ברלינגו חשמלי
ברלינגו - חשמלי בלבד בגרסת הנוסעים.
ברלינגו חשמלי
ברלינגו - חשמלי בלבד בגרסת הנוסעים.

בהחלטה משותפת של כל המותגים האירופאים של קבוצת סטלנטיס, סיטרואן, פיג'ו ואופל מכריזות כי מעתה, ינואר 2022, כל הדגמים המסחריים הקלים של הקבוצה באירופה יהיו זמינים לרכישה עם הנעה חשמלית בלבד.

 

ההחלטה תקפהלדגמים הבאים: סיטרואן ברלינגו, פיג'ו פרטנר, אופל קומבו, סיטרואן ג'מפי (ספייס טורר) אופל ויוארו ופיג'ו טראוולר/אקספרט. ההחלטה תקפה רק לרוכשים מהסקטור הפרטי הרוכשים את גרסאות הנוסעים של הדגמים ולא תקפה לגרסאות המסחריות הסגורות של הדגמים אלו, היא גם לא תקפה ללקוחות מחוץ לאירופה (וגם לא לשוויץ ומדינות הבלקן באירופה). יש לציין כי כאן בישראל דגמים אלו ימשיכו להיות משווקים עם מנועי דיזל, לצד הגרסאות החשמליות שיגיעו השנה לישראל. 

 

סיטרואן ספייס-טורר
סיטרואן ספייס-טורר חשמלי.

עד כמה ההחלטה הזו אמיצה? לא ברור שכן בניגוד לישראל בה הדגמים האלו נמכרים בעיקר בגרסאות נוסעים, באירופה המצב שונה. בכל מקרה, הלקוחות מהסקטור המסחרי יוכלו לבחור בין מנועי דיזל לבין הנעה חשמלית שכן גם הגראות הסגורות של הדגמים מוצעות עם הנעה חשמלית.

 

סיטרואן ברלינגו החשמלי מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ ובסוללה בקיבלות של 50kWh המותקנת ברצפת הרכב כך שהיא לא פוגעת בנפח תא המטען. לדגם טווח נסיעה של 275 ק"מ ויכולת טעינה מהירה בהספק של עד 100kW דבר המאפשר בזמן של 30 דקות להטעין עד 80% מביקולת הסוללה.

סיטרואן ג'מפי החשמלי (ספייס-טורר בגרסת הנוסעים) המציע מקום לעד 9 נוסעים, מצויד באותו מנוע חשמלי אך כאן הלקוחות יכולים לבחור בין סוללה בקיבלות של 50kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-230 ק"מ או סוללה בקיבלות של 75kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-330 ק"מ.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.