חבר מושבעים במיאמי קבע כי לטסלה אחריות חלקית (33%) בתאונה בה הייתה מעורבת מכונית של טסלה עם מערכת Autopilot של החברה וקבע כי על החברה לשלם סכום עתק של 243 מיליון דולר כאשר 43 מיליון מהסכום הזה (מתוך סכום של 129 מיליון) הם בשל אחריות ישירה לתאונה והשאר פיצוי כללי.
התאונה התרחשה בשנת 2019 וחבר המושבעים קבע שלטסלה ישנה אחריות חלקית לתאונה זאת למרות שנהג הרכב הודה מהרגע הראשון שהוא התעסק בטלפון בזמן התאונה - הטלפון נפל והוא ניסה למצוא אותו. מבלי להאריך, הנהג לא עצר לפני צומת T, המשיך ישר, התנגש ברכב שעמד בצידה השני של הצומת ומעוצמת הפגיעה הרכב הנפגע הוטח לעבר זוג שעמד לצד הרכב, בת הזוג הצעירה נהרגה במקום ובן זוגה נפצע קשה. לטענת טסלה (באמצעות מידע שנשלף מהרכב), בנוסף להודאה באשמה של הנהג בשלב מסוים לפני התאונה הנהג לחץ על דוושת התאוצה, פעולה שעוקפת את את פעולת מערכת אוטו-פיילוט ולכן לא ניתן לקבוע כי תפקוד המערכת קשור בתאונה.
מדובר בפסק דין תקדימי לא רק עבור טסלה, שכבר הודיעה שתערער, אלא עבור כלל יצרני הרכב שכן זו הפעם הראשונה בה יצרן רכב נאלץ לשלם על אופן התפקוד של מערכות הבטיחות ברכב. כן צריך לציין שבעוד שיצרנים אחרים זהירים מאוד בנושא זה ולא יוצאים בהצהרות והבטחות, טסלה מהצד השני עשתה את כל הטעויות האפשריות בתחום זה ולא רק העניקה למערכת את השם המטעה, Autopilot, למרות שלא מדובר המערכת נהיגה אוטונומית מלאה, היא גם העדיפה להנות מפרסום חינם על מעשים לא אחראים שנהגים עשו עם המערכת שלה, כמו צילום סרטונים שלהם מאפשרים למערכת לנהג את הרכב בכביש המהיר בזמן שהם "ישנים" או בכלל במושב הנוסע במקום במושב הנהג. טסלה אמנם לא אחראית לאותם נהגים, אך היא כן אחראית בסוג של הסכמה שבשתיקה ועל כך שלא יצאה נגד התופעה.
זו לא הפעם הראשונה בה טסלה נתבעת על פעולת מערכת Autopilot או על הפרסום שגורם לרוכשים לחשוב שזו מערכת נהיגה אוטונומית, אך זו הפעם הראשונה בה טסלה עומדת מול חבר מושבעים שכן בכל המקרים הקודמים התביעות הסתיימו מחוץ לכותלי בית המשפט או בהסכם פשרה כמו המקרה בו מהנדס של אפל נסע בשנת 2018 עם המודל S שלו כאשר מצב Autopilot מופעל והרכב התנגש במחסום הפרדה מבטון בדרך, המהנדס מצא את מותו בתאונה זו ואשתקד טסלה הגיעה עם משפחת הנהג להסכם פשרה.