לקסוס GS מהדורה אחרונה 2020
לקסוס GS מהדורה אחרונה.
לקסוס GS מהדורה אחרונה 2020
לקסוס GS מהדורה אחרונה.

לקסוס חושפת שתי מהדורות מוגבלות של 200 יחידות ללקסוס GS עם עיצוב בהשראת דגם הביצועים GS F, אחת מיועדת עבור השוק היפני והשנייה עבור השוק האמריקאי. שתי המהדורות האלו הן שירת הברבור של הדגם שכן בשלב זה, לקסוס מתכננת להפסיק את ייצור ה-GS בחודש אוגוסט הקרוב ללא מחליפה באופק.

 

המהלך הזה היה צפוי שכן הפופולריות של לקסוס GS הלכה ודעכה בשנים האחרונות וגם כך מרבית לקוחות המותג מעדיפים את ה-RX או ה-NX על פני מכונית סדאן סאלונית. אפשר למצוא מגוון הסברים לכישלון השיווקי של הדגם, אבל הסיבה העיקרית היא לקסוס עצמה או ליתר דיוק, דגם אחר של לקסוס שנמכר כבר מספר עשורים לצידה של ה-GS. מדובר כמובן לקסוס ES שבדור הנוכחי שלה הפכה למעשה למחליפה הרשמית של ה-GS בשווקים רבים כולל השוק האירופי וגם בשוק המקומי שלנו.

 

לקסוס GS מהדורה מוגבלת
לקסוס GS בלק ליין.

לקסוס ES הוצגה במקביל לדור הראשון של לקסוס LS כאשר טויוטה השיקה את לקסוס כמותג היוקרה העצמאי שלה בשנת 1989. רק שנתיים לאחר מכן הצטרפה לקסוס GS כמתחרה למכוניות כגון ב.מ.וו סדרה 5 או מרצדס E קלאס. בניגוד ללקסוס GS שהתבססה על פלטפורמת הנעה אחורית, כמתבקש מרכב יוקרה המנסה להתחרות במובילות הסגמנט, לקסוס ES התבססה תמיד על אחד מדגמי טויוטה יפן עם פלטפורמת הנעה קדמית.

 

לקסוס GS
לקסוס GS במהדורה לשוק היפני.

לקסוס ES הייתה סוג של ילדה חורגת בלקסוס ותמיד הרגישה כמו טויוטה משודרגת, מה שהיא באמת הייתה בפועל. היא עשתה שימוש במנועים של טויוטה ולא של לקסוס ונעדרה את האיכות ומגע היוקרה של שאר דגמי לקסוס. השינוי הגיע עם הצגת הדור החמישי של ה-ES שהפך להיות דומה ויזואלית ל-GS, עדיין לא שם אבל כבר קרוב הרבה יותר. עם הדור השישי של הדגם (2012-2018) לקסוס כבר החלה לבנות את ארון הקבורה של ה-GS שכן לקוחות שהגיעו לאולם התצוגה גילו מכונית שנראית כמעט 1:1 כמו לקסוס GS מהחוץ ומהפנים רק מרווחת יותר במושב האחורי בזכות פלטפורמת ההנעה הקדמית וזולה יותר ב-$10,000. הדור השביעי של לקסוס ES שהוצג בשנת 2018 וגם הגיע לראשונה לישראל כדגם מחליף ל-GS, כבר נעץ את המסמר האחרון בארון הקרובה של ה-GS.

לקסוס GS הצליחה לאורך השנים להביא ערכים של אמינות גבוהה לסגמנט מכוניות הסאלון וכמובן הייתה גם הראשונה לעשות שימוש בהנעה היברידית (חזקה ומצוינת) בסגמנט אך בשורה התחתונה, בשנים האחרונות היא פשוט לא הצליחה לעמוד מול מכוניות הסאלון המלוטשות של השלישייה הגרמנית.

 

לקסוס GS מהדורה אחרונה

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.