לאחר אין ספור טיזרים, תמונות ריגול, מידע טכני ועוד, פולקסווגן חשפה הערב (ד') רשמית את הדגם השני שלה למשפחת דגמי ID החשמליים, הפעם מדובר בפולקסווגן ID4 שהוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי המצטרף אל ה-ID3 המשפחתית שהוצגה בספטמבר אשתקד. בניגוד ל-ID3 המיועדת לשוק האירופי בלבד, פולקסווגן ID4 מיועד לשוק הגלובלי כך, לדוגמה, הוא ישווק גם בשוק האמריקאי והסיני.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

פולקסווגן ID4 מבוסס כמו שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של קבוצת פולקסווגן על פלטפורמת MEB המודולרית ולדגם אורך של 4,585 מ"מ, רוחב של 1,852 מ"מ, גובה של 1,636 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,766 מ"מ. בהשוואה לטיגואן מדובר ברכב גדול יותר, משמעותית, עם תוספת של כ-100 מ"מ לאורך ו-90 מ"מ לבסיס הגלגלים. בהשוואה לסקודה אניאק iV החשמלי שנחשף בתחילת החודש, האניאק ארוך יותר 64 מ"מ וקצת יותר רחב. נפח תא המטען מכובד ועומד על 545 ליטר עד 1,575 ליטר, תלוי במיקום השורה השנייה על המסילה.

 

2021 פולקסווגן ID4
טווח נסיעה של עד 520 קילומטר.

בשלב זה פולקסוווגן מציגה את מערכת ההנעה של מהדורת ההשקה של הדגם (First Edition), זו מצוידת במנוע חשמלי אחורי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.5 קג"מ וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 82kWh (נטו: 77kWh). זה מספיק בכדי להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.5 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 520 ק"מ בתקן WLTP. בתקן EPA האמריקאי, שהוא תמיד מחמיר מזה האירופי, טווח הנסיעה החשמלי עומד על 402 ק"מ בלבד.

 

2021 פולקסווגן ID4
מרווח וגדול יותר מהטיגואן.

בהמשך נפגוש כמובן גרסאות הנעה נוספות, גרסאות הנעה אחורית עם 150 עד 180 כ"ס ושתי סוללות לבחירה וכן גרסת הנעה כפולה חזקה, שני מנועים חשמליים, עם 262 כ"ס או 306 כ"ס וסוללה בקיבולת של 82kWh.

את הסוללה שבדגם ניתן לטעון בהספק של עד 125kW, שימוש בעמדת טעינה כזו מאפשר טעינה המספיקה לטווח נסיעה נוסף של 320 ק"מ בזמן של 30 דקות. בבית תוכלו להטעין בהספק של עד 11kW ואז תאלצו להמתין שבע וחצי שעות לטעינה של הסוללה הגדולה.

 

2021 פולקסווגן ID4 תא הנוסעים
מינימליזם מודרני.

עיצוב תא הנוסעים של ה-ID4 מדבר באותה שפת עיצוב של ה-ID3 שעיקרו מינימליזם והתבססות על מסכים ומשטחי מגע. הנהג יושב מול לוח מחוונים דיגיטלי קטן בגודל של "5.3 שבצידו ידית שליטה על תיבת העברה שפשוט נופלת ליד. השליטה מהגגה מבוסס על משטחי מגע בלבד וכך גם השליטה על התאורה בצד שמאל של ההגה. במרכז הקונסולה נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסכי מגע בגדלים של "10 או "12 עם תפעול קולי הנכנס לקשב באמצעות הפקודה "Hello ID". המערכת הזו תומכת בתצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה. בתחתית המסך נמצא פס מגע המאפשר שליטה מהירה על מערכת בקרת האקלים שבדגם זה, מפוצלת לשלושה אזורים.

 

פולךקסווגן ID4 תא הנוסעים
ממשקי שליטה מבוססי מגע.

גרסת ההשקה מצוידת במערכת התאורה המתקדמת ביותר של פולקסווגן, פנסים ראשיים LED matrix בטכנולוגיית IQ.Light ומאחור נמצא פנסים בטכנולוגיית 3D LED עם תצוגה דינמית כל לדוגמה בזמן בלימה תופיע האות X בפנסים. לפולקסווגן ID.4 חישוקי גלגלים בקוטר של עד "21, אופציה לבולמים אדפטיביים ומרווח גחון של 21 מ"מ.

 

מפרט הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות של פולקסווגן, כולל מערכת הנהיגה הסמי אוטונומית Travel Assistהשולטת על הבלימה, תאוצה והיגוי ופועלת בטווח מהירויות רחב של 0 עד 210 קמ"ש.

תגובות (3)

This comment was minimized by the moderator on the site

יופי ומה עם המחיר

This comment was minimized by the moderator on the site

אתה בחור אופטי, אהה? תצפה למשהו החל מ-200,000 שקל שזה, פחות או יותר. התרגום של $40,000 בשוק האמריקאי. אבל עד השנה הבאה והאוצר שצריך למלא קופה, לא הייתי סומך על כך שהמס עדיין יהיה רק 10% על רכב חשמלי.

This comment was minimized by the moderator on the site

200,000 שח

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location