האטלס קרוס ספורט הוא קונספט לגרסת 5 מושבים לפולקסווגן אטלס הענק, בעיצוב קופה מושך.

 

כשנה וחצי לאחר שהציגה את האטלס, רכב הפנאי 7 מושבים גדול הממדים המיועד לשוק האמריקאי, פולקסווגן תציג בתערוכת ניו יורק הקרובה את האטלס קרוס ספורט, קונספט לגרסת 5 מושבים לאטלס המצליח בעיצוב קופה אפנתי וספורטיבי יותר למראה - סוג של X6 עממי.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בעוד האטלס 7 מושבים נושא עיצוב מרובע ושמרני עוד יותר מהמקובל אצל פולקסווגן, האטלס קרוס ספורט מציג עיצוב רענן ומודרני יותר הנושאת את שפת העיצוב העדכנית של רכבי הפנאי של פולקסווגן אשר הוצגה לאחרונה עם הטוארג החדש. אולי לא עיצוב שייכנס לספרי הלימוד בבתי ספר לעיצוב, אך בהחלט נועז יחסית לפולקסווגן ומוצלח הרבה יותר מהעיצוב השמרני של האטלס 7 מושבים.

 

לאטלס קרוס ספורט מידות קטנות מאלו של האטלס 7 מושבים, אך עדיין מדובר ברכב גדול ממדים עם אורך של 4,846 מ"מ, רוחב של 2,029 מ"מ וגובה של 1,734 מ"מ, זאת לעומת 5,036 מ"מ, 1,989 מ"מ ו-1,778 מ"מ לאטלס 7 מושבים.

 

פולקסווגן אטלס קרוס ספורט את הנוסעים
פירוש מודרני יותר לתא הנוסעים של האטלס הנוכחי .

תא הנוסעים של הקונספט שומר במידה רמה על מבנה הדשבורד של האטלס הנוכחי, אך הוא מודרני ומלוטש יותר למראה ועושה שימוש בשלושה מסכים: "12.3 עבור לוח המחוונים, "10.1 עבור מערכת המולטימדיה המרכזית - עם תצוגה המשתנה בהתאם לפרופיל הנהיגה הנבחר, ומסך מגע נוסף עבור השליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים. פולקסווגן מציינת כי מוט ההילוכים בדגם, השולט על תיבת 6 הילוכים DSG, הוא מוט אלקטרוני התמיד נמצא במרכז, shift-by-wire, כמו ברוב רכבי היוקרה כיום.

 

פולקסווגן ציידה את הקונספט במערכת הנעה היברידית פלאג-אין ההולמת את שוק היעד האמריקאי שלו. זו מבוססת על מנוע 3.6 ליטר V6, שני מנועים חשמליים - קדמי ואחורי - וסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 18kWh. ההספק הכולל של המערכת עומד על 335 כ"ס ובפולקסווגן מציינים נתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 5.4 שניות, מהירות מרבית של 209 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 41.8 ק"מ.

 

פולקסווגן מציינת כי אותה יחידת הנעה תוכל להיות מוצעת גם בגרסה היברידית רגילה עם סוללת 2kWh ועם הספק כולל של 310 כ"ס, מספיק ל-6.5 שניות ול-209 קמ"ש.

מערכת ההנעה ההיברידית PHEV כוללת 5 מצבי פעולה לבחירת הנהג: E-MOD בו הרכב תמיד יתחיל נסיעה במצב חשמלי ומנוע הבנזין יצטרף רק בהתאם לצרוך, מצב היברידי נכנס לפעולה כאשר מצב הטעינה של הסוללה יורד מתחת לרף מסוים, מצב ספורט (GTE), מצב שטח בו שני המנועים החשמליים פועלים במקביל ומספקים הנעה כפולה ומנוע ה-V6 אחראי ביחד עם הסוללה על אספקת הזרם למנועים החשמליים. מצב נוסף הוא מצב שימור סוללה בו לנהג אפשרות לבחור מתי הרכב יעשה שימוש בסוללה לנהיגה חשמלית מלאה.

 

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location