בחודש שעבר מאזדה השיקה באירופה את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה MX-30, כעת החברה משיקה את הדגם בשוק הבית היפני אך לא בגרסתו החשמלית המלאה אלא עם מערכת הנעה מיקרו-היברידית MHEV.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מערכת ההנעה של הדגם (e-SKYACTIV G) מבוססת על מנוע ה-2.0 ליטר SKYACTIV G המוכר של מאזדה בהספק מרבי של 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. אל המנוע מחובר ברצועה סטרטר-גנרטור בהספק של 6.9 כ"ס ו-5.0 קג"מ המוזן באמצעות סוללת ליתיום-יון במתח של 24V.

 

 

2021 מאזדה MX-30 היברידי
מאזדה MX-30.

המערכת המיקרו-היברידית הזו מסייעת למנוע הבנזין בזמן האצה ומאפשרת את כיבוי מנוע הבנזין בשלב מוקדם יותר בגלישה לעצירה. המערכת משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטו' ורוכשי הדגם יכולים לבחור מבין הנעה קדמית או כפולה 4WD. את הגרסה החשמלית של ה- MX-30 מאזדה תשיק ביפן במהלך השנה הבאה, הגרסה המיקרו-היברידית של הדגם לא צפויה לעשות את דרכה לאירופה.

בשלב מאוחר יותר מאזדה תחשוף את הדגם בגרסה היברידי פלאג-אין המצוידת במנוע בנזין קטן שישמש כמאריך טווח, כלומר ההנעה בדגם חשמלית ומנוע הבנזין הקטן ישמש רק לטעינת הסוללה. השמועות מדברות על כך שמאריך הטווח בדגם יהיה מנוע רוטורי.