2021 פורד פומה ST
פורד פומה ST.
2021 פורד פומה ST
פורד פומה ST.

כשנה לאחר שפורד חשפה את הפומה, הקרוסאובר העירוני החדש שלה, היא חושפת כעת את הפומה ST המהווה גרסת ביצועים ספורטיבית לדגם. את פורד פומה, יחד עם הקוגה החדש, נפגוש בתחילת 2021 בישראל. 

 

הפומה ST מצויד באותו מנוע של הפיאסטה ST, מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המתקבל בטווח של 2,500-3,5000 סל"ד (תוספת של 3 קג"מ לעומת הפיאסטה). המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, עם יחסי העברה קצרים יחסית, והשילוב הזה מאפשר להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש.

 

2021 פורד פומה ST
פורד פומה ST.

המנוע הזה מוכר לנו מהפוקוס ST ליין אך הוא כולל מספר שינויים כולל מגדש טורבו שונה ושינויים במערכת הפליטה לטובת הפחתת השהיית הגדישה, וכן מערכת תזמון שונה במעט ושימוש בתושבות מנוע קשיחות יותר. נמצא גם מערכת פליטה משודרגת עם פרפרים אקטיביים לשינוי הסאונד, פורד מציינת כי המערכת שונה במעט מזו שבפיאסטה לטובת רעש מופחת בזמן שיוט בכביש המהיר.

על השליטה בכוח ובמרכב אחראיים דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני (אופציה) המשולב במערכת הניהוג הוקטורי - בלימה של אחד הגלגלים להפחתת תת היגוי. מאחור, פורד התקינה קפיצים חדשים בתכנון מיוחד (עליהם היא הוציאה פטנט) עם התנגדות גבוהה לכוחות צד מבלי לפגוע בכושר הספיגה לאורך הקפיץ - מבלי להגדיל את קשיחות הקפיץ. בנוסף נמצא מתלה אחורי עם קורות מתח מחוזקות ב-50% לעומת הגרסאות הרגילות ו-40% לעומת הפיאסטה ST ומוטות מייצבים קשיחים יותר מלפנים ומאחור.

 

2021 פורד פומה ST
שלל שדרוגים מכניים לשיפור היכולות הדינמיות.

מערכת ההיגוי שודרגה ולפי פורד היא מהירה יותר ב-25% לעומת הגרסאות הרגילות של הדגם ומערכת הבלימה שודרגה עם צלחות בלימה בקוטר גדול יותר - 325 מ"מ מלפנים ו-271 מ"מ מאחור. בורר מצבי הנהיגה כולל כמו בגרסאות הרגילות מצב אקו, רגיל וספורט אך את שאר המצבים היא החליפה במצב מסלול המנתק לחלוטין את בקרת המשיכה, בקרת היציבות תתערב באופן מינימלי וכל מערכות הרכב הנשלטות אלקטרונית נדרכות לספק מקסימום ביצועים. לדגם שלושה מצבי כיול נפרדים לבקרת היציבות, כולל אפשרות לניתוק מלא של המערכת. לקוחות שיצרו קצת יותר יוכלו להוסיף חבילת ביצועים הכוללת בקרת יציאה מהמקום וכוללת תצוגה ייעודית בלוח המחוונים.

 

2021 פורד פומה ST תא הנוסעים
מושבי ספורט וגימור קרבון.

על המראה ספורטיבי יותר של הפומה ST אחראים עיצוב קצת ספורטיבי יותר לפגוש הקדמי עם מפצל זרימה בתחתיתו המשפר לפי פורד את כוח ההצמדה ב-80%, חישוקי "19 בעיצוב ייחודי בצבע שחור המולבשים בצמיגי מישלין PS4s בתכנון מיוחד לדגם, מראות צד בשחור מבריק, ספוילר אחורי בולט יותר בשחור מבריק וסיומת שונה וספורטיבית יותר לפגוש האחורי יחד עם צמד סופיות אגזוז.

בתא הנוסעים נמצא מושבי ספורט אוחזים של ריקארו, גלגל הגה ספורטיבי עם תחתית שטוחה ותצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה. מעבר לכך הדגם מצויד בשפע של אבזור נוחות ובטיחות, כולל מערכת מולטימדיה SYNC-3 עם מסך "8 והרחבה למכשירים סלולריים, מערכת שמע מבית Bַ&O, אפליקציה סלולרית לשליטה מרחוק על הרכב (פתיחה/נעילה, איתור ועוד) ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.