2021 מיצובישי אקליפס קרוס החדש
מיצובישי אקליפס קרוס החדש - שדרוג מקיף לדגם.
2021 מיצובישי אקליפס קרוס החדש
מיצובישי אקליפס קרוס החדש - שדרוג מקיף לדגם.

בחודש אוקטובר האחרון מיצובישי סיפקה לנו הצצה ראשונה אל מתיחת הפנים לדגמי 2021 המחודשים של האקליפס קרוס וכעת, היא מספקת לנו את כל הפרטים הטכניים על הדגם, במיוחד על גרסת הפלאג-אין PHEV החדשה של הדגם אותה היא החלה כעת לשווק בשוק היפני המקומי.

 

לפני שנצלול לנתונים, יש להזכיר כי דגמי מיצובישי החדשים, כולל האקליפס קרוס המחודש, יגיעו לישראל החל מהמחצית השנייה של 2021 בתקינה אמריקאית (הייצור ביפן) זאת כמענה ליציאה החלקית של מיצובישי מהשוק האירופי.

 

2021 מיצובישי אקליפס קרוס החדש
עיצוב חדש לחלוטין מאחור.

כאמור, עם מתיחת הפנים לדגם האקליפס קרוס ישווק לראשונה גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 4WD PHEV, לצד מנוע ה-1.5 ליטר טורבו המוכר מהדגם הנוכחי. מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין 4WD PHEV שבדגם נלקחה מהאאוטלנדר PHEV ולפי מיצובישי נעשו בה מספר התאמות עבור האקליפס קרוס. המערכת מבוססת על מנוע בנזין 2.4 ליטר עם 135 כ"ס ו-20.3 קג"מ הנעזר בשני מנועים חשמליים, המאפשרים הנעה כפולה, עם נתונים של 82 כ"ס ו-14 קג"מ למנוע הקדמי ו-95 כ"ס ו-19.9 קג"מ למנוע האחורי - ההספק הכולל של המערכת עומד על 224 כ"ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13.8kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של 57.3 ק"מ (בתקן WLTC היפני).

 

2021 מיצובישי אקליפס קרוס החדש PHEV
לראשונה עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין, שנלקחה ישירות מהאאוטלנדר PHEV.

כמו באאוטלנדר PHEV גם כאן המערכת פועלת בשלושה מצבים עיקריים: חשמלי מלא בו רק במנועים החשמליים פועלים, היברידי טורי בו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור המייצר חשמל עבור המנועים החשמליים (וטעינת הסוללה) ומסייע רק במצבים של האצה מלאה או עלייה ומצב היברידי מקבילי בו מנוע הבנזין לוקח חלק פעיל בהנעת הרכב והמנועים החשמליים מסייעים בעת הצורך. במצב האוטומטי הרכב עובר בין שלושת המצבים בהתאם לצורך ומצב הטעינה של הסוללה.

 

לאחר אסון הצונאמי ביפן כל הרכבים החדשים עם הנעת פלאג-אין או חשמלית מלאה מצוידים במערכת המאפשרת חיבור למערכת החשמל הביתית (V2H). במקרה של האקליפס קרוס הוא יכול לספק חשמל ביתי למשך 10 ימים בצריכת חשמל יומית של 10kWh, כל זה על מיכל דלק אחד. אם אתם נמצאים מחוץ לבית, בתא המטען יש שקע חשמלי AC המאפשר הפעלה של מוצרי חשמל בהספק של עד 1500W.

 

2021 מיצובישי אקליפס קרוס החדש
מנוע ה-1.5 ליטר טורבו ממשיך מהדגם הנוכחי.

מנוע ה-1.5 ליטר טורבו עם 163 כ"ס ו-25.4 קג"מ ממשיך כאמור לשרת את הדגם, כאשר כמו בדגם הנוכחי הוא משודך לתיבת הילוכים רציפה CVT ולרכושים אפשרות בחירה מבין הנעה קדמית או כפולה בטכנולוגיית S-AWCהעושה שימוש במגוון חיישנים (של בקרת היציבות, חיישן סבסוב ועוד) בכדי לחלק את הכוח בין הגלגלים בצורה אידיאלית לשיפור מעטפת היכולות הדינמיות של הדגם. בצד הנסתר מהעין מיצובישי ביצעה כיול מחדש למתלים בדגם כולל התקנה של בולמים חדשים מאחור ומערכת ההנעה הכפולה S-AWC זכתה לעדכון תוכנה.

 

2021 מיצובישי אקליפס קרוס החדש תא הנוסעים
מולטימדיה 8 אינץ' חדשה.

העיצוב החיצוני של האקליפס קרוס 2021 זכה לעדכון מקיף בהשראת שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי (Dynamic Shield). העדכון כולל עיצוב חדש לחזית הדגם ובמיוחד לחלקו האחורי, שם נמצא דלת תא מטען חדשה עם חלון אחיד ולא חצוי כמו בדגם הנוכחי יחד עם פנסים חדשים ועיצוב חדש לפגוש האחורי. העיצוב החדש הגדיל את אורכו של הדגם ב-140 מ"מ משמעותיים, זה נעשה כי מיצובישי הייתה צריכה להתקין את מערכת הפלאג-אין מבלי לפגוע בנפח תא המטען או חלל תא הנוסעים - שאר המידות נותרו ללא שינוי. לדגם המחודש אורך של 4,545 מ"מ, רוחב של 1,805 מ"מ, גובה של 1,685 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 405 ליטר.

לעומת העיצוב החיצוני השינויים בתא הנוסעים מינויים ומסתכמים בעיקר בהתקנה של מערכת מולטימדיה "8 חדשה הכוללת שני כפתורים פיזיים לתפעול נוח יותר, מערכת שמע מעודכנת עם 8 רמקולים והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. עם מערכת המולטימדיה החדשה מיצובישי הסירה את משטח המגע וכפתורי הקיצור בין המושבים כך שהתפנה מקום למיקום מחדש ואידיאלי יותר של מחזיקי הכוסות ובלם היד החשמלי. אפשר גם למצוא ריפודים חדשים למושבים בהתאם לרמת הגימור, כולל שילוב חדש של אלקנטרה ועור, וריפוד תואם בדלתות.

 

2021 מיצובישי אקליפס קרוס החדש תא הנוסעים
יש גם ריפודים חדשים וסידור מחדש לקונסולה בין המושבים.

כמו בדגם הנוכחי ישנה אופציה למפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עד 180 קמ"ש ובזיהוי הולכי רגל עד 65 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת בצידי הרכב ומאחור ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.