טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.
טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.

בחודש אפריל האחרון טויוטה חשפה לראשונה את היאריס קרוס, הקרוסאובר העירוני הקומפקטי והחדש של טיוטה המבוסס על היאריס החדשה, שהוצגה מוקדם יותר השנה ותשווק בישראל במהלך הרבעון הרביעי של השנה. את היאריס קרוס טויוטה תשיק באירופה רק במהלך השנה הבאה, אך בשוק הבית היפני הדגם ישווק כבר בחודש ספטמבר הקרוב מה שמאפשר לנו לקבל תמונות נוספות וחדשות של הדגם שיש לו את כל הפוטנציאל להפוך לעוד להיט מכירות של טויוטה בישראל.

 

ליאירס קרוס, המבוסס על פלטפורמת TNGA-B, מידות דומות למדי לאלו של סיאט ארונה או פולקסווגן T-Cross אך הוא קטן יותר מדגמים כגון ניסאן ג'וק החדש או סקודה קאמיק. לדגם אורך של 4,180 מ"מ, רוחב של 1,765 מ"מ, גובה של 1,590 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,560 מ"מ. לדגם נפח תא מטען מכובד של 390 ליטר כאשר מדף הרצפה נמצא במצבו התחתון.

 

טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.

בתחום ההנעה, היאריס קרוס מצויד באותן יחידות הנעה של היאריס החדשה, שתיהן מבוססת על מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים חדש מסדרת מנועי דיינמיק פורס החדשה של טויוטה. המנוע החדש מספק לא רק ביצועים טובים יותר הוא גם חסכוני ונקי יותר ממנוע ה-1.5 ליטר ארבעה צילינדרים הקודם של טויוטה.

בגרסת הבנזין הרגילה המנוע מייצר הספק מרבי של 120 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 14.8 קג"מ בין 4,800-5,200 סל"ד. בגרסה זו המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה CVT, זו התיבה החדשה של טויוטה המוכרת לנו מגרסת הבנזין של הקורולה (Direct Shift-CVT). בשלב זה לא בטוח שגרסה זו תשווק באירופה.

 

טויוטה יאריס קרוס
שתי יחידות הנעה על בסיס מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים.

היישום השני של המנוע הזה נמצא ביחידת ההנעה ההיברידית של הדגם בה מנוע זה מייצר הספק מרבי של 91 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ. למנוע הבנזין מסייע מנוע חשמלי חזק יחסית בהספק מרבי של 80 כ"ס ומומנט מרבי של 14.4 קג"מ המאפשר לדגם לנסוע על בסיס הסוללה בלבד גם במהירויות גבוהות של מעל ל-100 קמ"ש. השילוב הזה יוצר יחידת הנעה היברידית בהספק כולל של 116 כ"ס. מערכת ההנעה הזו לא רק חזקה יותר מזו של היאריס היוצאת (99 כ"ס) היא גם חסכונית יותר בצריכת הדלק, מאפשרת נסיעה רבה יותר על בסיס הסוללה בלבד - במיוחד בתנועה עירונית, ויעילה יותר בניצול כל האטה של הרכב לטובת טעינת הסוללה.

 

טויוטה יאריס קרוס
יש גם אופציה להנעה כפולה.

לדגם מרווח גחון של 170 מ"מ ולקוחות שירצו בכך יוכלו לבחור את הדגם עם הנעה כפולה, במקרה של הגרסה ההיברידית מדובר במערכת הנעה כפולה E-Four הכוללת תוספת של מנוע חשמלי מאחור. בשני המקרים זו הנעה כפולה לפי דרישה כך שברוב מצבי הנסיעה ההנעה היא קדמית בלבד. בדגמי ההנעה הכפולה נוסף בורר מצבי הנעה כפולה עם מצב שלג ושטח.

 

טויוטה יאריס קרוס תא הנוסעים
זהה לתא הנוסעים של היאריס החדשה.

למרות השם, העיצוב החיצוני שונה לחלוטין מהעיצוב העגלגל של היאריס ובסך הכל די חביב למראה. תא הנוסעים כבר כמעט וזהה לחלוטין לתא הנוסעים של היאריס החדשה, למעט שינויים מתבקשים בשל המידות השונות.

 

טויוטה יאריס קרוס
פוטנציאל ללהיט מכירות.

אבזור הנוחות והבטיחות הוא כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני, זה כולל מערכת מולטימדיה "8 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים (לאזור אחד או מפוצלת), בלם יד חשמלי עם Auto Hold, מסך "7 בלוח המחוונים, משטח טעינה אלחוטי, אופציה לתצוגה עילית "10, חימום למושבים הקדמיים וגלגל ההגה, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.