טויוטה סופרה
טויוטה עקפה לראשונה את ג'נרל מוטורס בשוק האמריקאי.
טויוטה סופרה
טויוטה עקפה לראשונה את ג'נרל מוטורס בשוק האמריקאי.

לאחר פרסום נתוני המכירות של הרבעון האחרון של שנת 2021 בשוק הרכב האמריקאי, שנה זו תיחרט בהיסטוריה כשנה הראשונה מזה 90 שנה שבה ג'נרל מוטורס כבר לא מובילה את טבלת המכירות  ומי שעקפה אותה זו לא חברה אמריקאית אחרת אלא טויוטה היפנית. הסיבה העיקרית למהפך הזה? המחסור בשבבים אך לא רק.

 

בשנת 2021 טויוטה (כולל לקסוס) מכרה בשוק האמריקאי סך של 2.33 מיליון רכבים זאת לעומת 2.1 מיליון רכבים שג'נרל מוטורס מכרה מהמותגים שהיא מחזיקה - שברולט, קאדילק, ביואיק ו- GMC. הדגמים הנמכרים ביותר של טויוטה ולקסוס בשוק האמריקאי בשנת 2021 הם ראב4, היילנדר, הטנדר טקומה, טויוטה קאמרי, סיינה ולקסוס NX. בשנת 2021 טויוטה צפון אמריקה מכרה בשוק האמריקאי סך של 583,697 רכבים עם הנעה היברידית או היברידית פלאג-אין - גידול של 73.2 לעומת שנת 2020.

 

משבר השבבים הוא אולי האחראי העיקרי לכך שלאחר 90 שנה ברציפות ג'נרל מוטורס לא מחזיקה עוד בתואר אך זה ממש לא רק זה. ראשית כל ג'נרל מוטורס מייצרת כיום הרבה פחות דגמים מבעבר (בצדק) שכן החברה החליטה להתרכז רק בדגמים המניבים לה רווחים משמעותיים, SUV בעיקר, וזו גם הסיבה לחיסול הכמעט מלא של כל דגמי הסדאן בשברולט וביואיק. קאדילק עדיין מתקשה להציג דגמים שיקלעו לטעם של הקהל וכיום לקסוס מוכרת קרוב לפי 3 יותר רכבים מקאדילק.

 

GMC האמר EV
ג'נרל מוטורס תתרכז ברכבים חשמליים ובמיוחד בטנדרים חשמליים כדוגמת GMC האמר EV.

סיבה משמעותית נוספת היא ההחלטה האסטרטגית של ג'נרל מוטורס לעבור באופן כמעט מלא להנעה חשמלית בכל מותגי החברה. זה כולל הסבה של מפעלים קיימים לפסי ייצור של רכב חשמלי ומערכות הנעה חשמליות, הקמה של מפעלים לייצור סוללות ועוד וכל זה דורש כמובן הפנייה משמעותית של תקציבי ייצור ופיתוח מרכבי בעירה פנימית. ג'נרל מוטורס תשקיע סכום של 35 מיליארד דולר עד לשנת 2025 בכדי לממש את התוכנית שלה להשיק לא פחות מ-30 רכבים חשמליים עד לשנת 2025 כאשר 20 דגמים מיועדים בעיקר לשוק האמריקאי ו-10 בעיקר לשוק הסיני.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.