2021 טיוטה ראב4 פלאג-אין
טויוטה ראב4 פלאג-אין.
2021 טיוטה ראב4 פלאג-אין
טויוטה ראב4 פלאג-אין.

לאחר עיכוב בהשקת הראב4 פלאג-אין הייבריד באירופה בשל מגפת הקורונה, טויוטה מוכנה כעת להתחיל בשיווק הגרסה הבכירה והחזקה ביותר של הראב4. זו גם הפעם הראשונה בה אנחנו נחשפים אל המפרט המלא והסופי של הראב4 פלאג-אין והוא מרשים יותר ממה שטויוטה חשפה בסוף השנה שעברה. מתי בישראל? את הראב4 פלאג-אין כבר היינו אמורים לפגוש בישראל אך זו לא שנה רגילה כידוע כך שנאלץ להמתין עוד קצת. 

 

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין PHEV של הראב4 מבוססת על מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם אך עם מנועים חשמליים חזקים יותר וכמובן גם סוללה גדולה יותר המאפשרת טווח נסיעה חשמלי משמעותי. הבסיס למערכת ההנעה ההיברידית הוא מנוע ה-2.5 ליטר Dynamic Force של הדגם ההיברידי הרגיל עם הספק מרבי של 185 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 23.1 קג"מ המתקבל בין 3,200-3,700 סל"ד.

 

טויוטה ראב4 פלאג-אין
טווח נסיעה מרשים של 75 קילומטר.

את מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלימה מערכת הנעה כפולה (AWD-i) באמצעות שילוב של שני מנועים חשמליים, מנוע חשמלי קדמי המייצר הספק של 180 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ (לעומת 118 כ"ס ו-20.6 קג"מ בראב4 הייבריד) ומנוע חשמלי אחורי המייצר הספק של 54 כ"ס ומומנט של 12.3 קג"מ.

 

למערכת ההנעה הזו הספק כולל של 306 כ"ס, דבר המאפשר לראב4 פלאג-אין להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות ומהירות מרבית המוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש. נסיעה על בסיס הסוללה בלבד אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש ובמצב EV מלא, נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עומד על 10.0 שניות.

 

ראב4 פלאג-אין תא הנוסעים
ראב4 פלאג-אין.

לראב4 פלאג-אין סוללת ליתיום-יון המורכבת מ-96 תאים בקיבולת כוללת של 18.1kWh. לפי טויוטה טווח הנסיעה החשמלי המשולב בתקן WLTP עומד על 75 ק"מ ואם אתם מבלים רק בעיר תוכלו להשיג טווח נסיעה של 98 ק"מ. כאשר טויוטה חשפה לראשונה את הדגם היא הצהירה על טווח נסיעה של "מעל ל-65 ק"מ". טווח נסיעה של 75 ק"מ הוא מעבר לטווח הנסיעה היומי הממוצע של רוב משתמשי הרכב באירופה ובישראל.

 

טויוטה ראב4 פלאג-אין
הנעה כפולה וביצועים מרשימים.

הדגם מצויד במטען פנימי בהספק של 6.6kW המאפשר טעינה משקע ביתי רגיל (מוד 2 בהספק של 10A) הדורשת המתנה של 7.5 שעות לטעינה מלאה של הסוללה. עמדת טעינה ביתית (32A) מאפשרת לקצר את זמן הטעינה ל-2.5 שעות. את הטעינה ניתן לנהל דרך מערכת המולטימדיה שברכב או באמצעות אפליקציה ייעודית, המאפשרת בנוסף הפעלה מרחוק של בקרת האקלים (עד 20 דקות לפני הכניסה לרכב), פתיחה וסגירה של הרכב, איתור הרכב ועוד.

 

ראב4 פלאג-אין לוח מחוונים
התאמה של לוח המחוונים לדגם פלאג-אין.

למערכת ההנעה ההיברידית 4 מצבי פעולה עיקריים בהם יכול הנהג לבחור: חשמלי מלא, היברידי, אוטומטי ומצב טעינה. בנוסף, הנהג יכול לבחור בין מצב נהיגה רגיל, חסכוני, ספורט או במצב נגרר. ברירת המחדל של המערכת היא נסיעה חשמלית מלאה, המערכת תעבור אוטומטי למצב הנעה היברידי בהתאם למהירות הנסיעה ומצב הטעינה של הסוללה. מצב טעינה מאפשר טעינה של הסוללה תוך כדי נסיעה באמצעות מנוע הבנזין.

 

ראב4 פלאג-אין תא הנוסעים
מושבי ספורט לדגם הפלאג-אין.

למערכת בקרת האקלים שבדגם יש מצב מיוחד, S-FLOW, המזרים אוויר רק למושבים המאוכלסים, כך לדוגמה אם אין נוסעים במושב האחורי המערכת תפסיק את הזרמת האוויר לאזור זה לטובת חיסכון באנרגיה.

מערכת הפלאג-אין הוסיפה למשקל הדגם כ-265 ק"ג (1910 ק"ג) והגביה את רצפת תא המטען ב-35 מ"מ כך שנפח תא המטען הצטמצם לכדי 510 ליטר לעומת 580 ליטר בדגם ההיברידי הרגיל. טויוטה העניקה לדגם הפלאג-אין מספר נגיעות עיצוב בכדי להעניק לדגם מראה ייחודי ושונה במעט משאר גרסאות ההנעה של הראב4. בתא הנוסעים נמצא מושבי ספורט במגוון ריפודים בהתאם לרמת הגימור וכן התאמה של התצוגה בלוח המחוונים ומערכת המולטימדיה לדגם פלאג-אין. מערכת המולטימדיה שבדגם היא מהדור העדכני ביותר של טויוטה וכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בנוסף נמצא מראה מרכזית מבוססת מצלמה אחורית (בלחיצת כפתור), תצוגה עילית מתקדמת ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.