2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש.
2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש.

קיה חשפה היום (ג') בבכורה עולמית את הספורטאז' 2022 החדש, דור חמישי לקרוסאובר הקומפקטי המצליח של החברה ממנו נמכרו עד היום מעל ל-6 מיליון יחידות מאז שהוצג לראשונה בשנת 1993. אם הדור הנוכחי של הספורטאז' הציג אבולוציה לדור שלפניו, הספורטאז' החדש כבר מציג מהפכה של ממש עבור הדגם אך בכדי לגלות את כל הפרטים והחידושים נאלץ להמתין לחודש הבא שכן בשלב זה מדובר רק בהצגת העיצוב החיצוני והפנימי של הדגם. 

 

אז אמנם מדובר בהצגה מוקדמת של הדגם ללא פרטים טכניים, אך לאור העבודה כי הספורטאז' 2022 החדש מבוסס על אותם המכלולים של יונדאי טוסון החדש לא נופתע לגלות כי גם הספוראטז' החדש ישווק בשתי גרסאות מרכב - קצרה לאירופה וארוכה לשוק האמריקאי - וכמובן שאנחנו מצפים לפגוש בדגם את אותן יחידות הנעה, כולן ממשפחת מנועי סמארט-סטרים החדשה של קבוצת יונדאי: מנוע 2.0 ליטר בהספק של 155 כ"ס, מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 150 כ"ס או 180 כ"ס, 1.6 ליטר טורבו היברידי 230 כ"ס ו-1.6 ליטר טורבו היברידי פלאג-אין 265 כ"ס. 

 

2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש.

"להמציא מחדש את הספורטאז'", כך קיה מסכמת את העיצוב הנועז של הספורטאז' החדש ואין ספק שזו התוצאה שהתקבלה שכן העיצוב שונה לחלוטין מהדור הנוכחי של הספורטאז' או מזה שקדם לו "עם הספוראטז' החדש לא רצינו לקחת רק צעד אחד קדימה אלא לנוע לרמה אחרת בסגמנט ה- SUV". מי שאחראי על העיצוב הזה הוא קארים חביב, סגן נשיא בכיר וראש מרכז העיצוב הגלובלי של קיה, שגם אחרי על שפת העיצוב החדשה של קיה "Opposites United" אותה אנחנו רואים מיושמת על הספורטאז' החדש ונפגוש בעתיד בדגמים נוספים של קיה (כמו הנירו החדש שיוצג בהמשך השנה). לראשונה, קיה תשווק את הספוראטז' גם בדגם X-Line, גרסה במראה "קשוח" יותר לדגם עם עיצובים שונים לפגושים, חצאיות הצד ועוד (הדגם הכהה בתמונות). יש לציין כי אם ההנחה שהספורטאז' החדש ישווק  בגרסה קצרה או ארוכה, מה שאתם רואים בתמונות זו הגרסה הארוכה של הדגם. 

 

2022 קיה ספורטאז' החדש תא הנוסעים
שדרוג ענק לעומת הדגם הנוכחי.

כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של הספורטאז' החדש מציג שינוי כיוון מוחלט מהדגם הנוכחי, מודרני, מינימליסטי ואיכותי יותר. את תא הנוסעים מאפיינים צמד מסכי "12.3 קמורים, כפי שפגשנו בקיה EV6 החשמלית, התחומים בין פתחי מיזוג בולטים הלוקחים חלק משמעותי בנראות של תא הנוסעים. מתחת למסכים הראשיים נמצא את הממשק החדש של קיה לשליטה על מערכת המולטימדיה ובקרת האקלים (מפוצלת ל-3 אזורים). הממשק הזה כולל שני כפתורים פיזיים ומסך מגע, לחיצה אחת על אייקון במסך תציג את ממשק השליטה על מערכת השמע והמולטימדיה ולחיצה על אייקון נוסף תציג את ממשק השליטה על בקרת האקלים, הכפתורים הפיזיים משנים את תפקידם בהתאם למוצג במסך, כיוון עוצמת השמע ותחנות רדיו או כיוון הטמפרטורה, בהתאמה.

 

הקונסולה המרכזית בין המושבים מכילה ממשקי שליטה חדשים על מגוון מערכות, עם תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים בצורת חוגה, כפתור התנעה, בורר מצבי הנעה/נהיגה וכפתורי שליטה על חימום/אוורור המושבים וחימום גלגל ההגה. 

 

2022 קיה ספורטאז' החדש
2022 קיה ספורטאז' החדש.

קיה ספורטאז' הנוכחי היה אחד מהדגמים הראשונים בישראל להביא מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט בכל רמות הגימור, בסגמנט הרכבים העממיים. קיה לא מציינת את מפרט מערכות הבטיחות של הספורטאז' החדש אך ניתן להניח כי בדומה למה שפגשנו בסורנטו החדש גם כאן נמצא בלימה אוטונומית הכוללת תמיכה בחציית צומת, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית הכוללת כעת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים כולל תיקוני היגוי, אור גבוה אוטומטי, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, מערכת יציאה בטוחה המונעת פתיחה מסוכנת של הדלתות כאשר היציאה לא בטוחה, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת ערנות נהג מתקדמת ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 23

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.