מאזדה MX-30
מאזדה MX-30 - הרכב החשמלי של מאזדה.
מאזדה MX-30
מאזדה MX-30 - הרכב החשמלי של מאזדה.

תערוכת טויוטה 2019 תשמש כבמה לחשיפה של הג'אז החדשה, לקרוסאובר החשמלי MX-30 של מאזדה ודגמי קונספט נוספים.

 

בעוד יומיים תיפתח תערוכת טוקיו 2019 בה נפגוש לא מעט שיקוצים מוטוריים מוזרים למראה המיועדים לשוק היפני בלבד, רכבים חשמליים המיועדים להסעת המונים במסגרת אולימפיאדת טוקיו 2020 ועוד. רוב רובם של הרכבים המוצגים בתערוכה כלל לא רלוונטיים לנו, אך במסגרת התערוכה יוצגו גם מספר דגמים חשובים וחדשים שאת חלקם נפגוש על כבישי ישראל במהלך השנה הבאה.

 

הראשונה מבין כולם היא כמובן היאריס 2020 החדשה שנחשפה זה מכבר, עם עיצוב צעיר וספורטיבי, תא נוסעים מודרני עם חומרים משודרגים משמעותית לעומת הדגם הנוכחי, מולטימדיה חדשה הכוללת לראשונה אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי לצד מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים חדש אשר ישמש גם את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה של הדגם שלפי טויוטה יעילה יותר בכ-20% מזו של הדגם הנוכחי. עם תוספת של 50 מ"מ לרוחב ולבסיס הגלגלים, היאריס החדשה מבטיחה להיות מרווחת לנוסעים.

 

2020 טויוטה יאריס החדשה
יאריס החדשה - מערכת הנעה היברידית חדשה ויעילה יותר ב-20 אחוז.

הונדה מצידה תחשוף את המתחרה של ליאריס, את הונדה ג'אז חדשה. מתמונות שדלפו לרשת ממספר מגזינים יפניים, עולה כי העיצוב לא מלהיב למראה אך הוא שומר על מבנה המיקרו-וואן הייחודי של הדגם, זה המאפשר ליצור תא נוסעים מרווח ואוורירי במיוחד על מידת אורך קצרה יחסית.

 

מעבר לעיצוב החיצוני והפנימי החדשים, הג'אז החדשה תשווק עם מערכת הנעה היברידית חדשה על בסיס מנוע 1.5 ליטר וכן בגרסת פנאי, ג'אז קרוסטאר, עם הגבהת מרכב ועיצוב שונה לפגושים בכדי להעניק לדגם מראה של קרוסאובר.

 

2020 הונדה ג'אז
ג'אז החדשה.

מאזדה מצידה תחשוף את הרכב החשמלי הראשון שלה, MX-30, שעדיין מוגדר כקונספט. מאזדה ניגשה לתחום ההנעה החשמלית בצורה הוליסטית, כלומר שאיפה להפחתת פליטת מזהמים גלובלית ולא רק מקומית - מהבאר לגלגל. כך לדוגמה במדינות בהן ייצור החשמל נקי, הדגם ישווק עם סוללה קטנה יחסית ומנוע בנזין (רוטורי?) כמאריך טווח.

 

לצידה של היאריס החדשה, טויוטה תציג את הדור השני של מכונית המימן שלה, טויוטה מיראי החדשה, אותה היא חשפה לאחרונה. אם הדור הראשון היה סוג של פריוס למראה עם הנעה באמצעות תא דלק מימני, הדור השני מציג שינוי כיוון מוחלט והפך למכונית סאלון גדולה ויוקרתית, רגילה יותר למראה, עם מערכת תא דלק מתקדמת וחדשה המבטיחה טווח נסיעה חשמלי של 650 ק"מ. בתערוכת לוס אנג'לס, טויוטה תציג גרסת פלאג-אין ראשונה לראב4 החדש.

 

טויוטה מיראי החדשה קונספט
טויוטה מיראי דור שני - טווח חשמלי של כ-650 קילומטר.

סובארו תחשוף דור חדש ללבורג, גרסת סטיישן ספורטיבית לאימפרזה. הדגם צפוי לנטוש את מנוע ה-1.6 טורבו 170 כ"ס של הדגם היוצא ולעשות שימוש במנוע ה-2.0 טורבו העדכני של החברה.

מיצובישי צפויה לחשוף עוד השנה את הדור הבא של האאוטלנדר, אך לא ברור אם זה יקרה בתערוכת טוקיו או בתערוכת לוס אנג'לס בחודש הבא (הערכה בלבד). מה שבטוח הוא שבטוקיו החברה תציג מערכת הנעה היברידית PHEV העושה שימוש בטורבינת גז במקום במנוע בנזין.

 

ניסאן תחשוף בתערוכה את הקונספט אריה (Ariya) קונספט לקרוסאובר חשמלי הדומו בגדולו לאקסטרייל ומצויד במנוע חשמלי חזק וטווח נסיעה של כ-500 ק"מ.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.