סקודה אוקטביה החדשה חסכונית במיוחד, 20.4 ק"מ לליטר בדגם 1.2TSI, עם רמת בטיחות גבוהה ומרחב גדול לנוסעים ולמטען.

2013 סקודה אוקטביה החדשה

סקודה אוקטביה III החדשה, שעשתה את הופעת הבכורה שלה לפני מספר שבועות, יוצאת לדרך בשוק הבית המקומי (אצלנו בעוד כחצי שנה), מה שמאפשר לנו לקבל הצצה ראשונה למפרט הטכני המלא של הדגם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

האוקטביה החדשה שומרת על המראה הסולידי של הדגם היוצא, קו המאפיין את כל דגמי סקודה, והעיצוב נעשה בהתאם לשפת העיצוב החדשה של סוקדה אותה ראינו מיושמת לראשונה בראפיד, המשפחתית הקומפקטית החדשה של סקודה שתשווק בקרוב בישראל.

 

סקודה אוקטביה 2013 החדשה, מחליפה את הדור השני של הדגם ששירת את סקודה מאז שנת 2004, נצח במונחים של עולם הרכב. אוקטביה III עושה שימוש בפלטפורמת MQB המודולרית החדשה של פולקסווגן המשרתת, בין היתר, את הגולף החדשה, סיאט לאון החדשה ותשרת דגמים רבים נוספים בקבוצת פולקסווגן בעתיד. כמו במקרה של הגולף והלאון, דגמים בהספק של מתחת ל-150 כ"ס יוצעו עם מתלה אחורי מסוג קורת פיתול והדגמים החזקים יותר יוצעו עם מתלה אחורי רב-חיבורי.

 

האוקטביה החדשה גדולה באופן משמעותי לעומת הדגם היוצא, במיוחד בסיס הגלגלים שהתארך ב-108 מ"מ ועומד בדגם החדש על 2,686 מ"מ. שאר המידות הן: 4,659 מ"מ אורך (90+ מ"מ לעומת הדגם היוצא), 1,814 מ"מ רוחב (45+ מ”מ), 1,461 מ"מ גובה (1- מ"מ) ונפח תא מטען של 590 ליטר (5+ ליטר). בזכות השימוש בפלטפורמה החדשה, שיפור במנועים ועוד, האוקטביה III קלה בממוצע בכ-100 ק"מ מהאוקטביה II המוחלפת.

 

 

2013 סקודה אוקטביה החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

את האוקטביה החדשה ישרתו שלושה מנועי בנזין, בהספקים של בין 86-180 כ"ס, ושני מנועי דיזל, בהספקים של בין 90-150 כ"ס. המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או DSG7 למעט דגם הדיזל החזק שיוצע עם DSG6.

 

כל המנועים זכו לשיפור כולל (הפחתת משקל, חיכוך וכו'), משודכים למערכת עצור/סע (GreenTec) ומציעים צריכת דלק משופרת. הדגם הפופולרי ביותר, 1.2TSI, מציע צריכת דלק של כ-20.4 ק"מ לליטר, צריכת דלק מרשימה במיוחד למכונית משפחתית גדולה למדי.

 

גרסת GreenLine הסופר חסכונית, מוצעת עם מנוע 1.6TDI עם 110 כ"ס, גיר שישה הילוכים ידני וצריכת דלק העומדת על 29.4 ק"מ לליטר. גרסה זו נבדלת מהגרסאות האחרות במרכב נמוך יותר, שיפורים אווירודינמיים, גיר עם יחסי העברה ארוכים יותר ועוד. בעתיד הרחוק יותר תוצע גם גרסת vRS ספורטיבית עם מנוע 2.0TSI בהספק הצפוי לעמוד על בין 210-220 כ"ס.

 

מנועי הבנזין:

מנוע 1.2TSI 1.2TSI 1.4TSI 1.8TSI
תיבת הילוכים 5M 6M 6M 6M/DSG7
הספק (כ"ס/סל"ד) 4,300-5,300/86 4,500-5,500/105 4,500-6,000/140 5,100-6,200/180
מומנט/סל"ד 16.3/1400-3500 17.8/1400-4000 25.5/1500-3000 25.5/1500-5000
מהירות מרבית (קמ"ש) 181 196 215 231/231
0-100 קמ"ש (ש') 10.2 10.3 8.4 7.3/7.4
צריכת דלק ק"מ/ליטר 19.2 20.4 18.86 16.4/17.54

 

מנועי הדיזל:

מנוע 1.6TDI 1.6TDI 2.0TDI
תיבת הילוכים 5M 5M/DSG7 6M/6DSG
הספק (כ"ס/סל"ד) 90 3000-4000/105 3500-4000/150
מומנט/סל"ד - 1500-2750/25.5 1750-3000/32.6
מהירות מרבית (קמ"ש) - 194/194 218/215
0-100 קמ"ש (ש') - 10.8/10.9 8.5/8.6
צריכת דלק ק"מ/ליטר 24.4 26.3/25.6 24.4/22.2

 

 

אוקטביה III – בטיחות.

