יונדאי קונה N
מנוע 2.0 ליטר טורבו לקונה N.
יונדאי קונה N
מנוע 2.0 ליטר טורבו לקונה N.

לאחר שחשפה בחודש שעבר תמונות ראשונות של הקונה N, דגם הביצועים של הקונה, יונדאי חושפת כעת את יחידת ההנעה שתשרת את הדגם ואף אחד לא יהיה מופתע לשמוע כי מדובר באותה יחידת הנעה שהוצגה עם יונדאי i30N המחודשת שהוצגה בחודש ספטמבר אשתקד. את הקונה N יונדאי תחשוף כבר בקרוב, ככל הנראה עוד החודש.

 

בחזית נמצא את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המעודכן של של יונדאי המייצר הספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט מרבי של 40 קג"מ המתקבל בטווח של 1,950-4,600 סל"ד. המנוע הזה משודך לתיבת ה-8 הילוכים DCT כפולת המצמדים החדשה של יונדאי עם מצמדים רטובים.

 

תיבת 8 הילוכים DCT
תיבת 8 הילוכים DCT.

יונדאי לא מציינת האם לקונה N הנעה כפולה אך סביר להניח שכן, אם זה אכן המצב אתם יכולים לצפות לדגם המייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש באזור ה-5.0 שניות ואולי אף פחות עם בקרת יציאה מהמקום.

 

תיבת ה- DCT מביאה איתה שלוש מערכות/תכונות: NPS - N Power Shift - נכנסת לפעולה כאשר דוושת התאוצה לחוצה ב-90% ומעלה ומונעת כל הפחתה של המומנט בעת העברה להילוך גבוה יותר כך שהנהג לא מרגיש הפחתה בכוח הדחיפה. NGS - N Grin Shift - לחיצה על כפתור ייעודי בגלגל ההגה מפעיל את המצב הזה המביא את המנוע ותיבת ההילוכים למקסימום למשך של 20 שניות (יש טיימר על לוח המחוונים) במצב זה המנוע זוכה לגדישת יתר זמנית ותיבת ההילוכים נכנסת למוד קרבי של העברות גסות אך סופר מהירות עם יכולת להוריד בבת אחת מספר הילוכים. הפעלה חוזרת של מצב זה אפשרית לאחר המתנה של 40 שניות. NTS - N Track Sense Shift - מצב כיול של תיבת ההילוכים המדמה נהיגת מסלול נמרצת ואגרסיבית, המערכת מזהה אוטומטית סגנון נהיגה כזה ומשנה את ניהול תיבת ההילוכים בהתאם, כך לדוגמה העלאת הילוכים מאוחרת, שמירה על ההילוכים בזמן פנייה ועוד.

מעבר לרכך לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 5 מצבי נהיגה: רגיל, אקו, ספורט, N קיצוני ומצב אישי המאפשר לשלב בין המפות השונות עבור ההיגוי, תיבת ההילוכים תגובת המנוע, כיול הבולמים האדפטיביים ועוד. לרשות הנהג ישנה גם אפשרות לביטול הזחילה המאפיינת תיבת הילוכים אוטומטית רגילה כאשר הנהג עוזב את דוושת התאוצה. לתיבת ההילוכים יש מצב ידני מלא בו העברת הילוכים מתבצעת רק בפקודה של הנהג דרך המנופים שעל גלגל ההגה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.