד לדגמי אודי הבכירים בהם ממשק השליטה על חימום/ארור המושבים ומערכת בקרת האקלים מתבצע באמצעות מסך מגע, כאן השליטה מתבצעת באמצעות כפתורים פיזיים נוחים יותר לשימוש - בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים. מתחת לממשק נמצא שתי כניסות USB טייפ וכן משטח טעינה אלחוטי. כמו בגולף החדשה, לתיבת ההילוכים תפעול אלקטרוני והשליטה מתבצעת דרך מוט קטן בין המושבים.

 

אודי A3 ספורטבק החדשה
ספורטיבי והייטקי למראה

ברשימת האבזור נוכל למצוא מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, מערכת שמע של B&0, תצוגה עילית, מערכת חניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים, תאורת אווירה ב-64 גוונים, תקשורת V2X בין הרכב לסביבה ולרכבים אחרים, תפעול קולי הכולל אמזון אלקסה, זיהוי כתב יד על המסך, 4 כניסות USB טייפ C - שתיים מאחור, אחסון ייעודי למדף תא המטען ועוד.

 

בטיחות:

התאורה בדגם, החיצונית והפנימית, מבוססת על טהרת נורות LED ומלפנים ומאחור נמצא תאורת מחוונים דינמית. את הפנסים הראשיים ניתן לשדרג הפעם לתאורת LED matrix מתקדמת הכוללת תאורת יום דיגיטלית עם חתימת תאורה שונה בהתאם לרמת הגימור.

אודי A3 ספורטבק החדשה
אודי A3 ספורטבק החדשה

מפרט הבטיחות בדגם כולל את כל מה שפגשנו כבר בגולף החדשה ומדובר ברשימה ארוכה ומרשימה על מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות לדגם נסיעה אוטונומית ברמה 2. הרשימה כוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לדרך ולמצב התנועה, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה שבשילוב עם בקרת השיוט האדפטיבית מאפשרת נסיעה סמי-אוטונומית בטווח מהירויות של 0 עד 210 קמ"ש, בקרת ערנות הנהג המסוגלת להביא את הרכב לכדי עצירה מלאה כאשר הנהג לא מגיב כלל להתראות ועוד.

 

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

מה שקורה - זה שברגע שנכנס דגם חדש יותר, יש ירידת ערך של הדגם הקיים. אנחנו נגיד עשינו את זה עם ה-i10 שלקחנו מטרייד מוביל, בדיוק אחרי שהייתה ירידת ערך ממש גדולה כי יצא הדגם החדש. בעיני לא שווה לספוג...

מה שקורה - זה שברגע שנכנס דגם חדש יותר, יש ירידת ערך של הדגם הקיים. אנחנו נגיד עשינו את זה עם ה-i10 שלקחנו מטרייד מוביל, בדיוק אחרי שהייתה ירידת ערך ממש גדולה כי יצא הדגם החדש. בעיני לא שווה לספוג ירידת ערך, ורכב בן שנתיים הוא כמו חדש ובמחיר הרבה יותר טוב

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location