לנצ'יה אפסילון HF אמנם נחשפה כבר לפני כשנה, אך רק כעת היא יוצאת לדרך באירופה כגרסת הביצועים של האפסילון עם הנעה חשמלית בהספק של 280 כ"ס, עיצוב ספורטיבי וכיול חד יותר. אם אתם מסתפקים רק במראה הדינאמי יותר, לנצ'יה משיקה במקביל את רמת הגימור HF ליין שעושה בדיוק את זה ותהיה זמינה עם כל שאר יחידות ההנעה של הדגם.
לנצ'יה אפסילון מבוסס על המכלולים של פיג'ו 208 כאשר שני הדגמים חולקים פלטפורמה, מידות דומות ויחידות הנעה זהות, כך שבמקרה של לנצ'יה אפסילון HF אנחנו מדברים על דגם המקביל לפיג'ו 208 GTI החדשה שנחשפה מוקדם יותר החודש. את המחיר של פיג'ו 208 GTI אנחנו עדיין לא יודעים, אך הוא לא יהיה שונה במיוחד ממחירה של האפסילון HF שעומד על החל מ-42,400 אירו (167,900 שקל). המתחרות העיקריות לשני הדגמים הן אלפין A290 ומיני JCW החשמלית המתומחרת, באירופה לפחות, באופן דומה.

כמו פיג'ו 208 GTI החשמלית, לנצ'יה אפסילון HF מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 280 כ"ס ומומנט מרבי של 35.2 קג"מ, זו אותה יחידת הנעה המשרתת גם את אלפא רומיאו ג'וניור ולוצ'ה. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות, ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. סוללה בקיבולת ברוטו של 54kWh מאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-370 ק"מ בתקן WLTP.

כאן בערך עוצרים מרבית היצרנים של רכבים חשמליים כאשר הם משיקים רכב חשמלי מהיר, אך במקרה של האפסילון HF (או ה- 208 GTI) זו רק נקודת ההתחלה שכן הדגם זכה בנוסף להרחבה של מפסק הסרנים ב-30 מ"מ מלפנים ומאחור, הותקנו קפיצים ובולמים בכיול ייחודי לדגם הכוללים הנמכת מרכב של 20 מ"מ, זוויות המתלה זכו לכיול דינאמי יותר וכדי שהנהג יכול לנצל את המומנט הגבוה בצורה טובה יותר, בין אם ביציאה מהמקום או מסיבוב, הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן.

פגושים בעיצוב אגרסיבי, חישוקי "18 בעיצוב ייחודי והדגשה רחבה יותר לבית הגלגלים מעניקים לדגמי HF את המראה הספורטיבי המתבקש. את זה תקבלו גם בדגמי HF ליין (הדגם בצבע לבן) אך עם חישוקי "17 במקום "18, ללא הרחבת בית הגלגלים ועם פלסטיקה היקפית בשחור מבריק במקום אפור מתכתי בדגמי HF האמיתיים. בחלל תא הנוסעים נמצא גלגל הגה ספורטיבי, מושבי ספורט עם תמיכה משופרת לגוף, דוושות בגימור מתכתי וגימור ייחודי לאורך הדשבורד.