2019 סקודה סקאלה
סקודה סקאלה - המשפחתית האצ׳בק החדשה של סקודה.
2019 סקודה סקאלה
סקודה סקאלה - המשפחתית האצ׳בק החדשה של סקודה.

את הסקלאה נפגוש ברבעון השני של 2019, עם תא נוסעים מרווח במיוחד, מבחר של שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד בהספקים של 95-150 כ״ס, מבחר עשיר של אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות ותג מחיר הצפוי להיות תחרותי.

 

לאחר שזכינו לצפות בחודש שעבר בהופעת הבכורה העולמית של הסקאלה כאן בישראל, סקודה מספקת לנו הצצה למפרט הטכני המלא של המשפחתית האצ׳בק החדשה שלה המהווה את המחליפה לראפיד ספייסבק. סקודה תחל לשווק את הסקאלה באירופה ברבעון השני של שנה וזה גם היעד לשיווקה בישראל. הסקאלה מרווחת כמעט כמו האוקטביה, איכותית כמוה אך זולה ממנה ועם תמחור נכון בישראל (בעיקר לחברות הליסינג) לסקודה יש כאן כלי שיכול להשפיע רבות על סגמנט המשפחתיות בישראל.

הסקאלה מבוססת על פלטפורמת MQB-A0 של קבוצת פולקסווגן, פלטפורמה המשרתת את הדגמים הקטנים יותר בקבוצת פולקסווגן, סיאט איביזה לדוגמה,, אך בסקאלה מתחו את הפלטפורמה עד כמה שניתן את הפלטפורמה בכדי להציע מידות משפחתיות למהדרין: אורך של 4,349 מ״מ, רוחב של 1,793 מ״מ, גובה של 1,471 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,636 מ״מ. 

 

סקודה סקאלה
מרווח מצוין במושב האחורי.

סקודה ניצלה עד כמה שניתן את מידותיו של הדגם ומהתרשמות ראשונה מתא הנוסעים אפשר לומר כי הסקאלה היא משפחתית מרווחת מאוד לארבעה נוסעים בוגרים, כמו האוקטביה, ולזה מתלווה תא מטען גדול בנפח של 467 ליטר, הגדול בסגמנט המשפחתיות האצ׳בק. עם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,410 ליטר. ברמות האבזור הגבוהות נוכל למצוא דלת תא מטען חשמלית וכמו בכל דגמי סקודה תא המטען כולל שפע של פטנטים כגון ווי תליה לשקיות, טבעות עיגון, רשת לחפצים קלים המחוברת למדף העליון ומדף רצפה המאפשר להגדיל את נפח תא המטען.

 

סקודה סקאלה
עיצוב מודרני.

סקודה סקאלה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

אנחנו מצפים שבמהלך שנת 2020 סקודה תשווק את הסקאלה עם מערכת הנעה היברידית, היא תעשה זאת מוקדם יותר עם הסופרב, אך עד אז היא תשווק עם המנועים המוכרים משאר דגמי סקודה: שני מנועי בנזין בנפחים של 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר ומנוע דיזל אחד בנפח של 1.6 ליטר.

 

דגם הבסיס מצויד במנוע השלושה צילינדרים טורבו 1.0TSI בהספק מרבי של 95 כ״ס ומומנט מרבי של 17.8 קג״מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית אך יהיה זמין רק במחצית השנייה של 2019.

 

1.0TSI: שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 115 כ״ס ומומנט מרבי של 20.4 קג״מ. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית וכאופציה לתיבת 7 הילוכים DSG. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 9.8 שניות, מהירות מרבית של 201 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 20 ק״מ לליטר (נתונים לתיבת הילוכים ידנית).

 

סקודה סקאלה
סקודה סקאלה.

1.5TSI: ארבעה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 150 כ״ס ומומנט מרבי של 25.5 קג״מ. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית וכאופציה לתיבת 7 הילוכים DSG. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 8.2 שניות, מהירות מרבית של 219 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 20 ק״מ לליטר (נתונים לתיבת DSG-7).

 

1.6TDI: ארבעה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 115 כ״ס ומומנט מרבי של 25.5 קג״מ. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית וכאופציה לתיבת 7 הילוכים DSG. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 10.1 שניות (אוטו׳: 10.3 ש׳), מהירות מרבית של 201 קמ״ש (אוטו׳: 200 קמ״ש) וצריכת דלק משולבת של 23.8 ק״מ לליטר (אוטו׳: 24.4 ק״מ לליטר).

 

במספר מצומצם של שווקים, הדגם יוצע גם עם אופציה לתדלוק בגז בדגם 1.0G-TEC, עם 95 כ״ס ו-14.8 קג״מ.

 

סקודה סקאלה תא הנוסעים
רמת אבזור אמבישן הבסיסית (למעלה) מול רמת הגימור סטייל.

אבזור ובטיחות:

הסקאלה מצוידת כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב, לזה ניתן להוסיף בקרת שיוט אדפטיבית (0-210 קמ״ש), אור גבוה אוטו׳, ניטור שטח מת, מערכת חניה אוטומטית, בקרת ערנות נהג, תמיכה במעבר נתיב ועד 9 כריות אוויר.

 

אנחנו כמובן לא יודעים מה מפרט האבזור שיוצמד לסקאלה בישראל, אך ברשימת האבזור ניתן למצוא מולטימדיה ״6.5 Swing עם 4 רמקולים או ״8 Bolero עם 8 רמקולים - אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בשתי המערכות, תאורה ראשית LED כסטנדרט או Bi-LED כאופציה, לוח מחוונים סטנדרטי או דיגיטלי ״10.25, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה לאחור, דיבורית BT, שליטה מההגה, תאורת אווירה, ריפודי בד, אלקנטרה משולב בעור או עור מלא, חישוקי סגסוגת ״16 עד ״19, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, עד 4 כניסות USB-C - שתיים מאחור, מפתח חכם לכניסה והתנעה, חיבור אלחוטי מלא למערכת המולטימדיה (Wireless Smartlink + ) ללא צורך בכבל, חבילת ספורט עם חישוקי ״19 ומושבי ספורט אוחזים, מושב נהג חשמלי, חיישני תאורה וגשם, שלדת ספורט עם הנמכת מרכב של 15 מ״מ ושתי דרגות קשיחות לבולמים, וו גרירה נשלף חשמלית, חימום למושבים מלפנים ומאחור, חלון גג פנורמי מלא, מצלמה אחורית, מולטימדיה ״9.2 מתקדמת עם e-SIM ומערכת ניווט 3D ועוד.

ֿ

סקודה סקאלה
עם מולטימדיה 9.2 אינץ׳.

מכל רשימת האבזור הארוכה הזו, וזו רק רשימה חלקית, היבואן המקומי יאלץ לתפור שתי חבילות אבזור לפחות, אחת בסיסית Ambition, בעיקר עבור שוק הליסינג, ושנייה עשירה יותר Style, בעיקר עבור השוק הפרטי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.