FCA תכנית חומש לשנת 2022
תכנית החומש השאפתנית של מרקיוני עבור קבוצת FCA לשנת 2022.
FCA תכנית חומש לשנת 2022
תכנית החומש השאפתנית של מרקיוני עבור קבוצת FCA לשנת 2022.

דגמים חדשים רבים לג'יפ ואלפא רומיאו, מעבר מסיבי להנעה היברידית וחשמלית, הטמעה של מערכות נהיגה סמי אוטונומיות ועוד.

 

סרג'יו מרקיונה, נשיא קבוצת FCA אשר יפרוש בקרוב מתפקידו, הציג בסוף השבוע האחרון את מפת הדרכים לחלק ממותגי הקבוצה, אלו לפחות האמורים להציג את השינויים הגדולים ביותר (ואת הרווחים) עבור הקבוצה: אלפא רומיאו, ג'יפ, ראם ומזראטי.

 

מעבר לשלל דגמים חדשים והרחבת הנוכחות של המותגים בסגמנטים השונים - בעיקר רכב פנאי - עיקרה של התכנית היא מעבר מסיבי להנעה היברידית וחשמלית בכל דגמי הקבוצה, החל ממערכות מיקרו היברידי דרך דגמי פלאג-אין ועד להנעה חשמלית מלאה, הטמעה של מערכות נהיגה סמי אוטונומיות מתקדמות (דרגה 3) בכל דגמי הקבוצה וכן נטישה מוחלטת של מנועי דיזל, למעט בדגמים המסחריים של הקבוצה. בנוסף וכמו במותגים אחרים, FCA תחל להציע חבילות מנוי אשר יאפשרו שימוש ברכבי הקבוצה ללא רכישה של רכב מסוים, אך לקוחות אשר כן ירכשו יזכו להטבות. זו ההכנה של חברות הרכב למעבר למודל הרכב השיתופי והאוטונומי.

 

ג'יפ:

ג'יפ וגוניר
חזרתו של הוגוניר להיצע.

עבור ג'יפ, המותג החשוב ביותר כיום עבור פיאט-קרייזלר, קבוצת FCA מתכננת להציג עד שנת 2022 תשעה דגמים חדשים/מחודשים לסך של 11 דגמים שונים למותג. הרשימה כוללת 10 דגמי פלאג-אין PHEV וארבעה דגמים חשמליים.

רשימת הדגמים החדשים כוללת: קרוסאובר עירוני/קומפקטי חדש, רנגייד חדש, קומפאס מחודש, צ'ירוקי חדש, קרוסאובר בינוני עם 7 מושבים, טנדר בינוני, גרנד צ'ירוקי מחודש כולל גרסת 7 מושבים ומעל הכל, רכב פנאי בגודל מלא אשר יחזיר לשימוש את אחד מהדגמים המיתולוגיים של ג'יפ, הוגוניר (Wagoneer).


ראם:

טנדר ראם
טנדר חשמלי לראם.

מותג ראם, המהווה את הזרוע המסחרית של הקבוצה עבור השוק האמריקאי, ימשיך להציע את אותם הדגמים שהוא מציע כיום: את הטנדר ראם על שלל גרסאותיו וכן שתי מסחריות קלות על בסיס דגמים של פיאט: ראם פרומאסטר סיטי (פיאט דובלו) וראם פרומאסטר (פיאט דוקאטו). החידושים העיקריים יהיו גרסה חשמלית מלאה לטנדר הקל של החברה, הטמעה של מערכות נהיגה אוטונומיות (דרגה 2 בלבד) ועד שנת 2022 המותג יציג ראם חדש ופרומאסטר סיטי/פיאט דובלו חדש.

 

מזראטי:

מזראטי אלפיירי קונספט
האלפיירי תגיע סוף סוף לייצור, כולל דגם חשמלי מלא.

מותג הספורט/יוקרה של FCA אמנם הציג שיפור משמעותי במכירות, מבקושי 6,000 רכבים בשנת 2012 המותג צפוי לסיים את שנת 2018 עם מסירות של 50,000 רכבים, אך זה עדיין רחוק מהפוטנציאל של המותג, פורשה לדוגמה תסיים את שנת 2018 עם כ-300,000 מסירות. במזראטי מתכננים להגיע למסירות של 100,000 דגמים בשנה עד לסוף שנת 2022.

עד סוף שנת 2022 מזראטי תציג דורות חדשים לקוואטרופורטה וללבנטה, דגם חדש לחלוטין אשר יתחרה בפורשה 911, מזראטי אלפיירי בדגמי קופה וקבריולט, וכן אח קטן ללבנטה אשר יתחרה בפורשה מקאן, אודי Q5 ועוד. היצע הדגמים יכלול 8 דגמים פלאג-אין וארבעה דגמים חשמליים. הדגמים החשמליים יתבססו על מערכת הנעה עם 3 מנועים חשמליים עם הבטחה לטווח נסיעה גדול ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של קרוב ל-2 שניות.

 

אלפא רומיאו:

אלפא רומיאו GTV קונספט
אלפא רומיאו GTV חדשה.

את החידושים עבור מותג אלפא רומיאו הצגנו בידיעה נפרדת. בקצרה:

  • קרוסאובר קומפקטי - מתחרה לאודי Q3
  • קרוסאובר גדול - מתחרה לאודי Q7
  • אלפא רומיאו 8C חדשה
  • אלפא רומיאו GTV חדשה
  • גרסאות LWB לסטלביו ולג'וילה עבור סין
  • מתיחת פנים לסטלביו ולגו'ליה
  • שישה דגמים פלאג-אין ומערכות נהיגה סמי אוטונומיות

 

פיאט:

פיאט 500
פיאט תמשיך להתבסס בעיקר על ה-500.

מותג פיאט לא זכה למצגת מפורטת. מה שכן נפגוש מהמותג הזה עד שנת 2022, בשוק האירופאי לפחות, הוא 500 חדשה וכן גרסת סטיישן לדגם, הנעה היברידית לדגמים 500L וה-500X וכן דובלו חדש ופנדה חדשה.

 

קריילזר ודודג':

גם שני מותגים אלו לא זכו למצגת מפורטת, קרייזלר תמשיך להתבסס בעיקר על המיניוואן פאסיפיקה המצליח, עם גרסאות אוטונומיות והנעה היברידית פלאג-אין, ודודג' תמשיך כניראה עם הצ'ארגר, הצ'אלנגר והדורנגו והתבססות מלאה על השוק האמריקאי בלבד.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.