2021 סקודה פאביה החדשה
סקודה פאביה החדשה.
2021 סקודה פאביה החדשה
סקודה פאביה החדשה.

לקראת השקת הפאביה 2021 החדשה בהמשך השנה, דור רביעי לסופרמיני של החברה, סקודה מספקת לנו הצצה רשמית ראשונה אל הדגם כולל חשיפת מרבית הנתונים הטכניים של הדגם.

 

מרווחת ואווירודינמית יותר: הפאביה החדשה מיישרת קו עם האיביזה והפולו כך שגם היא כעת מבוססת על פלטפורת MQB-A0 המודולרית המשמשת את הדגמים הקטנים יותר של קבוצת פולקסווגן. המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר להגדיל באופן משמעותי מאוד את הדגם ועם אורך של 4,107 מ"מ, רוחב של 1,780 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,564 מ"מ היא ארוכה יותר ב-111 מ"מ, רחבה יותר ב-48 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 94 מ"מ. בהשוואה לאיביזה לדוגמה לשני הדגמים רוחב ובסיס גלגלים זהים אך הפאביה ארוכה
יותר 48 מ"מ.

 

2021 סקודה פאביה החדשה
מרווחת יותר לנוסעים ומטען.

התוצאה היא כמובן תא נוסעים מרווח משמעותית מזה של הדגם היוצא. נפח תא המטען בדגם עומד על 380 ליטר עד 1,190 ליטר, זו תוספת של 75 ליטר לעומת הדגם הנוכחי.

סקודה אמנם לא חושפת את הדגם ללא הסוואה, אך העיצוב החדש של הדגם אפשר לסקודה להפחית את מקדם הגרר של הדגם מ-0.32 בדגם היוצא ל-0.28 בדגם החדש ולפי החברה מדובר במקדם הגרר הנמוך ביותר בסגמנט ונתון שמסייע להדגם להשיג נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר. בנוסף, הפאביה החדשה מצוידת בגריל קדמי עם תריסים הנפתחים/נסגרים בהתאם לצרכי הקירור של המנוע ומאפשרים חיסכון נוסף בצריכת הדלק של 0.2 ליטר לכל 100 ק"מ במהירות של 120 קמ"ש.

 

2021 סקודה פאביה החדשה
תכנון אווירודינמי מוקפד לשיפור צריכת הדלק.

מנועים: הפאביה החדשה תצויד לראשונה במנועי EVO העדכניים והחדשים ביותר של קבוצת פולקסווגן בהספקים של 65 כ"ס עד 150 כ"ס. מנוע הבסיס בדגם הוא מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים MPI אטמוספרי שיוצע בהספקים של 65 כ"ס או 80 כ"ס ומומנט מרבי זהה של 9.7 קג"מ. מעל מנוע זה נמצא את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו TSI שלפי סקודה זכה לציפוי מתקדם לצילינדרים להפחתת החיכוך בין הצילינדר לבוכנה. את המנוע הזה ניתן לקבל בהספק של 95 כ"ס ו-17.8 קג"מ עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG. סקודה תאפשר לרוכשים לבחור את הדגם עם מיכל דלק של 40 ליטר או 50 ליטר, בחירה במיכל האחרון תאפשר טווח נסיעה של כ-950 ק"מ וזה אומר לנו שלדגם צריכת דלק משולבת של כ-19 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

2021 סקודה פאביה החדשה.
לראשונה עם מנוע 1.5 טורבו.

לראשונה, הפאביה תשווק עם מנוע ה-1.5 ליטר ארבעה צילינדרים TSI בהספק של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים DSG כפולת מצמדים. סקודה לא חושפת את נתוני הביצועים אך אותה יחידת הנעה בסיאט איביזה מאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.2 שניות.

בטיחות: מעבר למעבר לפלטפורמת MQB-A0 שתשדרג משמעותית את הבטיחות הפסיבית של הדגם, יש גם אופציה לצייד את הדגם עם לא פחות מ-9 כריות אוויר.בכדי למנוע מתאונה להתרחש, הפאביה החדשה מצוידת במגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל לדוגמה מערכת בקרת השיוט האדפטיבית Travel Assist הפועלת בטווח של 0-210 קמ"ש וכוללת שמירה על מרכז הנתיב ושימוש במידע מהמצלמה הקדמית ומערכת הניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לתוואי ולמצב התנועה מלפנים. יש גם ניטור שטח מת בצידי הרכב למרחק של עד 70 מטר לאחור, יש בלימה אוטונומית, בלימה אוטונומית מול מכשולים מלפנים ומאחור בתמרוני חניה, מערכת סיוע לחניה, מערכת זיהוי תמרורים ועוד.

 

2021 סקודה פאביה החדשה
עד 9 כריות אוויר.

 

Simply Clever: במסגרת הפטנטים השימושיים שסקודה ידועה בהם נוכל למצוא בפאביה החדשה שקע USB-C לצד המראה המרכזית להזנת מצלמת דרך (כמו באוקטביה החדשה), את מושב הנוסע שלצד הנהג ניתן לקפל לפנים באופן שטוח להובלת חפצים ארוכים (אופציה), יש כיסי אחסון בתחתית של כיסוי תא המטען, יש כיסים עבור מכשירים סלולריים בגב המושבים האחוריים, ניתן לשלוף את מחזיקי הכוסות לניקוי קל, יש מכוון תאי אחסון שימושייים כולל מחזיקי כוסות לנוסעים מאחור, אפשרות להסרה של וילון החלון הפנורמי ועוד.

 

טכנולוגיה: סוקדה עדיין לא מספקת לנו הצצה לתא הנוסעים של הדגם, אך אל תצפו למשהו שונה במיוחד מהמוכר לנו מהסקאלה, קאמיק והאוקטביה החדשה. בתא הנוסעים נול למצוא לוח מחוונים דיגיטלי "10.2, מערכת מולטימדיה MIB3 מתקדמת עם מסכים בגודל של "6.8 עד "9.2 בהתאם לרמת הגימור, נמצא גם את גלגל ההגה החדש והנאה של סקודה, בקרת אקלים, מעבר חלקי למשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.