חטיבת הביצועים N של יונדאי ממשיכה להגדיל את מבחר דגמי הביצועים שלה, לאחר שהציגה לאחרונה את ה-i30N המחודשת שזכתה לראשונה גם לתיבת DCT, את הולוסטר N מוקדם יותר השנה ועוד דגמים נוספים שנמצאים בקנה, היא חושפת כעת את יונדאי i20N, גרסת ביצועים לסופרמיני i20 החדשה שתתחרה החל משנה הבאה בפולו GTI, פיאסטה ST ועוד.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כצפוי, יונדאי i20N מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק מרבי של 204 כ"ס המתקבל בין 5,500-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 28 קג"מ המתקבל בין 1,750-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ועל משקל נמוך יחסית של הדגם העומד על 1,190 ק"ג, ליונדאי i20N נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש, אלו נתונים זהים למה שהמתחרות הישירות מציעות.

 

2021 יונדאי i20N
מנוע 1.6 ליטר טורבו ותיבת הילוכים ידנית.

מנוע ה-1.6 T-GDi שבדגם הוא מסדרת מנועי סמארט-סטרים העדכנית והוא מצויד במערכת תזמון השסתומים הרציפה (CVVD) המתקדמת של יונדאי, במגדש טורבו חדש עם קירור באמצעות מצנן ביניים ונוזל הקירור של המנוע ומערכת הזרקה בלחץ גובה של 350 באר.

 

2021 יונדאי i20N תא הנוסעים
גלגל הגה N ותצוגת ביצועים בלוח המחוונים.

כמו ב-i30N תיבת ההילוכים הידנית כוללת מערכת גז ביניים אוטומטי בעת הורדת הילוך כולל כפתור הפעלה/ביטול של המערכת על גלגל ההגה. מערכת העברת הכוח אל הגלגלים הקדמיים כוללת בנוסף בקרת יציאה מהמקום ואופציה לדיפרנציאל מוגבל החלקה מכני שזכה ביונדאי לכינוי N Corner Carving Differential.

 

2021 יונדאי i20N
מתחרה ראויה לפולו GTI?

השלדה החדשה של יונדאי i20 זכתה בדגם למקצה שדרוגים וחיזוקים, המתלים זכו גם הם לשדרוגים שונים ולזוויות אגרסיביות יותר יחד עם קפיצים ובולמים קשיחים יותר המנמיכים את המרכב ב- 10 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות, יש גם מערכת היגוי משופרת ומערכת בלימה ששודרגה בצלחות בילום עם תוספת של 40 מ"מ לקוטר לעומת הגרסאות הרגילות.

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה (N Grin Control) המאפשר בחירה מבין חמישה מצבי הנעה למערכת בקרת היציבות ESC שלושה מצבי פעולה כולל מצב ספורט וניתוק מלא. בפינות הרכב נמצא חישוקי "18 בעיצוב ייחודי הנועלים צמיגי UHP פירלי P-Zero המידה של 215/40R18 עליהם מוטבע הסימון HN-Hyundai N שאומר שהצמיגים תוכננו במיוחד עבור הדגם (כמו סימן הכוכב בצמיגים של ב.מ.וו, לדוגמה).

 

2021 יונדאי i20N
יונדאי i20N.

רמז לעיצוב הספורטיבי כבר קיבלנו בחודש שעבר עם חשיפתה של יונדאי i20 N ליין, i20N משדרגת את זה עם הצבע הכחול הייחודי לדגמי N (כמובן שיש גם צבעים אחרים), צבע אדום מסביב לתחתית המרכב, עיצוב ייחודי לחישוקי הגלגלים, תוספת של דיפיוזר בתחתית הפגוש האחורי, חצאיות צד מודגשות, כנף בקצה דלת תא המטען, קליפרים באדום ועוד.

בתא הנוסעים נמצא הגה N עם שני כפתורי N להחלפה מהירה של מצב הנהיגה וכפתור להפעלת מערכת גז ביניים, מושבי ספורט, דוושות מתכת ותצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמערכת המולטימדיה בגודל של "10.25 (אופציה). לוח המחוונים כולל תצוגת נתוני ביצועים כגון הספק, מומנט, גדישה, מדידת תאוצה וזמן הקפה ועוד. כמו ב-i20 החדשה הרגילה גם כאן נוכל למצוא שפע מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות.

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location