סקודה מעניקה לסופרב III החדשה עיצוב מודרני ודינאמי, יחד עם מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל חסכוניים ב-30% ואבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט.

2015 סקודה סופרב החדשה

לאחר אין ספור טיזרים, רמיזות ונתונים ראשוניים, סקודה הסירה היום (ג') את הלוט מעל סקודה סופרב III החדשה, הדור שלישי למשפחתית הגדולה/ספינת הדגל המצליחה של סקודה ממנה נמכרו מאז שנת 2001 כ-750,000 יחידות.

 

בבואה לתכנן את הדור השלישי של הסופרב, סקודה שמה לעצמה את המטרות הבאות: להמשיך להציע את אותו מתכון תחת הסיסמה Simply Clever אך יחד עם זאת להפוך את הסופרב למכונית נחשקת באמצעות עיצוב מושך או כפי שוינפריד וואלנד, יו"ר סקודה, אמר "סקודה מפגינה את הסטנדרט החדש בסגמנט עם הסופרב החדשה, המציגה איכויות טכניות ועיצוביות וחלל חסר תחרות".

 

אין ספק כי הסופרב החדשה תהיה מוצלחת בכל הקשור לאיכות ופרקטיקה כמו הדגם הנוכחי, הפעם גם אין ספק שהסופרב זוכה סוף סוף לעיצוב מודרני ודינאמי שיכול להוות בפני עצמו נקודת מכירה של הדגם, זאת לעומת העיצוב "הבולשביקי" של הדגם הנוכחי שלא היווה את נקודת אחת הנקודות החזקות של הדגם.

 

הסופרב החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין, מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן אותה היא חולקת עם הפאסאט החדשה. עם המעבר לפלטפורמה החדשה, סקודה הגדילה במעט את הדגם, בעיקר בבסיס הגלגלים העמוד בדגם החדש על 2,841 מ"מ לעומת 2,761 מ"מ בדגם היוצא. לרוחב נוספו 5 מ"מ ולאורך 20 מ"מ.

 

לטובת הפחתת משקל (קלה בכ-75 ק"ג מהדגם היוצא) ועלות, בסקודה וויתרו על דלת תא מטען הנפתחת בשתי תצורות – כסדאן או כהאצ'בק – זה כמובן לא מונע מהסופרב להמשיך ולהציע תא מטען חסר תחרות בנפחו ובשימושיות שלו לו התווספו בדגם החדש 30 ליטר לכדי נפח של 625 ליטר – כ-40 ליטר יותר מבפאסאט החדשה וכ-85 ליטר יותר מבמונדיאו החדשה. לפי סקודה המרווח לנוסעים, מלפנים ומאחור, שופר בכל הממדים והוא חסר תחרות בסגמנט.

 

סופרב החדשה - מגוון רחב של מנועים:

הסופרב החדשה תוצע עם מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל המוכרים של קבוצת פולקסווגן, כולם עומדים בתקן אירו 6 ומשודכים למערכת עצור/סע כסטנדרט ומציעים לפי סקודה צריכת דלק נמוכה יותר בכ-30% לעומת הדגם היוצא. היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 1.4TSI בהספק של 125 או 150 כ"ס ACT, 1.8TSI בהספק של 180 כ"ס וכן 2.0 טורבו שיוצע בשני הספקים של 220 כ"ס ו-280 כ"ס עם הנעה כפולה זאת במקום מנוע ה-V6 של הגרסה הבכירה של הדג היוצא.

 

היצע מנועי הדיזל יכלול שני מנועים: 1.6 ליטר TDI בהספק בסיס של 120 כ"ס ועד ל-2.0 ליטר TDI שיוצע בשני הספקים של 150 כ"ס או 190 כ"ס. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG או 6 הילוכים DSG בגרסאות הבנזין החזקות יותר או בגרסאות הדיזל. הגרסה החסכונית ביותר של הסופרב מסדרת גרין-ליין - עם מנוע דיזל כמובן - בעלת צריכת דלק משולבת של 27 ק"מ לליטר.

 

תא הנוסעים של הסופרב החדשה ממשיך את הקו ה"פשוט ותכליתי" המוכר משאר דגמי סקודה. אבזור הסטנדרט בדגם יכלול אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג לאחור, מערכת מולטימדיה עם מסך "6.5 צבעוני, מערכת בלימה אוטו' לעיר וכמו הסופרב הנוכחית, עם מטריות אינטגרליות בדלתות מאחור.

 

סקודה תציע את הסופרב גם בגרסת הגימור האולטרה יוקרתית ' Lauren & Klement' שתכלול חלון גג פנורמי, מערכת בקרת מרכב עם בולמים אדפטיביים (לראשונה בסקודה), בקרת שיוט אדפטיבית, גימור יוקרתי יותר וריפודי עור, יחד עם טאבלט בגב המושבים הקדמיים למושבים מאחור, מערכת שמע עם 12 רמקולים מבית קנטון (Canton), בקרת אקלים נפרדת ימין, שמאל ואחור ועוד.

 

הסופרב תוצע בהמשך גם במרכב סטיישן שישמש בעתיד הרחוק יותר את גרסת ה'סקאוט' המוגבהת עם הנעה כפולה. פנקס ההזמנות לדגם באירופה יפתח לקראת קיץ 2015, אלינו הדגם צפוי להגיע במהלך המחצית השנייה של 2015.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.