2021 לקסוס IS החדשה
לקסוס IS החדשה.
2021 לקסוס IS החדשה
לקסוס IS החדשה.

את הדור השלישי של לקסוס IS החברה הציגה עוד בשנת 2013 ובמקום דגם חדש לחלוטין, אנחנו מקבלים כעת רק מתיחת פנים לדגמי 2021. יחד עם זאת מדובר במתיחת פנים מקיפה במיוחד הכוללת גם שלל שינויים בשלדה, במתלים ועוד. הדגם מיועד לשוק האמריקאי בלבד ולא יגיע לשוק האירופי.

 

דגמי 2021 של לקסוס IS מזוהים מיד עם הדגם הנוכחי, זאת למרות שבפועל כל חלקי המרכב עוצבו מחדש בכדי להעניק לדגם מראה מודרני ובעיקר דינאמי וספורטיבי יותר. התחום הדינאמי הוא התחום בו לקסוס השקיעה את עיקר המאמצים בעדכון לדגם וזה כולל שלל חיזוקים, שדרוגים, החלפת חומרים והוספת נקודות ריתוך לשלדה בכדי להפוך אותה לקשיחה יותר. אל זה לקסוס הצמידה מתלים משודרגים, עם משקל מפוחת, מוטות מייצבים קשיחים וקלים יותר, ובכל פינות הדגם נמצא בולמים חדשים ומתקדמים יותר שבזכות הפחתת משקל המתלים (משקל בלתי נתמך) יוכלו לספק נוחות נסיעה גבוהה יותר לצד שיפור היכולות הדינמיות של הדגם. בנוסף, בכל פינות הרכב נמצא כעת חישוקי "18 כסטנדרט במקום "17 ודגמי F ספורט זכו לחישוקי "19 בשני עיצובים חדשים.

השינויים הויזואליים הגדילו במעט את מידותיו של הדגם ועם אורך של 4,705 מ"מ, רוחב של 1,840 מ"מ, גובה של 1,435 מ"מ לקסוס IS החדשה ארוכה ורחבה יותר ב-30 מ"מ מהדגם היוצא. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,800 מ"מ.

 

2021 לקסוס IS החדשה
עיצוב ספורטיבי ומודרני יותר (בתמונה עם חבילת F ספורט).

בתא הנוסעים המחודש השינויים קצת פחות דרמטיים מאלו החיצוניים, נוכל למצוא עיצוב מחדש לחלקו העליון של הדשבורד עם פתחי מיזוג עגולים בצדדיו , נמצא גם ריפוד חדש בדלתות, גימור משודרג, לוח מחוונים מעודכן, דוושות עם חיפוי מתכתי ועוד. בולטת במיוחד היא מערכת המולטימדיה החדשה שהתקרבה ב-8 ס"מ לצד הנהג שכן כעת מדובר במסך מגע, אותו ניתן לתפעל גם דרך משטח המגע החדש לצד משענת היד. המערכת מגיעה בדגמי הבסיס עם מסך "8 וברמות הגימור הגבוהות עם מסך "10.25 והיא כוללת כעת הרחבה לאפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו וחובבי השמע יוכלו לשדרג למערכת Mark Levinson עם 17 רמקולים.

 

2021 לקסוס IS החדשה תא הנוסעים
דומה מאוד אך עם מגוון שדרוגים.

בשלב זה לקסוס מציגה את ה-IS החדש עבור השוק האמריקאי וזה גם מפרט המנועים הנחשף בשלב זה. דגם IS300 מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 244 כ"ס ו- 35.6 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים. דגם IS300 AWD עם הנעה כפולה נושא אולי שם דומה אך בחזית מותקן מנוע 3.5 ליטר V6 עם 264 כ"ס ו-32.6 קג"מ וכאן המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו'. דגם IS350 הבכיר מצויד באותו מנוע אך בהספק מרבי של 315 כ"ס ומומנט מרבי של 38.6 קג"מ. לקוחות דגם זה יוכלו לבחור מבין הנעה אחורית עם תיבת 8 הילוכים אוטו' או הנעה כפולה עם תיבת 6 הילוכים אוטו'. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.8 שניות.

 

2021 לקסוס IS החדשה תא הנוסעים
מערכת מולטימדיה חדשה מבוססת מגע.

כל אלו דגמים שלא ממש רלוונטיים לשוק המקומי שלנו בו לקסוס IS משווקת כיום רק בדגם ההיברידי IS 300h. בשלב זה לקסוס לא חושפת את הדגם ההיברידי אך מבין התמונות היא מציגה מערכת הנעה היברידית כך שניתן לצפות שלקסוס IS תשווק גם בדגם IS 300h. את מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם הנוכחי תחליף מערכת ההנעה של לקסוס ES 300h, עם מנוע 2.5 ליטר חדש לחלוטין, מנוע חשמלי חדש וגם סוללה חדשה וקלה יותר היוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 218 כ"ס.

 

מלקס מוטורס נמסר: "דגם ה-IS הוא דגם חשוב ומבוקש בישראל, ויש לו בסיס לקוחות גדול ונאמן. הדגם החדש שהוצג מיוצר בתקינה אמריקאית בלבד ולפיכך אנו בוחנים עתה אפשרות לשווק אותו בישראל תחת התקינה האמריקאית, ונקווה שיהיו לנו בשורות חיוביות בגזרה זו".

 

2021 לקסוס IS החדשה
IS החדשה ללא חבילת F ספורט.

גם בתחום הבטיחות הדגם זכה למגוון שדרוגים באמצעות התקנת מערכת הבטיחות LSS+ מדור 2.5 עם מצלמה ורדאר משופרים. המערכת כוללת בקרת שיוט אדפטיבית משופרת (בכל טווח המהירויות ועם עצור/סע) שכעת בלחיצה על האיתות תכין מראש את הרכב לעקיפה במידה והנהג "נתקע" מאחורי רכב הנוסע מתחת למהירות שהוגדרה - הרכב יחל להאיץ עוד לפני מעבר הנתיב כך שהעקיפה תהיה מהירה ובטוחה יותר. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית כוללת כעת מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה לנהיגה סמי-אוטונומית.

בנוסף נמצא גם אור גבוה אוטומטי, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, מגביל מהירות חכם המתאים את מהירות הנסיעה (בשילב עם בקרת השיוט האדפטיבית) למותר בכביש ועוד.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.