2022 מאזדה CX-60
מאזדה CX-60 - מאזדה נכנסת לשוק הפרימיום.
2022 מאזדה CX-60
מאזדה CX-60 - מאזדה נכנסת לשוק הפרימיום.

לאחר שזכינו להצצה מוקדמת אל הדגם, מאזדה חושפת הערב (ב') בבכורה עולמית את מאזדה CX-60, הקרוסאובר פרימיום החדש של מאזדה המיועד עבור השוק האירופאי והיפני, השוק האמריקאי יזכה לגרסה משלו בדגם CX-70 אליו יצטרף בהמשך דגם CX-80 (אירופה) ודגם CX-90 (ארה"ב) כגרסת 7 מושבים של הדגם המוצג כעת.

 

הקדמה קצרה. מאזדה אולי מאוד פופולרית בישראל ובעבר היא גם שלטה ללא עוררין בשוק הרכב שלנו, אך בשוק הגלובלי מדובר ביצרן קטן יחסית וככזה, מאזדה הבינה שאין לה טעם לנסות להתחרות במגרש של יצרנים כמו טויוטה או פולקסווגן ולכן לפני מספר שנים החליטה לפנות לשוק הפרימיום הגבוה יותר. מאזדה CX-60 הוא הדגם הראשון המציג את הכיוון החדש של החברה.

 

 

2022 מאזדה CX-60
פרימיום?

מאזדה CX-60 מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture) ולדגם אורך של 4,745 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,680 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,870 מ"מ, כך שמדובר בדגם גדול משמעותית ממאזדה CX-5 ודגם הדומה בגודלו לרכבים כגון וולוו XC60 או ב.מ.וו X3, הדגמים בהם מאזדה רוצה להתחרות.

 

מאזדה CX-60 ישווק עם מבחר של מנועים חדשים כולל מנועי שישה צילינדרים, בטור כיאה לרכב פרימיום, אך בשלב זה מאזדה מספקת לנו מידע רק אל יחידת ההנעה היברידית פלאג-אין PHEV של הדגם. זו יחידת הנעה המשלבת את מנוע ה-2.5 ליטר Skyactiv-G של החברה המשולב עם מנוע חשמלי חזק יחסית בהספק של 175 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית (חדשה במאזדה מפיתוח עצמי) וסוללת ליתיום-יון בקיבלות של 17.8kWh הפועלת במתח של 355V.

 

ההספק הכולל של מערכת ההנעה הזו עומד על 327 כ"ס והמומנט המרבי על 50.9 קג"מ, אלו נתונים ההופכים את הדגם לדגם החזק ביותר של מאזדה אי פעם. לפי מאזדה CX-60 PHEV נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.8 שניות וכל עוד תנהגו במהירות של מתחת ל-100 קמ"ש תוכלו להשיג מהסוללה טווח נסיעה חשמלי של 63 ק"מ. 

 

2022 מאזדה CX-60
על בסיס פלטפורמת הנעה אחורית.

בשלב מאחור יותר הדגם ישווק גם עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם סיוע היברידי 48V או מנוע 3.3 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל, גם הוא עם סיוע היברידי 48V. מנוע הבנזין הוא מנוע מסדרת מנועי Skyactiv-X עם הצתה באמצעות דחיסה (SPCCI) המשלבת את היתרונות של מנוע דיזל בתחום האנרגטי ואת היתרונות של מנוע בנזין בתחום הביצועים. הדגמים ישווקו עם הנעה אחורית בלבד או כפולה i-Activ AWD. תיבת ה-8 הילוכים האוטומטית החדשה של מאזדה היא תיבה ללא ממיר מומנט אותו מחליפים סט מצמדים.

 

מאזדה CX-60 נשען על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור, תצורה שאפשר למצוא רק ברכבי פרימיום עם דגש על הצד הדינמי. כל הדגמים מצוידים במערכת KPC המסוגלת לבלום כל גלגל בנפרד בכדי להפחית את זוויות הגלגול ולשפר את האחיזה בכניסה לסיבוב.

 

2022 מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

העיצוב החיצוני של מאזדה CX-60 הוא אבולוציה לשפת העיצוב Kodo של החברה המוכרת לנו מכל שאר דגמי החברה. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין 8 צבעים חיצוניים כולל גימור מט ובחישוקי גלגלים בקוטר של "18 עד "20. לקוחות שירצו במראה דינאמי יותר יוכלו לבחור בחבילת Homura (הדגם באדום) המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר כולל השחרה של מרבית חלקי הכרום החיצוניים. 

 

מאזדה CX-60 תא הנוסעים
מודרני מבלי להתפשר על שימושיות.

אל העיצוב החיצוני הנקי מאזדה הצמידה תא נוסעים מרשים למראה המיישם את פילוסופיית העיצוב היפנית Kaichou הדוגלת בשבירת המוסכמות באמצעות שילוב ייחודי של חומרים וטקסטורות, במקרה של מאזדה CX-60 מדובר בשימוש בעור נאפה, עץ מייפל אמיתי, אריגים בטווייה ייחודית, כרום כהה ועוד. בניגוד למגמה של התבססות על מסכים, במאזדה לא מוותרים על ממשקי שליטה פיזיים שתמיד יהיו נוחים יותר לתפעול עיוור ואינטואטיבי יותר בזמן נהיגה. לצד זה נמצא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "12.3 יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, גלגל הגה חדש, תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים ועוד. מאזדה התקינה בדגם מערכת המתאימה אוטומטית את כיוון המראות, המושבים, הגה, תצוגה עילית ואף בקרת האקלים בהתאם לממדים הפיזיים של הנהג ובהתאם להעדפה האישית שלו. 

 

2022 מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

לצד שפע של אבזור נוחות נמצא כמובן גם מבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צומת, מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת ועוד.

 

מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

 

השיווק של מאזדה CX-60 יחל באירופה רק במחצית השנייה של השנה אך במאזדה כבר חושפים את מחירי הדגם בשוק הבריטי, שם מחיר הבסיס יעמוד על £43,950 (בהמרה לשקלים: 190,380). מאזדה מציינת כי השיק תשיק השנה את דגם MX-30 REV, גרסה עם מאריך טווח לקרוסאובר החשמלי של החברה כאשר מאריך הטווח כאן הוא מנוע רוטורי, בשנה הבאה מאזדה תשיק כאמור את CX-80 שהיא גרסת ה-7 מושבים של מאזדה CX-60. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 14

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.