טויוטה חושפת בתערוכת הרכב של טוקיו את היאריס GRMN החדשה, גרסה קיצונית יותר לדגם הביצועים יאריס GR אותה טויוטה תשווק בשוק הבית היפני בלבד ובמהדורה מוגבלת של 500 יחידות. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי חבילות שדרוג - חבילת מסלול וחבילת ראלי.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מה הפוך את היאריס GRMN למיוחדת? לא מעט. בתא הנוסעים נמצא כי טויוטה הסירה את המושבים האחוריים לטובת הפחתת משקל וזה ממשיך להחלפת המושבים הקדמיים במושבי באקט קלים ואחוזים יותר של ריקארו והתקנה של כלוב התהפכות שביחד עם תוספת של 545 נקודות ריתוך לשלדה כך שמתקבלת שלדה קשיחה יותר.

 

יאריס GRMN
יאריס GRMN עם חבילת מסלול.

המנוע שבחזית הוא אותו מנוע 1.6 ליטר טורבו אך הוא זכה בדגם GRMN לשיפור קל כך שהוא מייצר הספק מרבי של 261 כ"ס ומומנט מרבי גבוה יותר של 39.7 קג"מ. בנוסף לכך, בתיבת השישה הילוכים הידנית של הדגם הותקנו יחסי העברה קצרים יותר ומצמד משופר וכמו בדגם הרגיל הכוח עבור אל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה ייחודית עם שלושה יחסי העברה לבחירת הנהג אך ביאריס GRMN הותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני קדמי ואחורי לעומת דיפרנציאל טורסון בלבד ביאריס GR הרגילה.

 

יאריס GRMN החדשה
חלק מהתוספות של חבית המסלול.

מי שיבחר בחבילת המסלול יזכה למכסה מנוע, גג וכנף אחורית מקרבון קל משקל, חישוקי "18 קלים מבית BBS הנועלים צמיגי יוקוהומה AO52 שהם צמיגים המיועדים לימי מסלול (​​200TW), מערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה גדולות יותר, קוילאובר למסלול מבית בילשטיין בגרסה שתוכננה במיוחד לדגם, כל זה לצד עיצוב ייחודי לפגושים, תוספת של חצאיות צד ועוד. לפי טויוטה גרסה זו קלה יותר ב-20 ק"ג מהיאריס GR הרגילה למרות התוספת של כלוב התהפכות ודיפרנציאל מוגבל החלקה קדמי.

 

טויוטה יאריס GRMN
יאריס GRMN עם חבילת הראלי.

חבילת הראלי כוללת בולמים וקפיצים המותאמים לנהיגת שבילים עם הגבהת מרכב קלה של 10 מ"מ, חבילת מיגון גחון בהתאמה אישית, מוטות מייצבים שונים, צמיגים המותאמים לנהיגת שבילים ועוד.

 

הדרישה ביפן לדגמים מסוג זה גבוהה מאוד ולכן טויוטה תערוך הגרלה מבין המתעניינים על הזכות לרכוש את הדגם.

 

טויוטה יאריס GRMN
טויוטה יאריס GRMN.