2021 סיטרואן C4 החדשה
סיטרואן C4 החדשה - מגדירה מחדש את סגמנט המשפחתיות האצ'בק.
2021 סיטרואן C4 החדשה
סיטרואן C4 החדשה - מגדירה מחדש את סגמנט המשפחתיות האצ'בק.

לאחר שסיפקה לנו מוקדם יותר החודש הצצה ראשונה אל הדגם, סיטרואן חושפת כעת רשמית את C4 החדשה שהפכה מהאצ'בק משפחתית קלאסית להאצ'בק משפחתית בסגנון קרוסאובר, בסיטרואן חושבים שזו הדרך להחזיר את ההאצ'בק המשפחתית אל המפה באמצעות עיצוב המשלב אלמנטים של SUV וכיאה למסורת המותג, גם באמצעות דגש רב על נוחות נסיעה.

 

סיטרואן C4 החדשה תשווק עם מנועי בנזין ודיזל המוכרים לנו משאר דגמי קבוצת PSA: מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו Puretech בהספקים של 100 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או 130 כ"ס ו-155 כ"ס בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטו'. מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל BlueHDi אחראי על גזרת הדיזל עם הספקים של 110 כ"ס או 130 כ"ס, גם כאן בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטו' - בגרסת ה-130 כ"ס בלבד.

במקביל, סיטרואן C4 החדשה תשווק גם בגרסה חשמלית מלאה הנקראת e-C4, זו עושה שימוש באותה יחידת הנעה שפגשנו בפיג'ו e-2008 או e-208 החשמליות. בחזית מותקן מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ וברצפת המרכב מותקנת סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 50kWh המספיקה לטווח נסיעה של 350 ק"מ (לעומת 310 ק"מ בפיג'ו e-2008). לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.7 שניות במצב SPORT ומהירות מרבית מוגבלת של 150 קמ"ש. לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה, כאשר במצב ECO הספק המנוע מוגבל והמהירות המרבית מוגבלים לטובת חיסכון בצריכת אנרגיה, במצב SPORT הדגם יספק את מלוא הביצועים ושמירה על מצב הטעינה של הסוללה מקבל חשיבות משנית.

 

2021 סיטרואן e-c4 חשמלית
סיטרואן e-c4 חשמלית עם טווח נסיעה של 350 קילומטר.

את הסוללה שבדגם ניתן לטעון באמצעות מטען ביתי 11kW תלת-פאזי המאפשר טעינה מלאה בכ-5 שעות (7.5 שעות למטען חד-פאזי) ועד ל-100kW בשימוש בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC המאפשרת טעינה של 0% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות. על הטעינה ניתן לשלוט מרחוק באמצעות אפליקציה סלולרית, זו תאפשר בנוסף גם התנעה של הרכב מרחוק והפעלה של בקרת האקלים או חימום של הסוללה מראש בימים קרים במיוחד. את הסוללה ניתן לטעון גם באמצעות שקע ביתי רגיל, אך אתם לא רוצים להמתין 15 שעות ומעלה לטעינה מלאה.

 

2021 סיטרואן C4 החדשה תא הנוסעים
תעדוף של הנדסת אנוש על עיצוב.

אל העיצוב החיצוני המעניין סיטרואן הצמידה תא נוסעים שנראה שונה מכל הדגמים הנוכחיים של המותג ואין ספק שהפעם מחלקת הנדסת האנוש קיבלה את הקדימות לתכנון תא הנוסעים למול אנשי העיצוב, שהם אלו שבדרך כלל זוכים להוביל בסיטרואן. יש סידור הגיוני וברור של מערכי שליטה, יש כפתורים פיזיים למערכת בקרת האקלים (אפשר לשלוט גם דרך המסך אם רוצים), יש מקום מסודר למחזיקי כוסות, יש המון תאי אחסון שימושיים כולל תא אחסון גדול בתחתית הקונסולה המרכזית שמעליו נמצא מדף ייעודי עם משטח טעינה למכשיר הסלולרי ושתי כניסות USB טייפ C בצידי המדף. אבל, עדיין מדובר בסיטראון כך שתא הנוסעים לא נעדר פטנטים מקוריים, כמו מעמד ייעודי לטאבלט הנשלף מהדשבורד עבור השימוש של הנוסע לצד הנהג.

 

2021 סיטרואן e-c4 חשמלית תא הנוסעים
הכי מרווחת בסגמנט - לפי סיטרואן.

במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה חדשה לחלוטין עם מסך "10 ושלושה כפתורים פיזיים ובנוסף נמצא גלגל הגה חדש, תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים באמצעות מתג קטן יחסית בין המושבים, מאחורי המראה המרכזית נמצא מצלמת דרך מובנית וכן לוח מחוונים דיגיטלי מלא. בכדי להעניק לנוסעים "אווירה של סאלון ביתי" תא הנוסעים מצויד בתאורת אווירה ורוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין 6 שילובים שונים לצבעים בתא הנוסעים. סיטרואן מבטיחה בנוסף שבזכות תכנון אווירודינמי מוקפד וחומרי בידוד שונים, הנוסעים ייהנו מנסיעה שקטה במיוחד.

 

2021 סיטרואן C4 החדשה
דגש על נוחות נסיעה.

סיטרואן מזכירה דגמי עבר מיתולוגיים כגון סיטרואן GS או BX בכדי להסביר לנו איך נולד העיצוב של הדגם אך בעיקר בכדי להזכיר לנו את הנוחות המופתית של אותם דגמים אותה נוכל למצוא גם בסיטרואן C4 החדשה (נחמד, אבל לא ממש אך מספיק קרוב). לכן סיטרואן C4 החדש מצוידת כסטנדרט בבולמי PHC הכוללים מעצורים הידראוליים במקום גומי פשוט ברוב המקרים וברוב הדגמים (סטנדרט בדגם החשמלי) נמצא את מושבי הנוחות של סיטרואן המוכרים לנו מרמת הגימור הגבוהה של ה-C5 איירקרוס.

 

כמו כל דגמי קבוצת PSA העדכניים גם בסיטרואן C4 החדשה נוכל למצוא מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת נהיגה סמי-אוטונומית רמה 2 עם בקרת שיוט אדפטיבית המשלבת מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה.

 

2021 סיטרואן e-c4 חשמלית
סיטרואן ממציאה מחדש את המשפחתית האצ'בק.

סיטרואן C4 החדשה מבוססת על פלטפורמת CMP (או e-CMP במקרה של הדגם החשמלי) שהיא עקרונית פלטפורמה לרכבים קומפקטיים יותר לעומת פלטפורמת EMP2. לדגם אורך של 4,360 מ"מ, רוחב של 1,800 מטר, גובה של 1,525 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ. למעט מידת הגובה החריגה ומרווח גחון של 156 מ"מ, אלו בהחלט מידות ממוצעות למכונית האצ'בק משפחתית. נפח תא המטען סביר ועומד על 380 ליטר עד 1,250 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.