2026 ראם 1500 REV
ראם 1500 REV - טנדר פלאג-אין במקום חשמלי.
2026 ראם 1500 REV
ראם 1500 REV - טנדר פלאג-אין במקום חשמלי.

קבוצת סטלנטיס, המחזיקה במותג הטנדרים ראם (RAM), מודיעה כי לאור הביקוש הנמוך לטנדרים פול-סייז חשמליים בצפון אמריקה היא בוחנת מחדש את אסטרטגיית המוצרים שלה ובשלב זה היא מפסיקה את הפיתוח של טנדרים חשמליים בגודל מלא. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

מי שימלא בשלב זה את החלל הזה הוא טנדר הפלאג-אין ראם 1500 Ramcharger, שמעתה יקרא ראם 1500 REV. הדגם הזה הוצג בסוף שנת 2023 עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המשלבת מנוע 3.6 ליטר V6 המשמש כגנרטור, שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק משולב של 647 כ"ס, וסוללה גדולה למדי בקיבולת של 98kWh. לפי ראם לדגם טווח נסיעה כולל של כ-1110 ק"מ אך גם בשלב זה החברה עדיין לא מציינת מה טווח הנסיעה החשמלי של הדגם. הדגם הזה הוצג כאמור בשנת 2023 אך רק כעת השיווק בפועל יוצא לדרך כאשר מסירות ראשונות  יחלו ברבעון הראשון של 2026. 

 

2026 ראם 1500 REV
ראם 1500 REV.

לשם התזכורת, בינואר 2023 ראם חשפה קונספט די מרהיב לטנדר חשמלי ורק חודש לאחר מכן היא חשפה פתאום את הטנדר החשמלי ראם 1500 REV שבינו לבין הקונספט לא היה כל קשר, זה היה ראם 1500 די רגיל למראה עם הנעה חשמלית, מהלך דומה למה שפורד עשתה עם ה- F150 לייטנינג החשמלי. 

 

במחצית הראשונה של 2025 נמכרו בשוק האמריקאי כ-35,000 טנדרים חשמליים, זה נתון נאה לכשעצמו אולי אך בהשוואה לשוק הטנדרים האמריקאי בו נמכרים מעל ל-2 מיליון טנדרים בשנה זה כמובן טיפה בים ואלו מכירות שלא מצדיקות את ההשקעה. הטנדר החשמלי הנמכר ביותר במחצית הראשונה של שנת 2025 הוא F-150 לייטנינג של פורד עם כ-13,000 יחידות, טסלה סייבר-טראק עם כ-10,700 יחידות ושברולט סילברדו EV עם כ-5,400 יחידות כאשר מתחת לזה נמצא את ריביאן R1T ואת GMC סיירה, שהוא למעשה גרסה יוקרתית יותר לסילברדו EV. 

 

ראם 1500 REV תא הנוסעים
ראם 1500 REV.

כאשר טסלה השיקה את הסייבר-טראק בסוף שנת 2023 היא הצהירה כי המטרה שלה היא לשווק כ-250,000 יחידות בשנה הראשונה ובהמשך להפוך את הדגם לטנדר הנמכר ביותר בשוק האמריקאי. זה כנראה כבר לא יקרה שכן עם מסירות של כ-40,000 בשנת 2024 וכפי הנראה כמחצית מכך עד לסוף השנה הנוכחית, די ברור שלדגם בתצורה הנוכחית שלו פשוט אין עתיד. מעבר לעבודה שלמעט העיצוב החיצוני טסלה לא עמדה במה שהבטיחה, כלומר לא במחירים ביום פתיחת פנקס ההזמנות לדגם ועוד פחות מכך בכל הקשור לטווח הנסיעה, לטסלה יש כעת שתי אפשרויות: להשתמש הפלטפורמה הקיימת ופשוט להלביש עליה עיצוב של טנדר שימושי ובעיקר זול הרבה יותר לייצור או פשוט להודות בכישלון ולחתוך הפסדים. 

רוצים לקבוע נסיעת מבחן? לקבל ייעוץ? לשמוע על הצעות ומבצעים שלא תמצאו ברשת?

התקשרו 03-9058081 או מלאו את הפרטים

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.