יונדאי הציגה בשוק הבית הקוריאני את הסונטה החדשה (i45) שתשמש כבסיס למחליפת ה-i40 האירופאית.

יונדאי סונטה החדשה 2015

ליונדאי יש שני דגמים בסגמנט המשפחתיות הגדולות, הסונטה (i45) המיועדת בעיקר עבור השוק האמריקאי וה-i40 הנמכרת אצלנו והמיועדת בעיקר עבור השוק האירופאי. שני הדגמים חולקים רכיבים רבים כך שלמעשה, הסונטה החדשה שנחשפה היום (ב') לראשונה בשוק הבית הקוריאני לפני הצגתה בתערוכת ניו יורק בעוד כשבוע, רומזת במידה רבה על ה-i40 הבאה וסביר להניח שינדאי תאחד בסופו של דבר את שני הדגמים לגדם גלובלי אחד.

 

יונדאי סונטה החדשה שומרת על קשר ישיר עם עיצוב הדגם היוצא ולמעשה, היא נראית כסוג של מתיחת פנים ל-i40 בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של יונדאי (Fluidic Sculpture 2.0), אותה ראינו מיושמת לראשונה בג'נסיס סדאן החדשה. המאפיינים העיצוביים העיקריים של הדגם בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של יונדאי הם הגריל החדש בחזית וקווי העיצוב הישרים לאורך המכונית הנמתחים לעומת אלו הקשתיים שאפיינו את כל דגמי יונדאי עד לאחרונה.

 

הסונטה החדשה גדלה משמעותית במידותיה, לא דבר של מה בכך במתיחת פנים לדגם עם תוספת של 30 מ"מ באורך לכדי 4,855 מ"מ, 30 מ"מ ברוחב לכדי 1,865 מ"מ ו-20 מ"מ בבסיס הגלגלים לכדי 2,805 מ"מ.

 

על עיצובה של הסונטה החדשה אחראי פיטר שרייר שהוא כיום מעצב העל של יונדאי-קיה ואת זה מרגישים מיד בעיצוב תא הנוסעים. אם דגמי יונדאי התאפיינו עד היום בדשבורד סימטרי, ששרייר העניק לדגם את הגישה האירופאית עם קונסולה מרכזית מופנית נהג ושתי חטיבות נפרדות באופן ברור עבור מערכת השמע ומערכת בקרת האקלים - לטובת תפעול קל, ברור ופשוט יותר. הדגם מצויד במסך "8 מרכזי עם קישוריות מלאה למכשיר הסלולרי ואחד נוסף בגודל "3.8 בלוח המחוונים עבור תצוגת מחשב הרכב. אבזור נוסף שניתן למצוא הוא וילון אחורי חשמלי (חלונות צד ידני), חימום וקירור למושבים, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד.

 

 

לפי יונדאי איכות החומרים בדגם שודרגה משמעותית עם שימוש נרחב בפלסטיקה רכב ואיכותית, ריפודים עבים בדלתות ועוד. יונדאי שמה דגש רב על נושא ה-NVH עם שימוש נרחב בחומרים דיפון ואיכות ייצור גבוהה הכוללת הקשחת המרכב לפיתול ב-30% לעומת הדגם היוצא. לטובת נוחות נסיעה משופרת והתנהגות כביש עדיפה, הדגם עושה שימוש במתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור.

 

בתחום המנועים, השוק הקוריאני מקבל שלושה מנועים: 2.0 ליטר CVVL עם 168כ"ס ו-20.5 קג"מ, 2.4 ליטר GDI עם 193 כ"ס ו-25.2 קג"מ וכן 2.0 ליטר Lpi עם 151 כ"ס ו-19.8 קג"מ. השוק האמריקאי צפוי לקבל בנוסף מנוע 2.0 טורבו עם כ-270 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו'.

 

יונדאי תפרסם בימים הקרובים פרטים נוספים על הדגם, עוד לפני תערוכת ניו יורק.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.