אוקטביה III החדשה תוצע כסטנדרט עם 9 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת סיוע לזינוק בעליה ובהתאם לדרישות מבחני הריסוק, מכסה מנוע מתרומם בזמן התנגשות בכדי להפחית את מידת הפגיעה בעת התנגשות בהולך רגל.

 

שלא כסטנדרט, ניתן לצייד את האוקטביה גם במערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה, מעבר אוטו' בין תאורת מעבר לדרך.

 

בתחום האבזור, האוקטביה החדשה תוצע בשתי רמות גימור, אמבישן הבסיסית ואלגנס הגבוהה יותר. ברשימת האבזור, כאופציה או כסטנדרט, ניתן למצוא בין היתר מערכת שמע מקורית עם כניסת USB+AUX, תאורת יום (LED ברמות האבזור הגבוהות), תאורת אווירה, תאורת כניסה בתחתית מראות הצד, מערכת בקרת אקלים דו אזורית עם יציאת מיזוג מאחור, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, מערכת חניה אוטו', מערכת סיוע לזינוק בעלייה ועוד.

תגובות (18)

This comment was minimized by the moderator on the site

נראה מה יהיה המחיר של האוקטביה.

This comment was minimized by the moderator on the site

אני קצת מופתע שברכב אין כפתור הנד ברקס חשמלי וכפתור להתנעה (ואולי גם אין כניסה ללא מפתח).<br />כנראה שVW רוצים לשמור על בידול והיררכיה לעומת הגולף.<br /><br />אני מרגיש קצת החמצה שאין...

אני קצת מופתע שברכב אין כפתור הנד ברקס חשמלי וכפתור להתנעה (ואולי גם אין כניסה ללא מפתח).<br />כנראה שVW רוצים לשמור על בידול והיררכיה לעומת הגולף.<br /><br />אני מרגיש קצת החמצה שאין 10 כריות אוויר, אלא רק 9 (ז"א שאין כרית לברכי הנוסע מלפנים - אלא רק לנהג).<br /><br />ובכלל אני מאוכזב מVW שהורידו את הרמה (לעומת הדגמים היוצאים שלהם) בכל הדגמים החדשים שלהם - גולף/ליאון/אוקטביה מתחת ל150 כ"ס - ואין בהם מתלים אחוריים נפרדים.<br />האם זה כך גם באאודי A3, המבוססת גם היא על הMQB? (והרי יש לה גירסה עם מנוע 1.4 מתחת ל150 כ"ס)

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

והאם בהמשך תגיע גירסת האצ'בק לאוקטביה? ככה שאפשר יהיה להתבדל מכל המוניות שיציפו את הארץ?<br />הרי מכונית הקונספט שהופיעה בעבר בתערוכות הייתה האצ'בק!<br /><br />והאם מישהו יודע האם VW...

והאם בהמשך תגיע גירסת האצ'בק לאוקטביה? ככה שאפשר יהיה להתבדל מכל המוניות שיציפו את הארץ?<br />הרי מכונית הקונספט שהופיעה בעבר בתערוכות הייתה האצ'בק!<br /><br />והאם מישהו יודע האם VW מתכננים להוסיף להיצע גם מנוע 1.6TSI, שיהווה פתרון ביניים בין ה1.4 לבין ה1.8?<br />כשמסתכלים על הטבלה הנ"ל של ביצועי המנועים, אפשר להסיק שמנוע כזה אמור להיות בעל יותר מ150 כ"ס, ככה שאולי בדגם עם מנוע כזה פולקסוואגן תשים את המתלים הנפרדים מאחור, וזה יהיה דגם יותר זול מהדגם עם ה1.8, שצפוי להיות די יקר.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

בכדי להתחרות בפוקוס. לגבי נהגי המוניות, אני חושב שרובם יבחרו דווקא בראפיד ולא באוקטביה. הפרש של 20-30 אלף שקל זה לא הולך ברגל לנהגי מוניות כיום.

This comment was minimized by the moderator on the site

תמיד הייתה האצ'בק!! זו הצורה היחידה שתמיד הייתה והיא נקראת נוצ'בק (סדאן 5 דלתות), לכל האוקטביות יש דלת חמישית, הבגאז' נפתח עם החלון. מקבלים פתח הטענה ענק שאפשר לדחוף מקרר לשם.. זה תמיד היה כך בכל...

תמיד הייתה האצ'בק!! זו הצורה היחידה שתמיד הייתה והיא נקראת נוצ'בק (סדאן 5 דלתות), לכל האוקטביות יש דלת חמישית, הבגאז' נפתח עם החלון. מקבלים פתח הטענה ענק שאפשר לדחוף מקרר לשם.. זה תמיד היה כך בכל הדורות..

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

התא מטען.

There are no comments posted here yet
הצג תגובות נוספות

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location