2022 דאצ'יה ג'וגר
דאצ'יה ג'וגר - המחליף של הלודג'י.
2022 דאצ'יה ג'וגר
דאצ'יה ג'וגר - המחליף של הלודג'י.

דאצ'יה חשפה הבוקר בבכורה עולמית את רכב ה-7 מושבים המשפחתי החדש שלה, דאצ'יה ג'וגר (Jogger), המהווה את הדגם המחליף של דאצ'יה לודג'י. דאצ'יה ג'וגר ישווק בגרסאות של 5 מושבים או 7 מושבים ובשנת 2023 הוא יהיה הדגם הראשון של דאצ'יה לקבל מערכת הנעה היברידית.

 

דאצ'יה ג'וגר מבוסס על גרסה מוארכת, מאוד, של פלטפורמת CMF-B שברנו משמשת רק את הדגמים הקטנים יותר אך בדאצ'יה היא תשמש אל כל הדגמים החדשים של המותג, כמו הסנדרו החדשה שנחשפה אשתקד.

 

2022 דאצ'יה ג'וגר
משפחתית 7 מושבים במראה אקטיבי.

לג'וגר אורך של 4,575 מ"מ, רוחב של 1,784 מ"מ, גובה של 1,632 מ"מ ובסיס גלגלים ענק של 2,897 מ"מ, לעומת הלודג'י היוצא הג'וגר ארוך יותר 77 מ"מ, רחב יותר ב- 33 מ"מ, נמוך יותר ב-48 מ"מ ועם תוספת של 87 מ"מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען בדגם עומד על 708 ליטר בגרסת החמישה מושבים או 160 ליטר בגרסת השבעה מושבים ו- 565 ליטר עם קיפול השורה השלישית או 696 ליטר אם תסירו את השורה השלישית. עם הסרת השורה השלישית וקיפול השנייה מתקבל נפח של 1,807 ליטר.

 

הג'וגר הוא אמנם לא קרוסאובר, כפי שטעינו לחשוב, אך בדאצ'יה דאגו להעניק לדגם מראה של רכב SUV בדומה לחבילת סטפוויי (Stepway) המוכרת של היצרן, זה כולל פלסטיקה סביב תחתית המרכב ובתי הגלגלים, מסירות גג בולטות, פסי חיכוך על הדלתות, דמוי מגלש קדמי ואחורי והגבהת מרכב קלה. העיצוב של הג'וגר נשען על שפת העיצוב העדכנית של דאצ'יה והתוצאה היא רכב מודרני למראה ושדרוג משמעותי לעומת הלודג'י.

 

דאצ'יה ג'וגר תא הנוסעים
תא הנוסעים נלקח בשלמותו מהסנדרו החדשה.

כניסה אל תא הנוסעים תגלה עיצוב זהה לחלוטין למה שפגשנו בסנדרו החדש ולעומת הלודג'י היוצא מדובר בשדרוג משמעותי. החומרים אולי עדיין פשוטים יחסית אבל העיצוב קוהרנטי, מודרני ונעים לעין. בחלק מהדגמים נמצא בשורה השנייה מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, יחד עם מחזיקי כוסות ודלתות צד רחבות יותר לכניסה נוחה יותר. שני הנוסעים בשורה השלישית ימצאו חלונות הטייה הניתנים לפתיחה חלקים, פיצ'ר שתתקשו למצוא ברכב 7 מושבים אחר. לכל שורות המושבים תאורת תקרה והמושבים מותקנים בצורת מושבי אמפי כך שלכל הנוסעים שדה ראיה לפנים, השורה השנייה גבוה יותר ב-55 מ"מ מהראשונה וזו השלישית ב-25 מ"מ מהשנייה.

 

דאצ'יה ג'וגר
השורה השלישית לא מתקפלת לרצפה אך ניתנת להסרה.

כמו בסנדרו ובהתאם לרמת הגימור, דגמי הבסיס מצויידים במעמד ייחודי לטלפון הסלולרי שישמש באמצעות אפליקצייה ייעודית של דאצ'יה כמערכת המולטימדיה של הרכב, ברמות הגימור הגבוהות יותר נמצא מערכת מולטימדיה "8 הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (Media Display). בשני המקרים נמצא שקע USB צמוד לטעינה של המכשיר הסלולרי במידה ואתם מעדיפים את המכשיר בקו הראייה. מערכת המולטימדיה הבכירה (Media Nav) שלא רלוונטית לישראל כוללת חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

בתחום הבטיחות האקטיבית הדגם מצויד רק בשתי מערכות, על בסיס רדאר, בלימה אוטונומית הפועלת בטווח מהירויות של 7-170 קמ"ש (7-80 קמ"ש מול רכב סטטי) ומערכת ניטור שטח מת בצידי הרכב המספקת התרעה בטווח מהירויות של 30-140 קמ"ש.

 

דאצ'יה ג'וגר
מפרט בטיחות מינימליסטי.

בתחום ההנעה, הג'וגר מצויד במנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו (TCe110) בהספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, בשלב זה לפחות המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.2 שניות, מהירות מרבית של 184 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.7-17.5 ק"מ לליטר - בהתאם לרמת הגימור. רוכשי הדגם יוכלו לבחור גם בדגם המאפשר תדלוק בגז. כאמור, הג'וגר ישווק בשנת 2023 עם מערכת הנעה היברידית שכמו בדגמים ההיברידיים של רנו, הקליאו E-TECH לדוגמה, היא תשלב מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי עם מנוע חשמלי וסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 1.2kWh. דאצ'יה לא מפרסמת את הנתונים הטכניים של המערכת אך בקליאו ההיברידית המערכת הזו מייצרת הספק מרבי של 140 כ"ס.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.