2018 רנו מגאן RS החדשה
מגאן RS החדשה.
2018 רנו מגאן RS החדשה
מגאן RS החדשה.

המגאן ספורט החדשה מצוידת במנוע 1.8 ליטר טורבו עם 280 כ"ס, במערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים ולראשונה, ניתן לבחור גם בתיבת EDC במקום בתיבה ידנית.

 

לאחר טיזרים רבים לדגם, רנו חושפת היום (ג') את המגאן RS החדשה, גרסת הביצועים של המגאן ומכונית שצריכה למלא את הנעליים הגדולות שהשאיר הדגם היוצא.

 

מעבר להתבססות על הפלטפורמה החדשה של המגאן, השינויים המשמעותיים והבולטים לעומת הדגם היוצא הוא המעבר למנוע 1.8 ליטר טורבו במקום מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של הדגם היוצא וכן השימוש במערכת 4Control עם היגוי לכל ארבעת הגלגלים.

 

מנוע ה-1.8 ליטר טורבו שבחזית פותח במקור עבור האלפיין A110, אך זה שמגאן ספורט חזק יותר בזכות התקנה של מגדש טורבו גדול יותר. המנוע מייצר הספק מרבי של 280 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 39.7 קג"מ בין 2,400-5,000 סל"ד. למרות שהנפח צומצם ב-200 סמ"ק לעומת המנוע של הדגם היוצא, להספק המרבי נוספו 5 כ"ס והמומנט המרבי לא רק גבוה יותר ב-3 קג"מ הוא גם מושג בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע.

נאמר תודה למהנדסי רנו ששידכו את יחידת ההנעה הזו לשתי תיבות הילוכים: 6 הילוכים ידנית או EDC כפולת מצמדים. רנו לא חושפת את נתוני הביצועים עדיין, את זאת היא תעשה רק בתחילת 2018 עם שיווקו של הדגם באירופה, אך היא כן מציינת כי נתון התאוצה 0-100 קמ"ש יהיה "פחות משש שניות". עדכון: נתון התאוצה של הדגם, עם תיבת DCT, עומד על 5.8 שניות.

 

אם תרצו קצת יותר, תאלצו להמתין לסוף 2018, אז רנו תציג את גרסת הטרופי הקיצונית של הדגם עם 300 כ"ס ו- 40.8 קג"מ. בניגוד לדגם היוצא וכמו הקליאו RS, המגאן RS החדשה תוצע במרכב חמש דלתות בלבד.

 

2018 רנו מגאן RS החדשה
מערכת היגוי לכל הגלגלים.

ההחלטה על התקנה של מערכת ההיגוי לכל ארבעת הגלגלים הייתה לאחר ניסויים שונים שבוצעו עם המערכת על הדגם היוצא. מהנדסי רנו ספורט מציינים כי הם יכלו כמובן שלא להשתמש במערכת אך אז הדגם היה מציג רק קפיצת מדרגה קטנה ולא כזו משמעותית שהושגה באמצעות השימוש במערכת. מערכת 4Control מאפשרת לסובב את הצמיגים האחוריים בזווית של 2.7 מעלות, נגד כיוון הסיבוב במהירויות נמוכות ועם כיוון הסיבוב במהירויות גבוהות.

כמו בדגם היוצא, המגאן החדשה תוצע במספר גרסאות שלדה, ספורט הבסיסי או קאפ המשודרגת יותר והכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן). בכל הדגמים רנו התקינה בורר מצבי נהיגה, 5 מצבים, השולט על ההיגוי, תיבת ההילוכים ותגובת המנוע. המצבים המעניינים יותר הם מצב RACE הכולל פעולה אגרסיבית יותר של מערכת ההיגוי האחורית וכן ביטול מלא של בקרת היציבות ומצב Perso המאפשר אפיון אישי של כיול המערכת. בנוסף, כפתור  R.S. Drive יאפשר מעבר מהיר למצב Sport או Race.

 

רנו ציידה את המגאן RS החדשה במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.