2020 ניסאן ג'וק החדש
2020 ניסאן ג'וק החדש.
2020 ניסאן ג'וק החדש
2020 ניסאן ג'וק החדש.

ניסאן ג'וק החדש שומר על המראה המוחצן והייחודי, אך הוא גדול יותר באופן משמעותי, איכותי יותר ומצויד במנוע 1.0 טורבו 117 כ"ס ובשפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

ניסאן מסירה את הלוט מעל ה- ג'וק החדש לשנת 2020, דור השני לקרוסאובר שהמציא את סגמנט הקרוסאוברים העירוניים וכעת בדור השני שלו, ממציא עצמו מחדש כרכב גדול, מרווח, טכנולוגי, בטיחותי ואיכותי יותר אך השומר על המאפיין שתמיד ייחד אותו מהשאר, העיצוב "הג'וקי" הייחודי לו.

 

הג'וק היוצא היה רכב מעורר אמוציות, אוהבים או שונאים את העיצוב שלו ואף אחד לא יכול להישאר אדיש לעיצוב שלו. הג'וק החדש ממשיך ואף מעצים את זה, עם עיצוב השומר על קווי העיצוב של הדגם היוצא אך כעת במראה אולטרה מודרני, מוחצן וייחודי עוד יותר. אוהבים? שונאים? בכל מקרה שאפו לניסאן על התעוזה.

 

ניסאן ג'וק החדש 2020
מוחצן מכל זווית.

הג'וק החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה, פלטפורמת CMF-B לרכבים קטנים של הברית רנו-ניסאן, אותה פלטפורמה המשרתת את הקליאו החדשה ואת האח המתחרה לבית רנו - הקפצ'ור החדש שהוצג לאחרונה. עם המעבר לפלטפורמה החדשה הג'וק גדל משמעותית במידותיו לעומת הדגם היוצא ועם אורך של 4,210 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,595 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,636 מ"מ הוא דומה במידותיו לקפצ'ור של רנו וארוך יותר ב-75 מ"מ מהדגם היוצא, רחב יותר ב-35 מ"מ, גבוה יותר ב-30 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 106 מ"מ משמעותיים במיוחד - 58 מ"מ נוספו לטובת מרווח הברכיים מאחור כך שאחת מנקודות החולשה של הדגם היוצא נעלמה בדגם החדש.

 

2020 ניסאן ג'וק החדש
מרווח יותר לנוסעים ומטען.

 נפח תא המטען עומד כעת על 422 ליטר, גם כאן מדובר בתוספת משמעותית לעומת ה-354 ליטר של הדגם היוצא ורק 8 ליטר פחות מנפח תא המטען של הקשקאי הגדול יותר. למרות הגידול המשמעותי במידות, הג'וק החדש קל יותר בכמה עשרות קילוגרמים מהדגם היוצא - החל מ-1192 ק"ג.

 

2020 ניסאן ג'וק החדש
שלל אלמנטים ייחודיים בעיצוב תא הנוסעים.

לפני שניכנס לתא הנוסעים, נספר לכם מה נמצא מתחת למכסה המנוע. את השילוב המיושן והעצל של מנוע ה-1.6 ליטר ותיבת ההילוכים הרציפה של הדגם היוצא, מחליף מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו מודרני בהספק של 117 כ"ס ב-5,250 סל"ד ומומנט מרבי של 18.4 קג"מ החל מ-1,750 סל"ד (20.4 קג"מ בגדישת יתר זמנית לצורך עקיפה). המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT7, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש 10.4 שניות או 11.1 שניות בהתאמה ומהירות מרבית של 180 קמ"ש, זאת לעומת 12.3 שניות ו-170 קמ"ש בדגם היוצא. צריכת הדלק המשולבת בדגם, עם תיבת הילוכים אוטומטית, עומדת על 16.4 ק"מ לליטר.

 

2020 ניסאן ג'וק החדש
מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש עם תיבת 7 הילוכים DCT.

מאוחר יותר, ניסאן צפוייה לשווק את הג'וק החדש עם מבחר נוסף של מנועים, מנועי בנזין ודיזל, וכן בגרסת ביצועים ספורטיבי של Nismo. הקפצ'ור של רנו מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם טווח חשמלי של 45 ק"מ, יהיה מעניין לראות אם ניסאן תאמץ את המערכת הזו גם עבור הג'וק החדש.

כניסה אל תא הנוסעים חושפת תא הנוסעים מעוצב, צעיר וצבעוני המצויד בשפע של מערכות נוחות ובטיחות. איכות החומרים לפי ניסאן שודרגה משמעותית, כך גם בידוד הרעשים, ולקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין מספר שילובי גוונים. ברמות הגימור הגבוהות, ניסאן מציעה עיטוף בעור (דמוי) או אלקנטרה לדשבורד, הדלתות והמושבים יחד עם תאורת אווירה מקיפה - מעבר למקובל בסגמנט. ניסאן ציידה את הג'וק במערכת הבטיחות המתקדמת שלה, ProPILOT, הכוללת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור והתערבות בהיגוי במקרה הצורך, בקרת שיוט אדפטיבית ויכולת נהיגה סמי-אוטונומית בכביש המהיר או בפקקי תנועה.

 

2020 ניסאן ג'וק החדש תא הנוסעים
עיצוב וחומרים מעבר למקובל בקטגוריה.

במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה "8 הכוללת קישוריות מורחבת (NissanConnect) והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. אפליקציה לסלולרי תאפשר, לדוגמה, לפתוח את הרכב מרחוק, לצפות בנתוני שונים על הרכב ועוד. שימוש בעוזרת האישית של גוגל תאפשר, לדוגמה, שליטה על חלק ממערכות הרכב, כגון האורות, או להכניס יעד למערכת הניווט. מעבר לכך נוכל למצוא אבזור כגון בלם יד חשמלי עם Auto Hold, שליטה מלאה מההגה, בקרת אקלים, כניסת USB ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.