פיאט 500 החדשה יוצאת לדרך עם הנעה חשמלית בהספק של 117 כ"ס, טווח חשמלי של 320 ק"מ ושפע של קסם עיצובי.

 

לאחר שזכינו בתחילת השבוע לצפות בדגם בתמונות שדלפו לרשת, פיאט חושפת כעת את פיאט 500 החדשה שתשווק עם מערכת הנעה חשמלית בלבד. פיאט 500 החדשה מגיעה 13 שנה לאחר שהוצג הדור השני שהיה לאחת ההצלחות הגדולות של פיאט בזכות עיצוב רטרו שובה לב.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

ההצלחה הגדולה של הדגם היוצא הושגה באמצעות עיצוב הרטרו והדגם החדש שומר באדיקות על שפת העיצוב של הדגם היוצא, למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חדשה וכל המרכב עוצב מחדש לחלוטין. התוצאה הסופית מוצלחת מאוד וה-500 קיבלה מנה מדויקת של מראה מודרני מבלי לפגוע בעיצוב הטרו המוכר של הדגם. בשלב זה הדגם מוצג בגרסת הקבריולט אך כבר בקרוב נפגוש בדגם השלוש דלתות האצ'בק הסגור.

 

2020 פיאט 500 החדשה
פיאט 500 החדשה - עיצוב הרטרו השובב ממשיך גם בדגם החדש.

מערכת ההנעה החשמלית שמשרתת את פיאט 500 החדשה משלבת מנוע חשמלי בהספק של 117 כ"ס המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.0 שניות, נתון תאוצה 0-50 קמ"ש של 3.1 שניות המאפשר זריזות עירונית ומהירות מרבית המוגבלת ל- 150 קמ"ש. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין שלושה מצבי נהיגה, כולל מצב חיסכון לקבלת טווח מרבי. מצב Sherpa לדוגמה מגביל את המהירות המרבית ל-80 קמ"ש, מגביל את כוח המנוע והתאוצה ואף מכבה את בקרת האקלים או חימום המושבים להשגת טווח נסיעה מרבי.

 

פיאט 500 החדשה 2020
טווח נסיעה חשמלי מכובד של 320 קילומטר.

ביחס לגודלה הקטן פיאט 500 החדשה מקבלת סוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה יחסית של 42kWh, לפי פיאט הסוללה מאפשרת לדגם טווח נסיעה של 320 ק"מ בתקן WLTP (טווח הנסיעה העירוני גדול יותר כך שמי שמבלה בעיקר בעיקר יאלץ לטעון אולי פעם בשבוע). את הסוללה, הכוללת מערכת קירור אקטיבית, ניתן לטעון גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 85kW המאפשרת בזמן של 5 דקות לקבל טווח נסיעה של 50 ק"מ והמתנה של עוד 30 דקות תאפשר טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה.

 

את הסוללה ניתן לטעון גם משקע ביתי רגיל או מעמדת טעינה ביתית 7.4kW הדורשת זמן המתנה של 7 שעות לטעינה מלאה וכמובן גם מעמדות טעינה ציבוריות רגילות (כבל מוד 3).

 

פיאט 500 החדשה תא הנוסעים
תא נוסעים חדש לחלוטין, איכותי, מודרני ומרווח יותר

פיאט 500 החדשה גדולה משמעותית מהדגם היוצא, עם תוספת של 6 ס"מ לאורך, 6 ס"מ משמעותיים מאוד לרוחב, 2 ס"מ לגובה ו-2 ס"מ לבסיס הגלגלים.

 

פיאט 500 החדשה
אפשרות לטעינה מהירה.

אל העיצוב החיצוני פיאט הצידה תא נוסעים חדש ושונה לחלוטין מהעיצוב של הדגם היוצא. תא הנוסעים החדש מציג עיצוב נקי, עושה שימוש בחומרים איכותיים יותר כולל דשבורד מחומרים רכים, אך עדיין שומר על סוג של רטרו באמצעות נגיעות עיצוב קלות כמו לוח המחוונים העגול (דיגיטלי מלא כמובן). אם הקישוט המרכזי לאורך הדשבורד לא לטעמכם,אל דאגה, שכן כמו בדגם הנוכחי פיאט תציג אין ספור שילובי צבעים וחומרים לעיצוב החוץ והפנים, דוגמה לכך תוכלו לראות בדגמים הייחודיים שעוצבו ע"י בתי עיצוב מפורסמים כדגמים המיועדים לתרומה במכירה פומבית.

 

פיאט 500 החדשה
פיאט 500 Mai Troppo בעיצוב של Bvlgari.

בתא הנוסעים נוכל למצוא, בין היתר, לוח מחוונים דיגטלי, מולטימדיה Uconnect 5 החדשה עם מסך מגע "10.25 וחיבור אלחוטי לאפלא קאר-פליי ועוד. לצד אבזור הנוחות פיאט ציידה את ה-500 החדשה במגוון מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 2, כלומר גם מערכת בקרת שיוט השולטת על ההיגוי, התאוצה והבלימה אך מחייבת את השארת הידיים על גלגל ההגה ותשומת לב לכביש מהנהג (המערכת תתריע לנהג אם לא).

פיאט 500 היוצאת, שלמעשה עדיין תמשיך להימכר כאופציה למנועי בנזין, לא הייתה מכונית עירונית זולה וכך גם ה-500 החדשה.