2021 סיטרואן ברלינגו חשמלי
סיטרואן ברלינגו חשמלי חדש.
2021 סיטרואן ברלינגו חשמלי
סיטרואן ברלינגו חשמלי חדש.

לאחר שהציגה גרסאות חשמליות למסחריות הגדולות יותר שלה, סיטרואן מציגה כעת את הגרסה החשמלית לברלינגו החדש - e-Berlingo - אשר יתחרה בעיקר מול רנו קנגו Z.E החדש שהוצג לאחרונה וישווק בהמשך השנה באירופה.

 

הברלינגו החשמלי מצויד בסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 50kWh המותקנת ברצפת המרכב, כך שהיא לא פוגעת כלל בנפח תא המטען. הסוללה תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי מרבי של עד 275 ק"מ. בקונסולה המרכזית הנהג ימצא את כפתור "B" המאפשר להפעיל את מערכת הבלימה הרגנרטיבית בעוצמה גבוהה יותר.

בחזית הדגם מותקן מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, זה אותו מנוע המותקן לדוגמה בפיג'ו e-208 החשמלית. בכדי להשיג טווח נסיעה מרבי עד כמה שניתן, לרשות הנהג בחירה מבין שלושה מצבי הספק למנוע: רגיל בו המנוע מייצר 107 כ"ס ו-18.3 קג"מ, חסכוני (ECO) בו המנוע מייצר 80 כ"ס ו- 19.36 קג"מ ומצג כוח בו המנוע מייצר את ההפסק והמומנט המרביים, מצד זה מיועד לשימוש כאשר הרכב עמוס.

 

טווח נסיעה של 275 קילומטר
טווח נסיעה של 275 קילומטר.

את הסוללה שבדגם ניתן לטעון באמצעות מטען DC מהיר בהספק של עד 100kw, שימוש במטען כזה מאפשר טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות. טעינה משקע ביתי רגיל (מוד 2) תדרוש המתנה של 15 שעות, עמדת טעינה ביתית או ציבורית תאפשר טעינה בהספקים של 3.7kW עד 22kW, עמדת טעינה ביתית תלת פאזית בהספק של 11kW תאפשר טעינה 0-100 אחוז בזמן של 5 שעות.

 

כמו כל רכב חשמלי ממוצע, לרשות הנהג אפליקציה למכשיר הסלולרי המאפשרת את ניהול הטעינה מרחוק, צפייה במצב הטעינה של הסוללה, הפעלה מרחוק של המיזוג ועוד.

את הברלינגו החשמלי ניתן לקבל בגרסה בינונית באורך של 4.40 מטר או בגרסה ארוכה באורך של 4.75 מטר ולדגם כושר העמסה של 800 ק"מ, כמו גרסאות הדיזל של הדגם. מעבר לכך הכל בדיוק כמו שאר גרסאות הברלינגו, כולל מפרט עשיר של מערכות בטיחות ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.