רנו בוראל (Boreal) הוא הקרוסאובר 5 מושבים החדש של רנו, המיועד בראש ובראשונה לשווקים מתפתחים, אותו רנו מתכננת לשווק ב-70 מדינות ברחבי העולם ועל הייצור יהיו אחראים המפעלים של החברה בברזיל וטורקיה.
אם משהו בפרופיל של הבוראל נראה לכם מוכר אתם לא טועים שכן הבוראל הוא הגרסה של רנו לדאצ'יה ביגסטר רק שבעוד שהביגסטר ישווק גם באירופה, הבוראל לא ישווק בשוק זה. כ-40% מסך המכירות של רנו הן מחוץ לאירופה וההשקה של הבוראל היא חלק בלתי נפרד מהתוכנית של רנו לחזק את המכירות של המותג מחוץ לאירופה, תוכנית הכוללת השקעה של 3 מיליארד אירו והשקה של 8 דגמים חדשים עבור שווקים אלו עד לסוף 2027. הבוראל הוא הדגם השני בתוכנית הזו, הדגם הראשון היה רנו קרדיאן שהוא הגרסה של רנו לסנדרו סטפווי.

מה שכן קצת שונה לעומת הביגסטר זו העבודה שרנו בוראל מבוסס על פלטפורמת RMP החדשה של קבוצת רנו שהיא אבולוציה לפלטפורמת CMF-B LS וכמו זו האחרונה, זו פלטפורמה שפותחה במיוחד עבור דגמים לשווקים מתפתחים והיא תשרת בעתיד גם את דגמי דאצ'יה.
הפרופיל מוכר, אך מעבר לכך רנו העניקה לבוראל עיצוב מוחצן, מודרני ובעל נוכחות, חלק בלתי נפרד מהדרישות של שוקי היעד של הדגם. לא תופתעו לגלות שהבוראל זהה בגודלו לביגסטר עם אורך של 4.56 מטר, רוחב של 1.84 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר. נפח תא המטען כאן גדול ועומד על 586 ליטר ועד ל-1,770 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. נפח תא המטען קטן יותר מזה של הביגסטר וזאת בשל הסיבה שהבוראל מצויד בגלגל חלופי בגודל מלא.

חלל תא הנוסעים פחות עשיר ומתוחכם מזה של דגמי רנו לאירופה, אך עדיין נמצא כאן את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני. כגון לוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה עם מסכי "10, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת עם מערך כפתורים פיזיים, תאורת אווירה ב-48 צבעים, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB-C לטעינה, חנות אפליקציות (המולטימדיה מבוססת אנדרואיד) ועדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. לקוחות אשר ירצו לשדרג את חוויית השמע יוכלו לבחור במערכת Harman Kardon עם 10 רמקולים.
הבוראל אמנם מיועד לשווקים מתפתחים אך הוא לא נעדר מערכות בטיחות מתקדמות כך שניתן למצוא בדגם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה, ניטור תנועה חוצה מאחור, תאורה ראשית אדפטיבית ועוד.

בתחום ההנעה, רנו בוראל ישווק עם מנוע 1.3 ליטר טורבו בשידוך לתיבת EDC כפולת מצמדים כאשר המנוע הזה יהיה זמין במספר גרסאות, לדרום אמריקה ובמיוחד לברזיל המנוע הזה זמין בגרסת Flex Fue המאפשרת גם תדלוק באתנול (163 כ"ס), גרסת בנזין רגילה 156 כ"ס וגרסה מוחלשת 138 כ"ס בשוק הטורקי.