NIO ET7
NIO ET7 - על הנייר כרגע אחד הרכבים החשמליים המתקדמים ביותר בעולם.
NIO ET7
NIO ET7 - על הנייר כרגע אחד הרכבים החשמליים המתקדמים ביותר בעולם.

ניאו (NIO) הסינית מציגה את מכונית הסדאן החשמלית הראשונה שלה, ET7, שתהיה עוד דגם שיציב תחרות לטסלה מודל S. על מותג NIO כנראה שלא שמעתם אך מדובר במותג עם שלל מעריצים בסגנון מעריצי אפל והמותג נחשב לאחד המותגים הסיניים לרכב חשמלי המעניינים ביותר, בעיקר בשל מייסד החברה, William Li. מיליארדר צעיר (46) ויזם רב פעלים הנחשב לאילון מאסק של סין.

 

ניאו החלה את דרכה רק בשנת 2016 וכיום היא משווקת בסין שלושה רכבים חשמליים, כולם דגמי SUV גדולים וחזקים, ניאו ET7 היא כאמור מכונית הסדאן החשמלית הראשונה של החברה. ה-ET7 היא מכונית סאלון עם אורך של 5.1 מטר ובסיס גלגלים של 3.06 מטר, כלומר גדולה במעט מטסלה מודל S.

 

NIO ET7
תעשה שימוש בסוללת מצב מוצק.

בשלב הראשון הדגם ישווק עם מבחר של שתי סוללות: סוללה בקיבולת של 75kWh המאפשרת טווח נסיעה של 500 ק"מ בתקן NEDC הישן והאופטימי או סוללה בקיבולת של 100kWh המאפשרת טווח נסיעה של 700 ק"מ בתקן NEDC. הדגם מצויד בשני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 650 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, לפי החברה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות.

עד כאן הכל נשמע בערך כמו כל רכב חשמלי חדש אחר, אבל ברבעון הרביעי של 2022 החברה מבטיחה שהדגם יצויד בסוללה בקיבולת ענק של 150kWh שתעשה שימוש בתאים מסוללת מצב מוצק עם צפיפות אנרגטית של 360kWh/kg, זאת לעומת 254kWh/kg בסוללות הליתיום-יון המתקדמות ביותר של טסלה כיום. סוללות מצב מוצק נחשבות לבטוחות יותר מסוללות ליתיום-יון רגילות, אורך חיים גדול יותר, מאפשרות טעינה מהירה יותר והן בעלות צפיפות אנרגטית גדולה יותר כך שעל אותו גודל פיזי נתון של סוללה ניתן לקבל קיבולת גדולה יותר שתאפשר כמובן טווח נסיעה ארוך יותר. NIO ET7 עם סוללת מצב מוצק תוכל לאפשר טווח נסיעה של כ-1000 ק"מ.

 

NIO ET7
מינימליזם מודרני.

סוללות מצב מוצק הן כיום הגביע הקדוש של תעשיית הרכב וחברות כמו טויוטה, פולקסווגן, בוש ועוד רבות אחרות נמצאות בשלבים מתקדמים של פיתוח סוללות מצב מוצק לייצור מסחרי המוני. שתי הבעיות העיקריות בפיתוח הסוללות האלו איתן מתמודדות החברות היא הוזלה של עלויות הסוללה והאתגר הגדול ביותר הוא פיתוח תהליך ייצור שיאפשר לייצר את הסוללות החדשות בדומה לתהליך הייצור הנוכחי של סוללות הליתיום-יון.

 

תחנת החלפת סוללות
תחנת החלפת סוללות דור 2.0.

ניאו ET7 תצויד לא רק במילה אחרונה של טכנולוגיית הסוללות אלא גם ביכולות נהיגה אוטונומיות מתקדמות במיוחד. את זה היא תעשה באמצעות לא פחות מ-33 חיישנים שונים המותקנים בדגם, כולל מצלמות בהפרדה גבוהה עם חיישן של 8 מגה פיקסל. זה אולי לא נשמע הרבה כי בסלולרי שלכם יש גם 100 מגה פיקסל אך בתעשיית הרכב זה נחשב להמון שכן מערכת הנהיגה האוטונומית צריכה לנתח את כל המידע הרב המופק מהחיישן ולייצר תגובה בזמן של אלפיות השנייה, לטסלה לדוגמה מצלמות עם חיישן של 1.2 מגה פיקסל בלבד. עיבוד התמונה יעשה באמצעות מעבד של Nvidia שלפי החברה מהיר פי 7 מזה מהמעבד המשמש את מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה.

 

NIO ET7
לא רק טכנולוגיה מתקדמת אלא גם אבזור עשיר ושימוש בחומרים מתקדמים ומתכלים.

חיישן מתקדם נוסף שמותקן בדגם הוא חיישן לידר (LiDAR) שגם הוא סוג של גביע קדוש בתעשיית הרכב הפועלת להפוך אותו לקטן וזול יותר. חיישן זה מודד מרחק לעצמים שלפני הרכב וכך מפיק עבור מערכת הנהיגה האוטונומית מפה תלת מימד דינאמית של המרחב בו הרכב נע. את המצלמה הרגילה "מלמדים" לזהות עצמים כמו רכבים, הולכי רגל, רמזורים, חיות שונות (אחד התחומים המאתגרים) וכו', חיישן לידר מייצר תמונה תלת ממדית של כל העצמים בסביבה, הגובה שלהם ומה המרחק מהם.

זוכרים את בטר פלייס עם רעיון הסוללות המתחלפות? אז חברת NIO החייתה את הרעיון הזה והיא מחזיקה כיום 177 תחנות פעילות כאלו בסין עבור הלקוחות שבוחרים במנוי לשימוש ברכבים/סוללה במקום רכישה מלאה של הרכב. החברה תשיק השנה את הדור השני של תחנות ההחלפה (Power Swap Station 2.0) תחנות קומפקטיות במיוחד בגודל של שלוש מקומות חניה בלבד והחלפת הסוללה דורשת המתנה של 3 דקות בלבד. בכל תחנה כזו יהיה מקום ל-13 סוללות והיא תאפשר החלפה של עד 312 סוללות ביום. מרגע שהרכב של NIO מתקרב לתחנה מערכת הנהיגה האוטונומית לוקחת את הפיקוד ותסיע את הרכב לנקודת ההחלפה. בחברה מתכננים לפרוס כ-500 תחנות דור 2 כאלו בסין במהלך השנה הנוכחית. לצד פריסה של 285,000 עמדות טעינה.

 

NIO ET7
NIO ET7.

מעבר לטכנולוגיה הזו יש תא נוסעים נקי ומודרני המורכב ברובו מחומרים ממוחזרים, יש מתלי אוויר, מערכת בלימה של ברמבו, מולטימדיה עם מסך מגע "12.8 ולוח מחוונים דיגיטלי "10.2, מערכת שמע עם 23 רמקולים, תאורת אווירה משתנה, חיישן מגע לפתיחת הדלתות מבפנים ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.