2021 רנו קליאו E-TECH היברידית
רנו קליאו E-TECH היברידית.
2021 רנו קליאו E-TECH היברידית
רנו קליאו E-TECH היברידית.

לרנו יש לא מעט דגמים חשמליים והיא מהוותיקות בתחום הזה, תולדה של אסטרטגייה שבנה המנכ"ל הקודם של החברה מתוך המחשבה שהנעה היברידית היא רק שלב ביניים ולכן אין סיבה לייצר דגמים כאלו, אז יעד ה-CO2 עמד על 130 גרם/ק"מ, יעד בו דגמי דיזל שהיו מאוד פופולריים באירופה עמדו ללא קושי מיוחד. לאחרונה, האיחוד האירופי טרף את הקלפים עבור רנו ושאר יצרני הרכב כאשר הכריז על יעד פליטת CO2 של 95 גרם/ק"מ כממוצע לכל צי הרכבים של יצרן, יעד שיכנס לתוקפו בינואר 2021 ושבפועל אומר שבלי דגמים היברידיים ופלאג-אין, לצד דגמים חשמליים כמובן, לא תהיה אפשרות להמשיך ולמכור דגמי בנזין ודיזל שהם עדיין עיקר המכירות של כל יצרני הרכב באירופה ובטח שבעולם.

 

ליתר דיוק, יצרני הרכב יכולים כמובן להמשיך ולמכור רכבים בעלי פליטת CO2 מעל לרף התקן אך המשמעות של זה היא קנס עצום של 95 אירו על כל גרם CO2 מעל הרף, לכל רכב שנמכר. נקודת אור אחת עבור יצרני הרכב, והצרכנים שהם אלו שישלמו בפועל את הקנס הזה, היא שכל רכב עם פליטת CO2 של פחות מ-50 גרם/ק"מ, שזה בעצם כל דגם פלאג-אין או חשמלי, בעל משקל שווה ערך ל-2 רכבים בחישוב הממוצע. זה תקף לשנת 2020 כאשר בשנת 2021 המשקל לרכב כזה יעמוד על 1.67 רכבים  ובשנת 2022 הערך הזה יעמוד על 1.33 בלבד. נקודת אור שנייה היא שיצרנים יכולים לחתום על הסכמי קיזוז עם יצרנים אחרים, כך לדוגמה טסלה המשווקת רק רכבים חשמליים מקבלת כסף מיצרנים אחרים בכדי לקזז עבורם את ממוצע הפליטה.

 

רנו קליאו E-TECH היברידית
לראשונה עם הנעה היברידית.

מהסיבה הזו, גם רנו נאצלה לייצר מערכות הנעה היברידיות עבור הדגמים שלה ובתחילת השנה היא חשפה לראשונה את הקליאו E-TECH, גרסה היברידית ראשונה של הקליאו המבוססת כמובן על הקליאו V החדשה שהושקה השנה בישראל. משפחת דגמי E-TECH כולל גם את רנו קפצ'ור E-TECH עם הנעה היברידית פלאג-אין והמגאן E-TECH פלאג-אין המבוססת על המגאן המחודשת שהוצגה בפברואר השנה (המגאן סדאן לא זכתה למערכת הזו).

 

רנו קליאו E-TECH היברידית תא הנוסעים
תא הנוסעים המוכר עם מספר התאמות להנעה היברידית.

מערכת ההנעה ההיברידית E-TECH של הקליאו (טורי-מקבילי) משלבת מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק של 91 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי צנוע של 14.7 קג"מ ב-3,200 סל"ד. למנוע החשמלי הראשי מומנט מרבי של 20.9 קג"מ וההספק המשולב של המערכת עומד על 140 כ"ס. השילוב הזה מאפשר לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש לצד צריכת דלק משולבת של 23.2-19.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP, בהתאם לרמת הגימור.

בנוסף לכך נמצא מנוע חשמלי נוסף המחובר ברצועה למנוע ומשמש כסטרטר/גנרטור (HSG) כמו במערכת מיקרו-היברידית, נמצא גם סוללות ליתיום-יון קטנה בקיבולת של 1.2kWh המאפשרת לפי רנו, גם בעזרת מערכת רגנרציה, להשלים כ-80% מהנסיעות בעיר באמצעות המנוע החשמלי בלבד. הכוח אל הגלגלים הקדמיים, מהמנוע החשמלי בלבד או יחד עם מנוע הבנזין, עובר דרך תיבת הילוכים ייחודית שפותחה במיוחד עבור הדגם, תיבת הילוכים אוטומטית ללא מצמד בסגנון של מכוניות מרוץ (dog gearbox).

 

רנו קליאו E-TECH היברידית
מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית ייחודית.

תחילת נסיעה תמיד תתבצע באמצעות המנוע החשמלי הראשי בלבד ומערכת הניהול של יחידת ההנעה תתאים את אוטומטית את אופי הפעולה של מערכת ההנעה לתוואי ולסגנון הנהיגה של הנהג. לרשות הנהג כפתור EV המאפשר מעבר להנעה חשמלית בלבד, עד למהירות של 44 קמ"ש, וכן אפשרות מבין בחירה מבין מספר מצבי רגנרציה. לצד כפתור ה-EV ישנו כפתור לשליטה על בורר מצבי הנהיגה MULTI-SENSE המאפשר בחירה מבין 3 מצבים שונים, כולל מצב ספורט ואקו.

 

רנו קליאו E-TECH היברידית
רנו קליאו E-TECH.

בתא הנוסעים נמצא התאמה של התצוגה בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה לרכב היברידי, כולל כמובן שלל נתונים על צריכת הדלק, המלצות לנהיגה חסכונית יותר ועוד. את הקליאו E-TECH ההיברידית ניתן לקבל בכל רמות הגימור המוכרות של גרסאות הבנזין הרגילות, כולל ברמת הגימור R.S ליין הספורטיבית. מעבר ליחידת ההנעה השונה, זו אותה קליאו V מוכרת.
השוואה מתבקשת היא כמובן ליאריס ההיברידית, הקליאו אמנם חזקה יותר עם 140 כ"ס לעומת 116 כ"ס ביאריס אך היאריס קלה יותר משמעותית כך שלמרות יתרון ההספק של הקליאו ליאריס נתוני ביצועים עדיפים עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.7 שניות לעומת ה-9.9 שניות של הקליאו ההיברידית. היאריס גם חסכונית יותר עם נתון צריכת דלק משולבת של 26.3-23.3 ק"מ לליטר בתקן WLTP לעומת 23.2-19.6 ק"מ לליטר בקליאו (הנתון של היאריס בקטלוג הישראלי הוא לפי תקן NEDC היוצא).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.