98,667 רכבים חדשים נמסרו ברבעון הראשון של 2017, גידול של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

ברור לכולם שאף חודש לא ישחזר את השיא של ינואר עם 45 אלף מסירות, אך גם עם 28,167 אלף מסירות בחודש מרץ האחרון שוק הרכב הישראלי יכול לחייך והיבואנים יכולים לצחוק כל הדרך אל הבנק, רובם לפחות. ברבעון הראשון של 2017 נמסרו בישראל 98,667 רכבים חדשים, גידול של 8.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

יונדאי שומרת בבטחה על המקום הראשון בטבלת המסירות עם 15,497 רכבים חדשים (4,306 במרץ) וגידול משמעותי של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה יציבה במקום השני עם מסירות של 11,888 רכבים חדשים (3,171 במרץ), גידול של 11.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צריך לזכור שהפיקנטו החדשה, אשר הושקה בחודש שעבר בישראל, עדיין לא נכנסה להילוך מסירות מלא. סוגרות את החמישייה הראשונה אלו טויוטה עם 10,186 רכבים חדשים (גידול של 1.7%), סקודה עם 7,488 רכבים חדשים (10.3%) וניסאן עם 5,810 רכבים חדשים (43.8%).

 

בעוד שרוב המותגים רשמו גידול דו ספרתי, חלק מהמותגים רשמו דווקא ירידה משמעותית: מאזדה (מקום 7) עם ירידה של 28.4%, פולקסווגן עם ירידה של 22.5%, סובארו עם ירידה של 27.4%, אופל עם ירידה של 36.7% ופורד רושמת ירידה של 21.8%.

 

בשוק היוקרה נרשם מהפך כאשר מרצדס עוקפת, לראשונה מזה שנים, את אודי עם מסירות של 1903 לעומת 1791 רכבים חדשים. נתון זה צפוי להשתנות בהמשך השנה בזכות ה-Q5 החדש שהוא אחד הדגמים החזקים של אודי בישראל, אך גם המתחרים שלו התחזקו ובמיוחד ה-GLC (מרצדס GLK לשעבר). המותגים ב.מ.וו, וולוו ולקסוס רושמים ירידה ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון הראשון של 2016.

מסירות רכב חדש בישראל: ינואר - מרץ 2017
מקום יצרן 1-3.2017 מוניות 1-3.2016 שינוי באחוזים
1 יונדאי 15497   13138 18.0%
2 קיה 11888 205 10673 11.4%
3 טויוטה 10186 102 10017 1.7%
4 סקודה 7488 462 6791 10.3%
5 ניסאן 5810   4041 43.8%
6 סוזוקי 4708   2845 65.5%
7 מאזדה 4564   6374 -28.4%
8 רנו 4352 347 2720 60.0%
9 מיצובישי 4052   4490 -9.8%
10 סיטרואן 3033 120 2597 16.8%
11 סיאט 2909   2741 6.1%
12 שברולט 2758   1843 49.6%
13 פיג'ו 2496 28 2071 20.5%
14 הונדה 2323   2115 9.8%
15 פולקסווגן 1947 30 2512 -22.5%
16 מרצדס 1903 352 1524 24.9%
17 סובארו 1811 1 2493 -27.4%
18 אאודי 1791   1768 1.3%
19 פיאט 1426   1344 6.1%
20 דאצ'יה 1355 94 973 39.3%
21 אופל 1295 35 2047 -36.7%
22 פורד 1074   1373 -21.8%
23 ב.מ.וו 1072   1090 -1.7%
24 לקסוס 391   501 -22.0%
25 וולוו 383   450 -14.9%
26 ג'יפ 295   267 10.5%
27 איסוזו 272   637 -57.3%
28 אם.ג'י 248   50 396.0%
29 קאדילאק 248   139 78.4%
30 אלפא רומיאו 219   165 32.7%
31 מיני קופר 216   183 18.0%
32 אינפיניטי 121   146 -17.1%
33 סאנגיונג 114 3 179 -36.3%
34 לנד רובר 86   103 -16.5%
35 מזראטי 69   17 305.9%
36 יגואר 61   31 96.8%
37 פורשה 55   16 243.8%
38 סמארט 55   49 12.2%
39 די אס 36   0  
40 אבארט 26   44 -40.9%
41 קרייזלר 22   39 -43.6%
42 אסטון מרטין 8   2 300.0%
43 פרארי 4   3 33.3%
44 דוד'ג 0   6 -100.0%
45 גרייט וול 0   0  
46 ביואיק 0   0  
47 לנציה 0   0  
48 איווקו 0   0  
  סה"כ 98667 1779 90607 8.9%

 

עשרת הדגמים הנמכרים בישראל: רבעון ראשון 2017
מקום דגם Q1
1 קיה ספורטאז' 4291
2 קיה פיקנטו 3949
3 טויוטה קורולה 3533
4 סקודה אוקטביה 3350
5 יונדאי i10 2673
6 מיצובישי אאוטלנדר 2531
7 יונדאי טוסון 2367
8 יונדאי i25 2327
9 מאזדה 3 2248
10 סיאט איביזה 1950

תגובות (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

האם שיעור הגידול באחוזים מחושב על ידכם? או מגיע ממשרד התחבורה?

החישוב לא נכון אם אני לא טועה.
גידול מ 2 מכוניות אשתקד ל 4 ברבעון נוכחי, זה גידול של 400% ולא 300% (למשל אצל אסטון מרטין).

This comment was minimized by the moderator on the site

גידול של 100% הוא מ-2 ל-4. כל 2 שאת מוסיפים מוסיפים עוד 100%. 3 הוספות כדי להגיע מ-2 ל-8 ויש לך 300%.

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location