קיה EV6
קיה EV6 מתומחרת באירופה ישירות מול טסלה מודל 3
קיה EV6
קיה EV6 מתומחרת באירופה ישירות מול טסלה מודל 3

קיה תחל לשווק באירופה את הקרוסאובר החשמלי EV6 רק במחצית השנייה של השנה, אך היא מפרסמת כבר כעת את המחירון של הדגם בשוק הבריטי. מדוע זה מעניין אותנו? כי בזכות טסלה למדנו כי המחירים בשוק הבריטי של דמי טסלה מודל 3 זהים לאלו של המודל 3 בשוק הישראלי כך שהמחירים בשוק הבריטי של ה- EV6 אמורים לספק לנו מושג לגבי התמחור הצפוי של הדגם בישראל, שיגיע אלינו במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

 

לטסלה יש כמובן יתרון בכך שהיא משווקת את הרכבים שלה בעצמה ולא דרך מתווך (יבואן) כך שהיא יכולה לתמחר את הרכבים שלה במחירים תחרותיים יותר, אך היא הציבה רף מסוים אליו שאר המותגים צריכים לשאוף ומכיוון שמחירי ה- EV6 בשוק הבריטי זהים לאלו של המודל 3, אלו גם המחירים שאנחנו מצפים לפגוש בהמשך השנה, פחות או יותר.

 

2021 קיה EV6
קיה EV6.

בשוק הבריטי, בשלב זה, קיה EV6 תשווק רק עם הסוללה הגדולה יותר בקיבולת נטו של 77.4kWh המאפשרת טווח נסיעה של 510 ק"מ. בשלב מאוחר יותר ישווק גם דגם הבסיס עם סוללה בקיבול נטו של 58kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

 

הרוכשים יוכלו לבחור בין דגם הנעה אחורית עם מנוע 229 כ"ס ו-36.5 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב-7.3 שניות, או בדגם הנעה כפולה בהספק כולל של 325 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.

 

קיה EV6
קיה EV6.

מחירי הדגם בשוק הבריטי מקבילים לאלו של טסלה מודל 3. דגם הבסיס 77.4kWh עם הנעה אחורית יעלה בשוק הבריטי £40,895 שזה מחיר זהה למחירה של טסלה מודל 3 SR+ שמחירה בישראל עומד על 186,722 ₪. דגם ההנעה הכפולה מתומחר בין £47,395 לבין £51,895 והוא משווק ברמת הגימור GT-LINE הספורטיבית למראה, לדגם זה מחיר מקביל לטסלה מודל 3 LR שמחירה בישראל עומד על 231,689 ₪.

 

גרסת הביצועים EV6 GT, עם הנעה כפולה, 577 כ"ס, 75.4 קג"מ, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש, תשווק באירופה רק במהלך המחצית השנייה של 2022.

 

לקיה יש יתרון בטווח הנסיעה של הדגם הבסיס עם 510 ק"מ לעומת 448 ק"מ בטסלה מודל 3 SR אך דגם הטווח הארוך LR של המודל 3 מציעה טווח גדול יותר העומד על 580 ק"מ, לטסלה יש גם יתרון בתחום ביצועי התאוצה. לקיה יש יתרון בדמות יותר מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, מרווח עדיף לנוסעים ויש לה גם יתרון מוחלט בתחום הטעינה המהירה עם זמני טעינה הקצרים בכ-50% עם אפשרול להוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 4.5 בלבד. כמובן שיש לציין כי קיה EV6 היא יותר מתחרה של טסלה מודל Y מאשר של טסלה מודל 3, אך המודל Y עדיין לא הגיע לאירופה.

 

קיה EV6
קיה EV6.

אם בטלקאר, יבואנית קיה בישראל, יצליחו להשיג מהיצרן מחיר שיעמיד את המחיר של ה-EV6 לצרכן על בין 185-200 שקל לדגם הבסיס, לטלקאר בהחלט תהיה מתחרה משמעותית למודל 3 ומודל Y של טסלה. כמובן שצריך להזכיר שבמקביל לקיה EV6 נפגוש בישראל גם את האיוניק 5 של יונדאי שהיא עוד דגם מאוד מעניין ואחד מהדגמים החשמליים החשובים ביותר של 2021 ביחד עם ה-EV6. יש כמובן גם את הדגמים המתחרים של קבוצת פולקסווגן כמו ה- ID4 וסקודה אניאק, אך בשלב זה לא ידוע מתי נזכה לפגוש את דגמים אלו בישראל. החדשות הפחות טובות הן שרכב חשמלי, שלא מגיע מסין, עדיין נמצא הרחק מהשיג ידם של מרבית רוכשי הרכב החדש בישראל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.