קיה קרניבל החדש
קיה קרניבל החדש.
קיה קרניבל החדש
קיה קרניבל החדש.

בתחילת החודש קיה סיפקה לנו הצצה ראשונה אל העיצוב החיצוני והפנימי של הקרניבל החדש לצד פרטים טכניים ראשונים על הדגם. כעת, קיה פותחת את פנקס ההזמנות לדגם בשוק הבית הדרום קוריאני ומספקת לנו פרטים נוספים וחדשים על הדור הרביעי של המיניוואן בגודל מלא של המותג.

 

בשוק הדרום קוריאני, קיה קרניבל החדש ישווק בשלב זה עם שני מנועים חדשים ממשפחת מנועי Smart Stream. את מנוע ה-3.3 ליטר V6 של הדגם הנוכחי מחליף מנוע 3.5G V6 חדש המייצר הספק מרבי של 294 כ"ס ומומנט מרבי של 36.2 קג"מ, זאת לעומת 276 כ"ס ו-34.3 קג"מ במנוע ה-V6 של הדגם הנוכחי. עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של 9.1 ק"מ לליטר בתקן הקוריאני המחמיר יותר מזה האירופי.

 

קיה קרניבל החדש
מנוע V6 חדש וחזק יותר.

לצד מנוע ה-V6 החדש נמצא מנוע דיזל חדש בנפח של 2.2 ליטר המייצר הספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 45 קג"מ. עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של 13.1 ק"מ לליטר. ניתן לצפות כי בשלב מאוחר יותר הקרניבל החדש ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית או היברידית פלאג-אין, אותה מערכת שהוצגה עם הסורנטו 2021 החדש על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו.

הקרניבל החדש מבוסס על הפלטפורמה החדשה של הסורנטו החדש והוא גדול יותר מהדגם היוצא. עם אורך של 5115 מ"מ, רוחב של 1,995 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,090 מ"מ הוא ארוך יותר ב-40 מ"מ מהדגם היוצא, רחב יותר ב-10 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ"מ. בהתאם לשוק היעד, את הקרניבל החדש ניתן לקבל עם שבעה מושבים 2+2+3, שמונה מושבים 2+3+3, תשעה מושבים 2+2+2+3 ואחד עשר מושבים 2+3+3+3.

 

7-11 מושבים
תנאים של מחלקה ראשונה בשורה השנייה.

אחד החידושים בדגם הוא פתיחה אוטומטית של דלתות ההזזה או דלת תא המטען - חשמליות כמובן, ללא צורך ב"בעיטה" מתחת למרכב או כל דבר אחר. מספיק לעמוד ליד הדלת למשך מספר שניות עם המפתח החכם בכיס והדלת תיפתח. דלת תא המטען ניתנת בנוסף גם לסגירה אוטומטית למקרים בהם אספתם את כל הקניות מהסופר והידיים שלכם עמוסות, מספיק להתרחק מהרכב עם המפתח החכם בכיס והדלת כבר תיסגר אוטומטית. דלתות ההזזה כוללת את מערכת היציאה הבטוחה של קיה ובמידה ולא בטוח לצאת מאחת הדלתות היא תישאר סגורה/נעולה על לחלוף הסכנה. לחיצה רצופה על כפתור הפתיחה במפתח החכם מאפשרת פתיחה בו זמנית של כל הדלתות החשמליות ברכב.

 

קיה קרניבל החדש
פתיחה אוטומטית של הדלתות.

תא הנוסעים של הקרניבל החדש מציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת זה של הדגם הנוכחי, מול הנהג נפרסים צמד מסכים בגודל "12.3 האחד המשמשים עבור לוח מחוונים ומערכת המולטימדיה המתקדמת של הדגם. מרבית הכפתורים הפיזיים הוחלפו בכפתורי מגע אך הכפתורים השימושיים ביותר נותרו פיזיים כגון השליטה עוצמת השמע או הטמפרטורה במערכת בקרת האקלים - הכוללת פתחי מיזוג בתקרה ויחידות שליטה נפרדות לנוסעים מאחור.

 

2021 קיה קרניבל תא הנוסעים
שדרוג משמעותי לתא הנוסעים.

על הנעמת האווירה בתא הנוסעים אחראית תאורת אווירה מורחבת ואופציה למערכת שמע מבית KREEL. בדגמי השבעה מושבים, שני המושבים המרכזיים כוללים המושבים כוללים מעין עיסוי לשחרור הלחץ באזור הירכיים והמותניים. את דגמי השבעה מושבים ניתן לשדרג עם מקרר אינטגרלי בשורה השנייה המוסיף גם שקע 220V ולנהג, וכמובן גם לנוסעים, אפשרות שליטה חשמלית על כיוון מושבי השורה השנייה באמצעות מסך מערכת המולטימדיה, זו כוללת יכולת מורחבות כגון שיתוף מיקום הרכב עם אנשים או רכבים אחרים, זיהוי קולי גם לנוסעי הרכב מאחור המאפשר שליטה על המיזוג, כיוון המושבים, החלונות ועוד. המערכת כוללת בנוסף יכולות שליטה מרחוק על מערכת בית חכם כך שאת הבוילר ניתן להדליק גם מהרכב.

 

 

קיה קרניבל החדש
שפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

קיה ציידה את הקרניבל החדש בכל מערכות הבטיחות המתקדמות העדכניות ביותר שלה, זה כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי וכן תמיכה בתנועה חוצה בצומת, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, שימוש במידע מחיישני הרכב ומערכת הניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה של בקרת השיוט האדפטיבית לתנועה ותוואי הנסיעה, תצוגה של השטח המת בצידי הרכב על גבי לוח המחוונים בעת שימוש באיתות לפני מעבר נתיב, מערכת התראה לבדיקת המושבים מאחור בכל סיום נסיעה (אם הדלת מאחור נפתחה בכל שלב מתחילת הנסיעה), אור גבוה אוטומטי ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.