מאזדה VISION-RX קונספט היא מכונית ספורט קופה עם מנוע רוטורי קדמי והנעה אחורית וככל הנראה, קדימון לדור הבא של מאזדה RX-8.

2015 מאזדה VISION RX קונספט
מאזדה VISION-RX קונספט - מכונית ספורט קופה עם מנוע רוטורי והנעה אחורית.

מאזדה חושפת לקראת פתיחתה של תערוכת טוקיו את הקונספט Vision-RX, קונספט למכונית ספורט קופה דו מושבית המצוידת במנוע רוטורי (ונקל) והנעה אחורית. כפי שהשם רומז ולאור העובדה שמאזדה לא נוהגת להציג דגמי קונספט לתצוגה בלבד, הקונספט ויז'ן RX הוא ככל הנראה קדימון לדגם חדש במשפחת דגמי הספורט RX של מאזדה  - RX-8 הבאה?.

 

בהודעתה לעיתונות, מאזדה מקדישה פרק שלם על ההיסטוריה והמורשת שלה בפיתוח מנועים רוטורים, רומן שהחל עוד בשנת 1961 כאשר נשיא מאזדה (שאז עוד נקראה Toyo Kogyo) חתם על חוזה שיתוף פעול עם NSU - מי שהייתה אז המובילה בפיתוח מנועי ונקל אך לא הרבה לאחר מכן נבלעה בקבוצת פולקסווגן והפכה לחברה המוכרת לנו כיום כאאודי.

 

הפעם האחרונה בה מאזדה שיווקה מנוע רוטורי הייתה עם ה-RX-8, מכונית ספורט קופה 2+2 שהוצגה בשנת 2003 ושיווקה הופסק בשנת 2011 בעיקר בשל חוסר יכולתו של המנוע לעמוד בתקנות הזיהום של השוק האירופאי. אם חשבנו שהמנוע הרוטורי הפך להיסטוריה עם הפסקת שיווקה של ה-RX-8, מסתבר שמאזדה לא ישבה בחיבוק ידיים בשנים והיא עבדה בשנים האחרונות על פיתוח הדור הבא של המנוע הרוטורי שלה שישווק תחת השם SKYACTIV-R.

 

לצערנו, מאזדה לא מספקת ולו נתון טכני אחד על המנוע הרוטורי העתידי שלה.  

 

מאזדה VISION RX קונספט 2015
עיצוב רטרו ותא נוסעים שכולו צועק נהיגה נטו.

 

כמו רבים מדגמי הקונספט האחרונים שלה, גם הקונספט מאזדה Vision-RX  מרהיב למראה ונשען על פילוסופיית העיצוב הנוכחית של מאזדה – קודו. העיצוב החיצוני משלב באומנות רבה בין מראה מודרני לרטרו כאשר תא הנוסעים לוקח את מראה הרטרו צעד נוסף לעבר העבר המפואר של מאזדה בתחום רכבי הספורט עם מתחת חשופה, בלי שום אבזור מיותר וכולו צועק "ברכב הזה פשוט נוהגים".

 

לקונספט אורך של 4,389 מ"מ, רוחב של 1,925 מ"מ, גובה של 1,160 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, לעומת ה-RX-8 הוא קצר יותר, רחב יותר ונמוך יותר. דגם הקונספט מצויד בחישוקי "20 כאשר הצמיגים מאחור רחבים יותר – 245/40 מלפנים ו-285/35 מאחור. המנוע הרוטורי בדגם מותקן מלפנים והוא מניע את הגלגלים מאחור.

 

אנחנו אמנם לא יכולים לדעת בוודאות שמאזדה תביא את הקונספט לכדי ייצור, אך כאשר בחברה אומרים שהקונספט הוא "מה שאנחנו שאופים לייצר ומה שהלקוחות שלנו מצפים שנייצר", נשאר רק לומר שאנחנו בהחלט מצפים לעתיד של מאזדה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.