2021 ניסאן אקס טרייל החדש
ניסאן אקס טרייל החדש.
2021 ניסאן אקס טרייל החדש
ניסאן אקס טרייל החדש.

ניסאן חושפת את האקס טרייל 2021 החדש, דור רביעי לקרוסאובר 7 מושבים של החברה שמאז הדור הקודם הוא מהווה את גרסת השבעה מושבים של הקשקאי. בשלב זה ניסאן מציגה את הגרסה האמריקאית של הדגם (Rogue) המשווקת עם חמישה מושבים בלבד, אך למעט שינויים זניחים ומנועים שונים, זה אותו בדגם בדיוק שנפגוש אצלנו בשנה הבאה.

 

ויזואלית, נדמה כי ניסאן קצת חוזרת לשורשים של הדגם (דור ראשון ושני) עם עיצוב זקוף וזוויות ישרות יותר של רכב כביש-שטח, מה שמעניק לדגם מראה קשוח יותר ובעל נוכחות. האקס טרייל החדש אולי נראה גדול יותר מהדגם הנוכחי בזכות העיצוב החדש, אך למעשה מידותיו נותרו כמעט ללא כל שינוי: אורך של 4.65 מטר, רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.70 מטר ובסיס גלגלים של 2.71 מטר - קצת קצר ונמוך יותר.

האקס טרייל החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה שהיא גרסה משודרגת של פלטפורמת CMF-D אשר שרתה את הדגם היוצא. תחום הבטיחות זכה לדגש כך שכל גרסאות הדגם, פחות עבור השוק האמריקאי, מצוידות בטכנולוגיית הבטיחות ניסאן Safety Shield 360. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה בעת הצורך, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג, מערכת יצאה בטוחה מהרכב (מונעת פתיחה אם רכב מתקרב באופן מסוכן) ואל כל מערכות אלו מצטרפות לא פחות מ-10 כריות אוויר.

 

2021 ניסאן אקס טרייל החדש
שפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

בנוסף למערכות אלו נוכל למצוא (כאופציה) גם ניטור שטח מת אקטיבי עם התערבות בהיגוי למניעת תאונה, זיהוי תמרורים חכם המשולב בבקרת השיוט ואת מערכת הנהיגה הסמי אוטונומית ProPILOT הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה. מערכת ProPILOT זכתה למספר שדרוגים כך שבדגמי הבסיס היא נעזרת גם במצלמה הקדמית בכדי לאפשר פעולה חלקה יותר של מערכת הבלימה וההיגוי וכן תגובה אידיאלית יותר במקרה של רכב המשתלב בנתיב הנסיעה.

 

2021 ניסאן אקס טרייל החדש תא הנוסעים
איכות חיים גבוהה יותר בתא הנוסעים.

ברמות הגימור הגבוהות יותר עם מערכת ניווט מקורית,Navi-link, המערכת עושה שימוש גם בנתוני GPS בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לפני עיקול או צומת, מתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם למותר בכביש ומאטה את הרכב גם בירידה מהכביש המהיר. בנוסף, נדרש אתחול של המערכת לאחר עצירה מלאה רק לאחר 30 שניות של עצירה, ברוב הרכבים כיום זה לא יותר מ-5 שניות.

 

2021 ניסאן אקס טרייל החדש תא הנוסעים
לוח מחוונים דיגיטלי.

את תא הנוסעים המשעמם/שבלוני יחסית של הדגם הנוכחי מחליף תא נוסעים חדש לחלוטין, מודרני ואיכותי למראה. דגמי הבסיס מצוידים בלוח מחוונים סטנדרטי עם מסך "7 במרכזו (במקום "5 בדגם הנוכחי) וברמות הגימור הגבוהות נמצא לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל של "12.3 עם מספר מצבי תצוגת מידע לבחירת הנהג. בהתאם לרמת הגימור נוכל גם למצוא תצוגה עילית בגודל של "10.8, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי בהספק של 15W, דלת תא מטען חשמל עם פתיחה ללא מגע, וילונות נשלפים לנוסעי השורה השנייה, תאורת LED מלאה, תפעול אלקטרוני חדש לתיבת ההילוכים, 4 כניסות USB - שתיים מלפנים - מסוג טייפ A וטייפ C, מצלמת 360 מעלות, מולטימדיה "9 חדשה הכוללת חיבור קבוע לרשת האינטרנט, תפעול קולי, הרחבה לאפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו (חיבור אלחוטי לאפל קאר-פליי) מערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים, תאורת אווירה ועוד.

 

2021 ניסאן אקס טרייל החדש
בשלב זה ללא אזכור של הנעה היברידית.

הדגם נחשף כאמור בגרסתו האמריקאית, שם הוא ישווק עם מנוע 2.5 ליטר חדש בהספק של 181 כ"ס ומומנט של 25 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים CVT רציפה ולקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין הנעה קדמית בלבד וחסכונית יותר לבין הנעה כפולה. לדגמי ההנעה הקדמית בורר מצבי נסיעה עם שלושה מצבים, חמישה בדגמי ההנעה הכפולה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 17

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.